Upp med handen, eller...

:D
Jag hälsar på alla som kör MC, fast en gång fick jag bita i det sura äpplet när jag insåg att det var en goldwing jag råkat hälsa på! :(

Det kan inte ha känts rätt..... :brinnerup
Vill du prata om denna bittra erfarenhet?? :D

Vad jag läst mig till är att det står att de vinkar åt alla MC åkare utan HD åkare.

HD = High Definition skottkärra!

De måste väl vara helt jä#¤"a omöjligt att åka med 3 hjul på asfalt.. för de är väl sådannan där som kallades swampbike/svampbike... (eller nått liknande) på 80talet...eller?
Snarare en VW bubbla där någon har kapat av framvagnen och ersatt den med någon antik webb-gaffel eller något sånt. Så faktiskt aningen bättre väghållning än en "swampbike".

Hur många sådana här trådar behövs?? Hälsa om du vill eller ge fan i det... Spela roll...

Shit va jobbigt om det finns 2 (TVÅ!) trådar om ett ämne.

Bra att det finns folk som sätter ner foten så att folk inte diskuterar i onödan.

För övrigt är det fortfarande oklart vilka trike-åkarna hälsar på... :backontop:nicka

Last edited:
Däremot är det bullshit att custom åkare vinkar mindre än någon annan. Plastraketpiloter hälsar minst lika lite. För upptagna med att köra fort verkar det som.

Nja....de där fräsiga kromputtarna med mjällintyg och tvivelaktig inkomstkälla hälsar fanimig precis aldrig.

I övrigt hejar de flesta, av någon anledning verkar customfolket ovilliga att släppa styret, rädda att vingla ikull? :hihi

Hälsar glatt när andan faller på, dom flesta hälsar tillbaka.

Var ute å snurrade i Gunnilse trakten för något år sedan, mötte ett gäng med hojar i snygg formation, upp med näven, men ingen reaktion på någon av dom:D

Eftersom man bor i bakåframlandet, så blir det lite dumt att lyfta på höger armen varje gång man ska hälsa, så det blir en liten "sneknyck" med hjälmen istället.

Alternativt höger-ben ut. Men det känns lite kromsläde-varning på den. :rolleyes:

Jag kör oftast med "sneknycken" även i Sverige, känns enklare.
Senast jag var i GBR så var jag på Safeways för att handla (iförd skinnställ) mötte jag en civilst som hälsade med en "sneknyck", kändes lite märkligt. :)

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back