Upp med handen, eller...

Äre så jäla jobbit å lyfta näven så skit ire rå....

Last edited:
Hälsar på alla på hoj, fast inte om det finns mitträcke. Nån måtta får det va.

Hälsningen är väl egentligen en försäkran om att det är fritt från hastighetskontroller?
Iaf från min sida.

Varför inte hälsa på quads? det är väl ändå det gemensamma intresset som räknas? :krama
jag åker quad och hälsar på alla och dom flesta hälsar tillbaka :tummenupp

Jag hälsar på alla MC jag möter och de flesta hälsar tillbaka, även cromslädar. Utan de som kör kromsläde för dom tror de är så förbannat tuffa, men jag vill inte vara vän med dom ändå.

De som har högst "hälsa-tillbaka-statestik" i min bok är faktiskt MC-poliser. Tror inte en enda har missat att vinka tillbaks på mig. Hälsa, inte vinka in alltså. :)

lite roligt faktiskt, var ute en sväng förut och mötte en liten karavan med hojar, 6-7 custom och en sporthoj sist. Den enda som hälsade tillbaka var sporthojen...

Ni är allihopa dåligt insatta.

Custom-åkare hälsar visst då, till 95%. Deras standardhälsning är dock att höja fingrarna över styret på "kopplingshanden" dvs närmast mötade. De öppnar med andra ord näven. Släpper de med ena handen så faller de ju direkt.

Detta är svårt att se om man håller över 70km/h, vilket vi för det mesta håller så länge vi inte möts i byn.

Mötte en dag en krompråm som faktiskt vinkade :) Blev så förvånad att jag glömde vinka tillbaka dock, får hoppas att han fortsätter vinka åt plastraketer ändå :gnissla

Men väldigt löjligt att tomt stirra rakt fram istället för att vinka :tummenner

Eftersom man bor i bakåframlandet, så blir det lite dumt att lyfta på höger armen varje gång man ska hälsa, så det blir en liten "sneknyck" med hjälmen istället.

Alternativt höger-ben ut. Men det känns lite kromsläde-varning på den. :rolleyes:

Hur många sådana här trådar behövs?? Hälsa om du vill eller ge fan i det... Spela roll...

Jag hälsar på alla som kör MC, fast en gång fick jag bita i det sura äpplet när jag insåg att det var en goldwing jag råkat hälsa på! :(

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back