Ungkarlsmat!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fan Jag har kommit på världens snabbaste OCH absolut godaste sätt att göra Chili con carne.

4 komponentsmetoden as follow:400 gr nötfärs, 1 påse chilimix, en burk vita bönor och en förpackning "Go Green" bönsalsa. KART!

Servera, rapa, sov!

Last edited:
Vad kostar det kalaset då?

Måste tillägga... sitter och tråkar så det blir snart spenat(1minut i kastrullen) och fiskpinnar(4minuter i pannan).
Lägger fiskpinnarna i grytan med spenaten - och äter direkt därifrån :)

Last edited:
Vad kostar det kalaset då?

Måste tillägga... sitter och tråkar så det blir snart spenat(1minut i kastrullen) och fiskpinnar(4minuter i pannan).
Lägger fiskpinnarna i grytan med spenaten - och äter direkt därifrån :)

Med sked? :tummenupp

Jag var förbi willys, vita bönor 8:- burken, köttfärs 19:-, kryddmix 11:-, bönsalsa, 16:- = 44:- men då kan man äta flera gånger av det.

Jag var förbi willys, vita bönor 8:- burken, köttfärs 19:-, kryddmix 11:-, bönsalsa, 16:- = 44:- men då kan man äta flera gånger av det.

Klart med sked, lättast att spola av sen när man e klar.

Det var ju billigt. Billigare än att äta ute varje dag som jag råkat göra detta året. Tror jag lagat mat 5-6ggr hemma detta året :va
Ska testa det mer nu resten av året.
Imorgon kanske det blir ditt goda recept - tack.
Dock gillar jag inte bönor alls, men i chili con carne funkar det av nån anledning.

En annan höjdare är: 1 pkr färska tortelini, matlagningsgrädde och en skiva gorgonzola. Smält osten i grädden och häll över pastan. Känn sedan hur det stramar kring hjärtat!

Koka makaroner i kastrull. Lägg i ett-par tre korvar i nämnda kastrull. Koka några minuter tills det är klart.
Häll av spadet, ta fram en sked och liksom hacka sönder korvarna.
Ställ fram kastrullen på ett underlägg och ät med redan nämnda sked.

För lite lyx kan detta serveras med en folköl. Det måste vara en folköl och inget annat isf.

Smaklig måltid.

Koka makaroner i kastrull. Lägg i ett-par tre korvar i nämnda kastrull. Koka några minuter tills det är klart.
Häll av spadet, ta fram en sked och liksom hacka sönder korvarna.
Ställ fram kastrullen på ett underlägg och ät med redan nämnda sked.

För lite lyx kan detta serveras med en folköl. Det måste vara en folköl och inget annat isf.

Smaklig måltid.

Snygg! Hur ska man toppa detta rå?

Värm en "korv" med ärtsoppa alt bruna bönor i micron, bil hål på ena kanten, sätt dig i soffan framför Bundys och nyp i dig korven med gugs, om så önskas ta en ljummen folköl.

Det var dyra bönor, köp det billigaste du hittar istället för typ 3kr burken. :gnissla

Edit:

Annan mat som är billig och går snabbt att fixa.

Spiralmakaroner med bacon, klipp sönder bacon och släng i stekpannan, häll sen ner dem i makaronerna när de är klara och du har hällt av vattnet.

Krydda med grillkrydda eller nåt annat du gillar.

Ris med nötfärs, koka riset som vanligt, bryn färsen med orientalisk curry har jag för mig, blanda och ät.

Last edited:
För helvete!
Pommes frites/strips
Korv, välj själv
Sätt ugnen på 225 grader, lägg korven och stripsen på en plåt, sånt där bakplåtspapper med, låt det ligga där i ugnen typ 20-25 minuter.
Sen äre bara att käka! :yoparty

Makaroner, går bra med andra sorter med.
Ost.
Koka upp makaronerna, sen slår ni bara av dom, häller dom i en djuptallrik, river lite ost, rör om, sen har ni på lite salt eller lagom mycket grillkrydda.
Käka! :yoparty

Last edited:
Koka upp vatten i vattenkokaren(46sekunder), häll i kastrull, i med ett nudelpaket samt kryddpåse. Låt stå en minut. I med ½ tonfiskburk och rör om lite. Häll ner i skål och ringla över lite thaisås - ät&var glad. Drick kranvatten till det.

Annan klassiker är Mamma Scan´s köttbullar - stek upp. Koka speghettis och fram med en tallrik. Serveras med ketchup&mjölk.

Va ni lyxar till det... När jag var ungkarl så var det pulvermos blandat i varmt kranvatten och fiskpinnar i brödrosten... hur gott som helst

Hälla köttbullar och nudlar i samma kastrull sen koka - KLART!

Köpa en burk ravioli och ställa på plattan och värma på - KLART!

Gott och nyttigt :)

Koka upp vatten i vattenkokaren(46sekunder), häll i kastrull, i med ett nudelpaket samt kryddpåse. Låt stå en minut. I med ½ tonfiskburk och rör om lite. Häll ner i skål och ringla över lite thaisås - ät&var glad. Drick kranvatten till det.

Annan klassiker är Mamma Scan´s köttbullar - stek upp. Koka speghettis och fram med en tallrik. Serveras med ketchup&mjölk.

Räcker och miccra kötbullarna.. slipper man stå o passa på dom:fakta

Det var dyra bönor, köp det billigaste du hittar istället för typ 3kr burken. :gnissla

:rofl :hihi HAHAHA.
För den som är riktigt snål :D

Undrar hur billigt man kan komma undan i månaden på mat utan att bli sjuk på kuppen. Så att man slipper bristsjukdomar och sådant alla lider av idag.

... för en tomat innehåller knappt 10% näringsmässigt av vad en tomat innehöll för 55 år sedan :tummenupp

Som evighetsungkarl kan jag ju muntra upp er med att det finns en massa goda och rätt sunda men ändå enkla rätter när man kommer hem från jobbet och är en trött singel. Problemet är väl bara att det inte är så billigt, fattigmaten idag är ju den som är mest ohälsosamt, typ snabbmakaroner och falukorv med låg kötthalt och sånt.

När jag kom hem från jobbet till garaget igår så hade handlat med mig lite god cheddar, grahamsbröd samt några äpplen. Bara att kärna ut äpplena och göra klyftor på tallriken och lägga tjocka skivor av cheddar på brödet. "Farmers lunch" brukar det heta på de brittiska öarna.

Man kan värma lite stuvad spenat eller grönkålssoppa som ju finns i frysdiskarna, till det äta lite rökt lax eller böckling, flankerat med kalla kokta ägghalvor och grovt bröd. Lätt- eller folköl till det tex.

Man kan koka vanlig tortellini, hälla lite olivolja över samt riva lite parmesan och klippa lite persilja eller gräslök on-top. Medan tortellinin kokar skivar man några tomater och hackar en rödlök och tillsammans med olivolja har man en enkel tomatsallad att äta till.

Man kan göra en kavringmacka med sill, ägg, kaviar och gräslök samt dricka lite kall mjölk till.

Det här är ganska typiska rätter jag käkar när jag kommer hem från jobbet, det tar max 8 minuter att fixa till (äggkokningen). Så fast jag hatar att laga mat åt mig själv så får man ändå i sig rätt ok middag

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...