Ungern har fått sin förste världsmästare!

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Kevin Schwantz gissade också på att den Ungerska föraren Talarabarabarockingroll skulle ta hem VM.. :D

[YOUTUBE-ID]o7S-5IZ3u4M[/YOUTUBE-ID]

Inte för att jag har så mkt för Gàbor, men det var en trevlig fight! Mest roligt att se att "kis magyarorszàg" kommer på kartan.

"Trodde det var ett varv kvar" var ju inte den enda (bort)förklaringen som kom från Gabor.
Kroppsspråken i Parc Fermé och på pallen var mer än tydliga. Är man lite uppmärksam så ser man också hur Jorge Martínez uppträder i närheten av "sina" olika förare och när han kollar på dataskärmen.
Visst är det surt att missa VM, men det är definitivt inte hela förklaringen till det totala avståndstagandet från Faubel's och Gadea's sida.
Också intressant hur de engelska kommentatorerna uttryckte det ... "Vem trodde att Gabor, 2 år efter den totalt idiotiska omkörningen av Kallio, skulle ha en styrning i ett team med vinstkapacitet. Vem trodde att någon någonsin skulle våga lita på honom i ett team igen"
Är man bara tillräckligt bra så kan man bära sig åt lite som man vill, skriva sin egen regelbok sas.

Ja e långsint när det gäller racing. Tal"mask"i kunde gärna fått loppa på stiftet, tycker jag. Efter omkörningen av Kallio -06 så gillar jag honom inte.

Ja e långsint när det gäller racing. Tal"mask"i kunde gärna fått loppa på stiftet, tycker jag. Efter omkörningen av Kallio -06 så gillar jag honom inte.

Det ligger onekligen i bakhuvudet, men va f*+n man får väl förlåta honom:va , han körde rikigt nice i år och var körmässigt värd titeln (efter Pasini såklart:) ) så grattis Gabor :tummenupp .

Har verkligen oxå svårt att bli kvitt minnet Gabor vs Kallio -06, och synen efter racet i helgen då "teampolarna" vad d verkade inte ville ta varandra i hand skvallrar om att Gode Gabor kanske besitter en medfödd förmåga att skapa en oglamorösstämning kring sin person !

Keep on rocki´n.

:tummenupp

Last edited:
Det ligger onekligen i bakhuvudet, men va f*+n man får väl förlåta honom:va , han körde rikigt nice i år och var körmässigt värd titeln (efter Pasini såklart:) ) så grattis Gabor :tummenupp .
Det är lite lustigt hur ens favoriter kommer undan med det mesta medan de man gillar mindre får bära hundhuvudet år efter år :)

Gabor har gjort en massa egna videos. Lyckas inte hitta dom nu bara. Skulle haft tag i en där han kör med en GSXR600 på Hungaroring (?) med bredställ/hjulspinn/däckskrik genom alla kurvor för kanske 5 år sen. Fanns på nån Ungersk videosida innan iaf. Men den länken kan jag inte hitta nu.. :)

Fortsätt leta!!

Fortsätt leta!!

Bah! Har inte du så du sparar vad man skriver på msn? Skickade ju den länken där han körde med massa uppställ på gsxr:n till bl.a dig och Torkel för kanske 2 år sen? :D Den plus nån där han satt full i en soffa och berättade historier på Ungerska med värsta tuppkammen och disco musik i bakgrunden.. :tungan

Misstänker att det kan ha legat på denna sidan: http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/all/? Men det ser inte alls ut som det gjorde då och det är mycket fler filmer nu isf om det är den sidan. Inte hittat dom filmerna heller. Leta på bl.a Ungerska sidor är jag inte riktigt bra på än.. :gnissla

Last edited:
25 november är det fest i Budapest för den Ungerske Världsmästaren.

gp_talmageddon.jpg

25 november är det fest i Budapest för den Ungerske Världsmästaren.

Lätt att jag skall gå på den....

Gabor är en jäkel på att festa, mötte honom på en nattklubb i stan där jag bor efter att han och KTM teamet haft uppvisning på en motorshow. Han bjuder på sig själv och spottar inte direkt i glaset.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph