Ungdomar - dags att se hit !!!

Zenit skrev:
låter bra har ju aldrig kört montard innan så kan ju inte räkna med att gå vidare men om de bara kostar besinen att kör upp i sverige så e de ju ett helt perfekt tillfälle att få prova på att köra. :yoparty

@Olof Eriksson: måste man pröjsa skinställs-paket för uttagning i sverige kan man inte köra med sitt eget? antar iofs att de måste få in pengar med och därför vill ha 1500euro av alla..men man måste ju fråga
Gud va dålig jag är på få fram vad jag menar.

Paketet behöver du inte köpa om inte du kommer med bland de 22 som kör cupen.

Med andra ord måste du ha en utrustning (som dessutom är godkänd för motardbruk - det innebär crossskor, hjälm, skinställ med bomull på insidan [eller kanske bomullsunderställ om det inte är bomull på insidan av skinstället, vet inte hur reglerna är där], skinhandskar, ryggskydd) för att få köra uttagningen också. Med andra ord köper man på sig en andra uppsättning om man kommer med ;D

Last edited:
Zenit skrev:
låter bra har ju aldrig kört montard innan så kan ju inte räkna med att gå vidare men om de bara kostar besinen att kör upp i sverige så e de ju ett helt perfekt tillfälle att få prova på att köra. :yoparty

@Olof Eriksson: måste man pröjsa skinställs-paket för uttagning i sverige kan man inte köra med sitt eget? antar iofs att de måste få in pengar med och därför vill ha 1500euro av alla..men man måste ju fråga

Man skulle väl inte få köpa paketet förrens man blivit uttagen till super!MOTARD! cupen?

edit: oops lite sent svar.... men de va mest att få fram att det heter motard ändå....

Olof Eriksson skrev:
Gud va dålig jag är på få fram vad jag menar.

Paketet behöver du inte köpa om inte du kommer med bland de 22 som kör cupen.

Med andra ord måste du ha en utrustning (som dessutom är godkänd för motardbruk) för att få köra uttagningen också. Med andra ord köper man på sig en andra uppsättning om man kommer med ;D

haha okej nu fattar jag :D dvs. godkänner de min skyddsutrustning så kostar de mig "bara" resan att prova kommer jag inte med så kostar de inte allt för mycke beror ju på om man måste sova nånstanns och vart i tyskland de kör så klart..och kommer jag med så blir de för dyrt :hihi ska nog kolla hos nån handlare där man kan anmäla sig och om jag får åka ner kör så att jag verkligen får känna efter hur de e o köra motard men köra så pass kass så jag inte kommer med (behövs nog ingen ansträning för de) :) :va

<Anton> skrev:
Man skulle väl inte få köpa paketet förrens man blivit uttagen till super!MOTARD! cupen?

edit: oops lite sent svar.... men de va mest att få fram att det heter motard ändå....

haha ny bad..vet inte vart jag fick 'n' ifrån absolut inte med flit iaf :argpådato

fasen.. tänk om man hade lite bättre ekonomi så....

ett år......jävla skit, kunde man inte vart ett år yngre :argpådato

<Anton> skrev:
...super!MOTARD! cupen?
[Besserwisser mode on] Nu för tiden ska det kallas för supermoto enligt Svemo... Inte supermotard eller montard.:7peta :D :) [/Besserwisser mode off]

Barrett skrev:
Sätta ihop en gruppköp för falskleg kanske? :lol

Ja verkligen, fast ärligt talat, hur fan ska man få ihop dom där pengarna, jag skulle nog inte vilja ta alla pengar från resten av säsongen för att bara kanske köra 2 dagar i tyskland..som rysk rollete(eller hur fan det stavas :tungan )

60 tusen får man pröjsa för en träningshoj. Innebär att man ska ha en 100 000 om man ska vara med å fajtas om vinsten...

Men det verkar som om det inte ska väljas ut folk i år utan att man fritt kan anmäla sig att åka dit!?

Olof Eriksson skrev:
Flyg e inte billigt, hotell är inte billigt, sen ska man ha en hyrbil också så att man kan ta sig runt i Tyskland.

Kostar 4600 för min 18åriga syster att flyga till Spanien idag, när det inte ens är säsong.

Det kostar ingenting att skicka in ansökan om att bli uttagen, på den skriver du vad du har för meriter och vilka som du kan referera till. (tex Martin Lind, han har sett dig köra och kan berätta hur duktig du e) Det kostar resa och boende till Tyskland för uttagningen, fortfarande har du inte köpt något skinställs-paket för 1500 euro. Kommer du med pröjsar du 1500 euro för paketet, sen får du ordna resor dit själv. (Tävlingarna gick förra året i Frankrike, Italien (2st), Spanien, Tyskland, Belgien - om jag minns rätt)

Kan ju tillägga att förra året visste man inte ens vad som skulle hända på uttagningen. Man trodde att folk skulle handplockas men det gjorde det inte.

Alltså jag låter väldigt negativ men det är jag egentligen inte. Det är en jättebra grej dom gör, bara det att man måste vara förberedd på vad som kommer komma! Anmäla intresse kan man ju alltid göra ändå.

Vaa??? 4600 for att flyga till Spanien..?? Sitter nere i Barcelona just nu.. och man for latt en biljett for runt 600 spann enkelresa.. Men snart bar det av hem igen, har snart varit hat 2 monader.. do ska det anmalas till cupen, Hoppas att man for aka ner igen det har aret.. Var riktigt kul forra aret, for en som mig, som itne har akt so mkt hoj. Slutade dock bara pa en 33dje plats.. Men verkligen en upplevelse, samt erfarenhet..

yOOn skrev:
Vaa??? 4600 for att flyga till Spanien..?? Sitter nere i Barcelona just nu.. och man for latt en biljett for runt 600 spann enkelresa.. Men snart bar det av hem igen, har snart varit hat 2 monader.. do ska det anmalas till cupen, Hoppas att man for aka ner igen det har aret.. Var riktigt kul forra aret, for en som mig, som itne har akt so mkt hoj. Slutade dock bara pa en 33dje plats.. Men verkligen en upplevelse, samt erfarenhet..
Det var underligt, för hon har kollat upp flera gånger och flera andra har kollat också!?

Aja, jag har kanske fel då. Underligt att dom fått fram sånna siffror bara

Ringde och kollade med Tomas här idag. Man vinner alltså ett års lån av en fabrikshoj, men han sa såhär att vinner man cupen så har man alla chanser i världen att något stall tar in en. KTM har ju inget eget VM-stall i år eller nästa år.

Han sa också att anmälningarna ska skickas in via återförsäljare och det blir en uttagning om det är för många som anmäler sig, uttagning innan Tyskland-uttagningen dvs.

Sen sa han att en del tävlingar kommer gå tillsammans med VM, och sedan några egna tävlingar.

Olof Eriksson skrev:
Han sa också att anmälningarna ska skickas in via återförsäljare och det blir en uttagning om det är för många som anmäler sig, uttagning innan Tyskland-uttagningen dvs.
Då var jag inte helt ute och cyklade iaf. :)

RookieSM skrev:
Då var jag inte helt ute och cyklade iaf. :)
Trist bara att det blir ännu dyrare å jobbigare för oss som bor på fel sida landet :4skrika

SM i Östersund och SM i Strängnäs missar man om man kommer med. Själva uttagningen krockar inte med något. (Om jag nu fått rätt SM-kallender) Om inte nu Svenska uttagningen ska krocka med Anderstorp dvs.

Last edited:
Olof Eriksson skrev:
Trist bara att det blir ännu dyrare å jobbigare för oss som bor på fel sida landet :4skrika

SM i Östersund och SM i Strängnäs missar man om man kommer med. Själva uttagningen krockar inte med något. (Om jag nu fått rätt SM-kallender) Om inte nu Svenska uttagningen ska krocka med Anderstorp dvs.

nu ska du inte gnäll över att de krockar ni kör ju redan :tungan

hehe nä men de låter som nåt man bör anmäla sig till även om man inte lört innan så kostar de ju bara besin inom sverige (om många anmäler sig + att man har all utrustning). Är ju ett perfekt läge för såna som mig som vill prova supermoto men inte har råd att göra de om man inte skiter i allt annat.

Tufft, Är en grabb som är 15, Tjyvläst lite här innan, Detta blev jag riktigt sugen på, Körde cross när jag var mellan 8 och 12 kanske, inte tävlat. Har man någon chans om man är med och tävlar i detta? Och vet ni om det finns några motardclubbar nere i småland? Eller är det onödigt att lägga 1500Euro på detta, Skulle mer än gärna börja med detta! :tummenupp

Engstrom skrev:
Tufft, Är en grabb som är 15, Tjyvläst lite här innan, Detta blev jag riktigt sugen på, Körde cross när jag var mellan 8 och 12 kanske, inte tävlat. Har man någon chans om man är med och tävlar i detta? Och vet ni om det finns några motardclubbar nere i småland? Eller är det onödigt att lägga 1500Euro på detta, Skulle mer än gärna börja med detta! :tummenupp
Du behöver inte lägga ut 1500euro för att testa, de e först om du kommer med på uttagningen (som man kör).

Är man ingen supertalang så kommer man inte vinna med den bakgrunden. En av killarna som kom med från sverige körde junior-VM i enduro, och han slutade väl 10-nånting i cupen. Med det vill jag inte säga att du inte kan bli kanonduktig på motard, för det kan du, men förvänta dig en seger med den bakgrunden kommer göra dig besviken!

(jag hade väl ingen lång karriär innan jag åkte dit, men jag hade inte vunnit om jag kommit med)

Olof Eriksson skrev:
Du behöver inte lägga ut 1500euro för att testa, de e först om du kommer med på uttagningen (som man kör).

Är man ingen supertalang så kommer man inte vinna med den bakgrunden. En av killarna som kom med från sverige körde junior-VM i enduro, och han slutade väl 10-nånting i cupen. Med det vill jag inte säga att du inte kan bli kanonduktig på motard, för det kan du, men förvänta dig en seger med den bakgrunden kommer göra dig besviken!

(jag hade väl ingen lång karriär innan jag åkte dit, men jag hade inte vunnit om jag kommit med)
Okej Förväntade mig en seger gjorde jag inte riktigt:hihi , Är det en sånn här sorts intagning i Sverige varje år?, När man testar gör man det där också då?

Engstrom skrev:
Okej Förväntade mig en seger gjorde jag inte riktigt:hihi , Är det en sånn här sorts intagning i Sverige varje år?, När man testar gör man det där också då?
Förra året var premiär för Sverige, men cupen har gått tre år i rad. Om det kommer en nästa år vet jag inte!

Gör vad när man testar?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...