Unga sporthojsägare hur gör ni?

Hur försäkrar du din supersporthoj?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
30 år utanför Malm. Betalar ca 700:-/ månad enbart trafil på Länsförsäkringar för min ZX9R.. Avställningsbar så jag räknar med ca 3000:- per säsong och håller tummarna att inget ska hända.. Tycker det är rätt dyrt men klart billigast när jag kollade runt innan köpet.

Som någon ovan skrev: Dyrt JA , värt det: DEFINITIVT!

Det kostar att ligga på topp :-)

Dyrt ?? vad sägs om 3200 per månad för en 1098s ;)..DET är dyrt :tummenupp. Skatta dig lyckligt !

28år
CBR1000RR -08
Betalar 2600kr/mån helförsäkrad, dock är den avställningsbar.

Själv är jag 22 år och har skaffat en Yamaha R 600 Thundercat -98
Har kollat runt lite på försäkringar:

Den kostar på mig via Länsförsäkringar (tjejförsäkringen då) 6100kr/året helförsäkring (509kr/månad)

Annars finns DINA försäkringar som är billiga med, tänker sätta den på min pappa då och då är kostnaden 1080kr/månaden helförsäkring men då kan man ställa av hojjen när som och få pengarna tillbaka. Det kan man inte vad jag vet på andra bolag, utan då är det årsförsäkring och man måste betala försäkring även om hojjen är avställd.
Tänker ta DINA försäkringen pga att man kör ju kanske inte mer än 5 månader med den om det är fint väder. Och då är det 700kr billigare med Dina är länets försäkring.

Kolla runt lite och ring själv, Insplanet kommer inte med det billigaste förslagen enligt min erfarenhet iaf.

Alla pratar om att det är sååå jäkla dyrt att köra hoj. Men så farligt är det ju inte?
Betalar 1000kr / mån för halvförsäkring på min R1 -03. Är 23 år (haft kk i 5 år) och bor i Stockholm.
För min Saab 9-5 aero kombi betalar jag 9000kr/år. Ingen direkt större skillnad.

Alla pratar om att det är sååå jäkla dyrt att köra hoj. Men så farligt är det ju inte?
Betalar 1000kr / mån för halvförsäkring på min R1 -03. Är 23 år (haft kk i 5 år) och bor i Stockholm.
För min Saab 9-5 aero kombi betalar jag 9000kr/år. Ingen direkt större skillnad.

3000 tycker jag är stor skillnad.

Kan köpa många lite benzin för 3000

If märkesförsäkring var det billigaste jag hittade om man bortser från självrisken :P Pröjsar 19k för hel/helår. Visst, det är mycket, men jag tycker ändå att det varit värt det.

Speed Triple -06, 30 år, mellanstor stad, 6700:- hel/hel, 3000:- i självrisk på vagnskadan, försäkrad hos Bilsport & Mc. Helt ok! :)

Intressant tråd för en som står i begrepp att köpa första hoj. Har kollar runt en del också och det lutar ärligt talat åt enbart trafikförsäkringen eftersom hojen inte kommer få kosta mer än runt 30k (så om jag inte crashar den innan andra säsongens slut så hade jag nästan betalt maskinen igen med en hel/hel). Men det blir nog några varvs fundering till. Sen är det ju det där med att köra bana också vilket jag definitivt vill pröva så fort jag känner mig någorlunda kompetent, och där gäller ju ändå inte vagnskadeförsäkringar etc.

Ska definitivt inte försäkra på någon släkting i vart fall - skenförsäkringar kan komma tillbaka och bita en i arslet om försäkringsbolaget är lite vakna.

Jag kör min halvförsäkrad.
Kostar runt 250 spänn i månaden på bilsport och mc.
Nu blir jag ifs 30 bast i höst så jag kan välja deras 30+ förs.
Det som jag tyckte var intressant var att jag kom undan så biligt trots att jag inte ens har kortet ännu.
Nu är det ju en äldre hoj (yamaha trx -97) men tycker att det är värt varenda krona!
Har även kollat på vad en honda vfr -03 skulle kosta med halvförs. Hamnade då på strax över en 500ing..

Last edited:
Du glömde ett alternativ, "Kör bara halv OCH betalar mycket" :)
Min kostar 1400:-/mån halvförsäkring... men det är det värt:banana

Inte för att vara petig men är man 25+ är man fan inte ung längre.. :)

1200 ngt i månaden halv. Skiljde ca 100 kr i premie från Malmö till Ystad.
23år Trygg Hansa. Aprilia factory 05.

18 år, bor uppe i luleå halvförsäkring hos folksam ligger på 250/mån, CBR 600 -98

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...