High_Velocity
Sponsra din lokala trafikpolis, KÖR FORT
supergirl skrev:2642263Skinnställ och utrustning kan du nog få på din hemförsäkring om du inte får ut det på bilägarens försäkring.
//Janna
annars så täcker trafik försäkring personlig utr. om man ringer och kollar med bolaget man har
Palmas skrev:2642227Det är alltid ens egna försäkringsbolag som betalar ut ersättningen oavsett om det är trafik- eller helförsäkring. Sedan regleras ersättningarna mellan bolagen men det är inget man behöver bry sig om som privatperson.
Vill du ha klara och riktiga svar tycker jag att du skall kontakta den skadereglerare som har blivit tilldelad ditt ärende. Da kan du fraga om din egna skada, skador pa hojen och skador pa din utrustning.
Jag krockade ocksa där föraren av bilen var vallande. Jag fick ersättning för förlorad arbetsinkomst, OBS var noggrann här för du skall räkna med all lön inkl ev övertid, OB-ersättning och sa smaningom ev bonus om du har sadan. Sedan fick jag ersättning för cykeln, även här ska du vara noggrann och halla tät kontakt med skaderegleraren sa du far ut bra för hojen, tänk ut bra argument. Jag fick även betalt för skador pa mina kläder men jag kommer inte ihag vilken försäkring som täckte det men jag har för mig att även det togs som del i den vallandes ersättning till mig.
Men som sagt ring din skadereglerare och fraga om allt som du kan komma pa. Ersättningar för alla saker inklusive eventuella invaliditetsersättningar för bestaende men och ersättning för sveda och värk.
vettigaste svar hitills tack tack för all support och info!!!!
Last edited: