Undervåld från rättsväsendet.

Jag tycker polispojken kunde ha tagit sig lös på egen hand snabbare än flickan fick fram sin batong. Det hör nästan till grundkursen att ta sig lös från det läget men han gjorde inte ens ett riktigt försök.

Det är annars ett lite ovanligare våldsexempel faktiskt ur den synvinkeln att det här är så att poliserna undfallenhet leder till att dom i princip tvingas småfjutta längre och därmed i praktiken leder till mer skada på muppen än vad som skulle ha varit fallet om dom gjort ett mer distinkt jobb från början.
Man får ju se till personalen man har att tillgå innan man ingriper och agera efter det. I det här läget hade nog ett distinkt ingripande slutat illa iom att de inte hade full koll.

En sak jag funderar på är varför den kvinnliga polisen inte tog hand om hans ben när de hade honom på marken första gången. Då hade han inte sprattlat sig upp så lätt.

Man får ju se till personalen man har att tillgå innan man ingriper och agera efter det.

Vad folk än säger, så ÄR polisyrket bland annat ett muskelyrke, och jag förstår inte i min vildaste värld varför man anställer tjejer/killar på 45 kg som man kan slänga iväg som en vante. Har vid flera tillfällen behövt hjälp i situationer när jag jobbat och det kommit någon liten parvel som knappt orkar lyfta ett mjölkpaket, tack för hjälpen staten =/

En sak jag funderar på är varför den kvinnliga polisen inte tog hand om hans ben när de hade honom på marken första gången. Då hade han inte sprattlat sig upp så lätt.

Tyckte ungefär detsamma precis i början, hon skulle ha ställt sig med ena foten i hans knäveck och knuffat honom på rumpan lite snett framåt åt vänster så skulle han ha legat platt på magen till vänster om polispojken.

Men som Landin sa ovan, man får ändå ge dom en eloge för att dom faktiskt griper honom och inte bara står och tittar och bevakar för att gripa honom ensammen hemma dagen efter vilket börjar vara ganska vanligt.

Vad folk än säger, så ÄR polisyrket bland annat ett muskelyrke, och jag förstår inte i min vildaste värld varför man anställer tjejer/killar på 45 kg som man kan slänga iväg som en vante. Har vid flera tillfällen behövt hjälp i situationer när jag jobbat och det kommit någon liten parvel som knappt orkar lyfta ett mjölkpaket, tack för hjälpen staten =/

Har du aldrig jobbat med en kvinna då? Jag har sett kvinnliga vakter arbeta och dom är betydligt bättre på att förhindra att våld över huvud taget uppstår. Så en och annan kvinna tycker jag är bra hos poliskåren.

Sen håller jag med om att det spårat ur när dom sänkt fyskraven för att lyckas få in ännu fler kvinnor.

Vi har ju lite samma i mitt jobb. Man känner sig tryggare med 110kg fd ordningsvakt bredvid sig när det ballar ur än med en 45kg socionomstuderande sommarjobbare. :)

Är man dum och full så får man batongpisk av polisflicka.

Lite grepp och närstridsträning kanske? De hade ju relativt lätt kunnat låsa upp honom när han låg där och de var två på honom... Och det var inte mycket till slag de båda poliserna kom med verkar det som.
Jaja, han blev ju gripen efter lite kelande så det funkade ju iaf, och hellre en lite mjunig vanlig poliskår som kan ringa på stridspittspiketen när de springer på motstånd än att hela polisstyrkan är stridspittar.

Dock borde ju poliser som är tränade i närstrid vara de som skickas till bråk, inte någon blid liten stackare...
Lite som den här herrn: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0DSUOumHsx8#t=188s

Har du aldrig jobbat med en kvinna då? Jag har sett kvinnliga vakter arbeta och dom är betydligt bättre på att förhindra att våld över huvud taget uppstår. Så en och annan kvinna tycker jag är bra hos poliskåren.

Sen håller jag med om att det spårat ur när dom sänkt fyskraven för att lyckas få in ännu fler kvinnor.

Jo jag har jobbat med flera kvinnor under mina 12 år som vakt. Det kan vara jätte bra att ha med en kvinna eftersom folk sällan vill slå just en sådan, men kan man prata för sig så spelar det ingen roll om man är kvinna eller man. När det väl kommer till kritan och GM (gärningsmannen) skiter i om du är kvinna eller man, han ska helt enkelt bara ha ihjäl dig, så jobbar jag faktiskt hellre med en man, och det skäms jag inte för att säga.

Jag som inte har en aning om varför de gripit (försöker gripa) personen tycker likväl att snytarna borde spräcka skallen påan DiReCkT.

Jag tycker det är trist de inte får använda Tonfa istället för vanlig batong. Klykan är perfekt för både lås mot armar och hals. Men ja, teaser och det hade varit löst innan de hade behövt brottats.

Man skäms ju för den svenska poliskåren när man ser det här klippet. (Mer än man gjorde innan d.vs)
Mitt förtroende för poliskåren är sedan länge borta, men det blir ju inte bättre av att se hur de arbetar.
Två tappade batonger är ju snyggt också. :huvet

Man skäms ju för den svenska poliskåren när man ser det här klippet. (Mer än man gjorde innan d.vs)
Mitt förtroende för poliskåren är sedan länge borta, men det blir ju inte bättre av att se hur de arbetar.
Två tappade batonger är ju snyggt också. :huvet

Dom löste det ju, personen var ju inte farlig för någon men skulle omhändertas och det gjorde dom.

Men folk vill ju gärna se dylika bråkstakar slås sönder och samman eller skjutas på fläcken.

Ja, det vill säga så länge dom inte känner fyllot eller liknande.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT