Underskatta inte en DR650, då får du den över dig...

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Hade precis mekat ihop ett eget avgasystem som jag tänkt o posta bilder på här. Drog en runda med polaren för att testa det och lyckades till min extrema förvåning att växla från 1an till 2an när jag wheelade. För att pröva min lycka drog jag den så långt det gick i 2an och ville upp i 3an. Men effekten är inte vad den var tidigare så jag gick omkull bakåt.....
Hojjen flög en bit och jag gled på mina jeans men överlevde med vad jag kan känna nu 2stukade tår. Nu till dilemmat: ska jag köpa nya org.blinkers eller finns det några andra som passar och inte kostar över 200kr/st? Jag undrar även var jag får tag på billigaste crosstyre då mitt eget knäcktes. I övrig försvann en backspegel och lite skrapmärken här och där.

Det där med o wheela är nog inte min grej.... :tomten

Tough luck! :3freak
Duells.se har ett styre i svartlackat stål för 215 kr, det ska man väl ha råd med? (Kolla under MC->cross->crosstyre)
Mc->belysning->Blinkers-> Miniblinkers step two, 150 kr. Inte E-godkända dock. Blinkers->blinkers-> Universal kostar bara 120. Inte så vackra, men du kanske inte är så kräsen? :)

Dr:en är grym att vurpa med. Körde omkull massa gånger med min men det blev bara lite småmärken. Trotts att den gled på asfalt så att det sprutade gnistor :D

Ååeee...... just det. Köp delarna på en mc skrot. Brukar finnas en hel del till just DR:en :)

Vet hur det känns.

Gör som jag gjorde,plocka upp den ur diket, sammla ihop lösa delar,sparka tillbaka fotpinnen kör 200 m lyft igen det är det enda som hjälper.

Långa farbron skrev:
Vet hur det känns.

Gör som jag gjorde,plocka upp den ur diket, sammla ihop lösa delar,sparka tillbaka fotpinnen kör 200 m lyft igen det är det enda som hjälper.

Hahaha precis vad jag gjorde, slet upp styret så det inte tog emot och petade i växlarna med hälen när jag körde hem!

bebbe skrev:
Dr:en är grym att vurpa med. Körde omkull massa gånger med min men det blev bara lite småmärken. Trotts att den gled på asfalt så att det sprutade gnistor :D

Ååeee...... just det. Köp delarna på en mc skrot. Brukar finnas en hel del till just DR:en :)

Jag har en fin minnesbild av att den glider på sidan och det sprutar gnistor i alla möjliga färger! Det va för ca. 30min sen så det va lagom mörkt för att det skulle synas sådär extra bra :tummenupp

När du ändå byter styre skall du väl ändå inte köpa lackat stålstyre?

Vanliga Renthal med fågelpinne kostar väl 6-700, annars har jofrab-butikerna (www.jofrab.se) billigare aluminiumstyren från 495, kanske finns ännu billigare utan fågelpinne men med original diameter(22mm).
Tumregel fågelpinne 22mm och fatbar utan pinne =tåliga
22mm utan pinne=inte så tåligt.

Budgetvariant: skaffa rostfritt hydraulrör 22mm och bocka till själv?

kolla runt på www.knobby.se
www.duells.se
www.enduromx.com (för begagnat)

Miniblinkers finns av alla de sorter, kolla närmsta mc-butik. Originalblinkers har en förmåga att vara dyyyra...

Nexor skrev:
Jag har en fin minnesbild av att den glider på sidan och det sprutar gnistor i alla möjliga färger! Det va för ca. 30min sen så det va lagom mörkt för att det skulle synas sådär extra bra :tummenupp

Som vän av ordningen måste jag fråga vad har vi lärt av oss denna vurpa ?

Långa farbron skrev:

Moralkärring!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :tungan

Hanär nog snart på banan igen,och då lyckas han med att få i treans växel oxå!! Det ska jag se till att han gör! :hihi

Långa farbron skrev:
:rofl

Ja det också,men rätt svar är BAKBROMS.

Nästa gång du lyfter ha foten på den innan :)

Btw det gör alltid ondare dagen efter.

Sist jag kollade behövdes det belägg för att bromsar ska fungerna, men jag har ju hela 0,5mm kvar! Jo jag har testat med att använda den innan när jag wheelat men aldrig fått in tekniken riktigt. OM jag ger mig ut igen och utför denna väldigt riskabla manöver hoppas jag att min hjärna kan koppla ihop "ingen fot på bakbroms = ont". :hihi

Nexor skrev:

Coolt :yoparty :D

Långa farbron skrev:
:rofl

Ja det också,men rätt svar är BAKBROMS.

Nästa gång du lyfter ha foten på den innan :)

Btw det gör alltid ondare i rumpan dagen efter.
Farbron... Hur du vet du detta?!?!?!Nej förresten.... berätta inte... :tungan

@ Nexor. Coolt, nästa gång får du visa oss noobs dina fetwheelies, jag tar med kameran! :tummenupp

Maverick_ou812 skrev:
Farbron... Hur du vet du detta?!?!?!Nej förresten.... berätta inte... :tungan

@ Nexor. Coolt, nästa gång får du visa oss noobs dina fetwheelies, jag tar med kameran! :tummenupp

Feta är de ju verkligen inte, men med några års träning så :)

Långa farbron skrev:

"Har man aldrig vurpat så har man aldrig gasat ordentligt"

Själv har jag bara varit ut i sandfållan på Midlanda.

.

Back