Underligheter

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Efter att inte rört hojen på över ett år (se tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=85840 ) Så började med hjälp av flickvän på midsommarafton av alla dagar projektet med att bygga tillbaka till någorlunda gatskick igen. RS-Motorn var enkel att få ur eftersom den bara satt fast på två ställen av tre (svingaxel och främre motorbult), den bakre bulten var borta.. Slutsatsen är att den small av någon gång på Sviestadracet förra året, inte konstigt att varvtiderna uteblev, att jag blev frustrerad och rädd, samt att den där JÄVLA WERNER inte kunde köras om.. :huvet

Det var inte helt stabilt kört utav mig, trodde jag.. det var HOJEN JU! :6surkart

För dom som undrar hur en motorbult bara kan gå av sådär så är det inte ovanligt, kommer ihåg minst 4 tillfällen på Skölds å Vbergs hojar

/B

Bj.O.rn skrev:
2262850
...
För dom som undrar hur en motorbult bara kan gå av sådär så är det inte ovanligt, kommer ihåg minst 4 tillfällen på Skölds å Vbergs hojar

Jo men hade inte Sköld och Vberg sina bultar i titan? Det är väl inte riktigt lika flexibelt som orginalbultarna i stål.

Varför ska du ur med motorn?

IO skrev:
2262857
...

Kom på svaret på min fråga... du har ju ingen startmotor i den där.
Men det vet du väl att det går att sätta i :D

IO skrev:
2262857 Jo men hade inte Sköld och Vberg sina bultar i titan? Det är väl inte riktigt lika flexibelt som orginalbultarna i stål.

Inte titan, men dom small av dom åsså, plus att M10-bultarna (elelr är det M8?) åsså smäller av, vi ersatte ofta med stradabultar

Startmotor, rimliga serviceintervaller å körbarhet är bra, det där aset ska iofs hittas på nåt kul med, så småningom...

/B

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back