Magnus-Sthlm skrev:
Det jag undrar är om det blir ett större slitage med ökat underhåll som följd av det.
1 # kolla oljenivå OFTA
2 # Packboxarna
3 # kraftigt ökad däckslitage fram
Anderson skrev:
Nu åker ju jag då honda så det är ju lite skillnad på kvalité
Tre års ihärdigt wheeilande med ryck med koppling, växling utan koppling och hårda nedslag.
skutte här på forumet har rasad 2:a (954:a -03)
glenning här på forumet har pajjat packboxarna 2 ggr (cbr 1000 rr -04)
Magnus-Sthlm skrev:
Så långt vill jag också kunna köra på bakhjulet

Var det något speciellt som gjorde att det släppte? Någon Aha-upplevelse att "Just det, så ska man ju göra så klart"
RS "Alex" skrev:
Måste bara fråga, går det inte att gasa upp den på 2:an?
går det att gasa upp en r6a på 2:an?
Jag lyckades inte iaf. använde alltid kopplingen
Förra året & våren detta år, körde jag R6:a. SÖÖÖG på att slanga.
köpte R1:a ganska sent i somras, kanske kört 500 mil på den.
gav mig fan på att blir riktigt bra på att slanga i år.
en kille som brukar köra med oss tipsade mig om att flytta handen ca: 1 cm upp på gasen & det hjälpte väldigt mycket. detta har lett till att jag mer eller mindre kan slanga 2-3 km utan några större problem (upp i 50 på 2:an, kör 6:an ut, nästan alla på tomgång, aldrig ner över 200)
Nu har jag ju streetfighter & detta hjälper ju till att få UPP hojen & den blir lite lättare att hålla uppe, eftersom vinden har mer yta att trycka på (eftersom kåporna ger en mer erodynamisk effekt)
Till slut vill jag bara säga... det e bara att träna, träna & träna
[edit:] jag rasade växeltrumman på motorn innan jag lärde mig att växla ordentligt[/edit]
(stavfel kan finnas)