PeterNorth
Bannad
Vad brukar man pula med när man inte gör service, byter olja och tvättar den? Kolla läckage, kedjan, missljud, ekrar osv brukar jag göra. Vad mer spontant finns det att hålla koll på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pular med det som går sönder/slits vilket tar upp min tid. Service-sakerna går ju snabbt och de är inte så ofta.
Liten lista på de senaste är t.ex.
1. Snett styre + böjt bromshandtag efter highsider
2. Framdäcksbyte
3. Insugsgummi till förgasare byte
4. Spricka längst upp i vänster kylare
5. Bränd kopplingsslang(norsk bonnjävel brände sönder min med gasolbrännare när han skulle laga min kylare)
6. Ljuddämpare har börjar spricka längst ut(vetefan vad jag ska göra åt det)
osv... Bara problem för mig i sommar
Njut för att din verkar hålla sig hel![]()
Min tur kommer säkerligen ocksåDet här med lager, är det skit på pluggarna/oljan/motorljud som brukar vara ett tecken på att det är kris i stugan?
![]()
Jag märkte det genom att det hade läckt in kylarvatten i oljan, började riva och märkte att kolven såg väldigt repig ut så fortsatte och upptäckte dåliga vevlager. Magnetpluggen hade haft en del flisor på sig men inte så mycket att man skulle vara orolig.
Nu i efterhand när motorn är renoverad så är det stor skillnad i rasslet från motorn, mycket mindre nu!
Den dagen den sorgen. Kommer förmodligen passera 1000mil denna säsong. Hur mycket har din gått? Två service iårKul med bus.
1000mil fan som ny ju! Motorn började säcka ihop vid dryga 2000mil. gått runt 2300-2400 nu
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |