GSXR1100R
The older i get the faster i was
Nylon smälter in i hudenMedin skrev:Det undrar jag med, bomull drar ju åt sig vättska. Köp ett HH nylonunderställ på Stadium eller intersport, kostar ca 300-400kr, dyrt men bra![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nylon smälter in i hudenMedin skrev:Det undrar jag med, bomull drar ju åt sig vättska. Köp ett HH nylonunderställ på Stadium eller intersport, kostar ca 300-400kr, dyrt men bra![]()
Jag köpte mitt bomullsunderställ på dressman. Visst blir det varmt men har man ett ställ med schysst ventilation så funkar det, jag har ett Revít-ställ.Teddy skrev:Var köper man underställ i bomull och vad kostar det?
våren 2002 gick jag runt bland de stora storbutikskedjorna (Stadium, Intersport, Team Sportia m fl) och frågade men ingenstans fanns det. De jag frågade såg själva ut som frågetecken och man kunde verkligen se hur de inom sig tänkte; "Stackars kille, han är helt borta, han tror att folk fortfarande använder underställ i bomull, han vet inte att det nu finns funktionsplagg i syntet".
GSXR1100R skrev:Nylon smälter in i huden![]()
GSXR1100R skrev:Nylon smälter in i huden![]()
Nyteknik skrev:Jag kanske inte är tillräckligt tydlig: jag vill veta vad fordret i de flesta skinnställ är tillverkat av för material, om det finns konkreta exempel på RR-förare som har skadats av syntetmaterial och om reglementet ger utrymme för användning av syntetiska material om de inte kan "skada föraren".
WASP skrev:Man lär ju tappas å mycket vätska så att fjädringsinställningarna blir lidande![]()
Nyteknik skrev:Men alla ställ är ju fordrade med just detta. Finns något aktuellt exempel där någon har fått sin tröja "inbränd" i huden?
Nackdelen med bomull är att det suger upp svetten och blir blött. Sedan så kyls kroppen ner av ett blött bomullsställ, och det är inte så skönt. Ett s.k. superunderställ transporterar fukten vidare till nästa klädlager och det gör att man inte har blöta kläder direkt mot kroppen, mycket skönare.anja skrev:förresten så räcker väl inte bomullslångkallingar för att hålla värmen på banan en ruggig vår-/höstdag.![]()
Det blir inte alls samma friktion mellan snö/is och nåt glatt skidställ som asfalt och skinn...anja skrev:när man åker fort ner för branta backar brukar man ju ha syntetiska grejjer under täckbrallorna. borde det inte finnas massvis med folk som har underställ inbrända i huden i så fall? det är ju inte precis ovanligt att man klotar i en slalombacke. eller går det för sakta?
Man behöver inte vurpa i 800 blås för att göra hål i skinnstället, nylon KAN bränna in i huden om du har otur.Mr.Jim skrev:Nu måste jag faktiskt fråga?
"Nylon smälter in i huden" ?? Åker inte du med Skinnställ??
Om du menar att du får upp en så brutal friktions-värme-utveckling av att glida på asvalt så att du Smälter ett Nylon underställ undrar jag hur fort du kör? 800km/h??
Flera utav dom "största" killarna Zete, Rossi etc kör med sådana underställ. Spidi, Spyke, Alpinstars gör dom under-ställen för att man får upp en helt grym rölighet i stället, när du svettas.
Det är det bästa jag köpt och kört med sen jag började åka cykel, idag skulle jag aldrig åka utan.
Jag törs säga att risken av att det ska smälta in i huden är så liten så det finns annat jag/vi kan dö av tidigare i denna sport.
Men smaken är som baken och ärligt talat skiter jag i vad alla andra kör med.
Men alla jag rekomenderat det till och som sedan provat det, säger samma sak som mig... GRRYYMMTT
Jörgen Player Special skrev:Eller få skavsår på bröstvårtorna. Det var ju lite av en klassiker i kungens "vita" trikåer..
/JPS
Goodstuff skrev:Var kan man köpa "riktiga" raceunderställ då? De verkar grymt sköna men antar att de är lika dyra...
Inget som den typiske försäljaren av MC-tillbehör vet något om. Finns dock att beställa ur Spidis och Alpine Stars sortiment.anja skrev:och vad är ett "riktigt" raceställ? vad ska man ha under skinnstället om man varken vill frysa ihjäl eller brinna upp? över 40 inlägg och vi har ännu inte fått reda på det.
Nyteknik skrev:Inget som den typiske försäljaren av MC-tillbehör vet något om. Finns dock att beställa ur Spidis och Alpine Stars sortiment.
![]()
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT