Ultraljudstvätt från kjell.com - Rengöringsvätskor?

Smutsen faller nedåt och samlas där den inte längre kan falla mer nedåt.

Rengöringen blir sämre om man inte tar isär förgasaren, skulle jag tro, eftersom att det vibrerande vattnet måste ta längre omvägar och borde tappa energi. Jag skulle ta isär förgasaren. Det behövs ju ändå efteråt för att hälla/blåsa ut smutsen.

Att ta isär/plocka ihop förgasaren är väl inte det jobbiga i sammanhanget. Det jobbiga är ju att lossa och sätta ihop 4 förgasare i en brygga, och sedan lyckas få dit bryggan bland alla sladdriga gummirör och krångel.
Ok, det är ju ändå i munstyckena och förgasarkoppen skiten sitter så det finns väl eg inga alternativ.

Eftersom jag är en miljömedveten biker så återanvänder jag den här tråden :tungan

Jag håller på och ska renovera ett par bromsok från 1982 och gummirester från de gamla tätningarna har typ vulkat fast i spåren. Skulle en Kjelletvätt funka bra på det?

]Är det gjutet i oket lägg dom i fosfor syra det äter enbart oxideras o rost helt ofarligt att grisa i då all dricka innehållerfosforsyra som surhetsreglerande ämne..

Det verkar bara vara alu i oken. Har fått bort det mesta redan, bara en massa kalkavlagringar kvar i spåren så det borde gå bort med lite vinsyra eller liknande.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back