Ultraljudstvätt från kjell.com - Rengöringsvätskor?

Smutsen faller nedåt och samlas där den inte längre kan falla mer nedåt.

Rengöringen blir sämre om man inte tar isär förgasaren, skulle jag tro, eftersom att det vibrerande vattnet måste ta längre omvägar och borde tappa energi. Jag skulle ta isär förgasaren. Det behövs ju ändå efteråt för att hälla/blåsa ut smutsen.

Att ta isär/plocka ihop förgasaren är väl inte det jobbiga i sammanhanget. Det jobbiga är ju att lossa och sätta ihop 4 förgasare i en brygga, och sedan lyckas få dit bryggan bland alla sladdriga gummirör och krångel.
Ok, det är ju ändå i munstyckena och förgasarkoppen skiten sitter så det finns väl eg inga alternativ.
 
Eftersom jag är en miljömedveten biker så återanvänder jag den här tråden :tungan

Jag håller på och ska renovera ett par bromsok från 1982 och gummirester från de gamla tätningarna har typ vulkat fast i spåren. Skulle en Kjelletvätt funka bra på det?
 
]Är det gjutet i oket lägg dom i fosfor syra det äter enbart oxideras o rost helt ofarligt att grisa i då all dricka innehållerfosforsyra som surhetsreglerande ämne..
 
Det verkar bara vara alu i oken. Har fått bort det mesta redan, bara en massa kalkavlagringar kvar i spåren så det borde gå bort med lite vinsyra eller liknande.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top