Ultimata vinterhojen?

vadå!? det går ju att köra på snö med sporthoj..:yoparty :yoparty

vinterkörning.jpg

Jag kör KLR året runt, inte den lättaste hojjen, men jag kan varmt (hehe, fattar ni skämtet) rekommendera en hoj med vindavvisande kåpa. I nitti knyck och minus 10 grader är det mycke värt med vindskydd. Handtagsvärmare är inhandlade men inte monterade, ordentliga handskar och riktiga handtagsskydd (inte sånnadär coola smala jävlar) räcker långt.

Endurodubbade däck e värdelösa på allt som liknar asfalt, men vem vill köra på motorvägar med en offroad? Jag kör istället "alternativa vägar" utan asfalt. Blir nån mil längre till jobbet, men vad är viktigast när man tar hojjen till jobbet en tidig vintermorgon? Målet eller vägen dit? (=

Intergralhjälm med dubbelvisir, snokskydd och en varm hjälmhuva funkar oxo bra.

Sen vore det ju kul om hojjen var en 70-80 kg lättare typ som en 350-400.

går att köra med en gammal honda 250xl någoting, gött med 23 tumms framhjul, släpper alldrig på vanligväg då man har tjing tjong däck för 200kr haha fast den dog en dag jag låg och höll 120kmh med 9000rpm då skar kam axeln och all olja i motorn kokade haha må den vila i frid haha

en med elstart o så lätt som möjligt skulle jag tro.
drz400 hade vart perfekt men kostar lite.

Tack för alla tips:tummenupp. Får se hur det blir.. Det blir nog ganska dyrt ändå om man tänker efter.. försäkring på ny motorcykel, kläder, underhåll på den och bensin. Måste nog försöka räkna lite först men tack ändå för ni hjälpte mig på vägen.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien