UFO eller inte?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Frågan är kommer vi någonsin få ett bekräftat besök och kommer det i så fall hända under vår livstid? Hade vart kul om man fick uppleva det med
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag skulle snarare säga att man är faktaresistent, dryg, foliehatt, osäker och/eller bara inskränkt om man tvärsäkert har en uppfattning att inget okänt intelligent liv kan ha varit på jorden. Baserat på vad liksom?

 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vad är på G nurå?




Ballonger.

Dom har redan skjutit ner ett par, och det är ballonger.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ja alltså.
Innan man identifierat vad det är/att det är en ballong så är det ju ett UFO.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Troligen. Men de är ju ganska panikfrämjande i sin formulering.

Nähä, media som lever på klick?

Jag kan aldrig tänka mig att dom sätter clicbait-rubriker, du kan aldrig gissa vad som hände sen....
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nähä, media som lever på klick?

Jag kan aldrig tänka mig att dom sätter clicbait-rubriker, du kan aldrig gissa vad som hände sen....
Ja, fast talespersoner för ländernas försvarsmakter var ju mer det jag tänkte på.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Rent teoretiskt är det ju inte jättebra om ballonger tar sig in över landet.

USA själva exprimenterade ju med att släppa Kemiska/biologiska stridsmedel från ballonger, och brandbomber, så teoretiskt kan det ju vara ett hot.

Signalspaningsmässigt har dom väl spelat ut sin roll lite mera då satelliter numera är så pass bra, men för en aktör som inte har tillgång till satelliter, eller har så få att dom får tidsmässigt dålig täckning kan det vara en bra idé, förutom att dom lätt upptäcks, skjuts ner och identifieras då...

Det skickas massor av hobby-höghöjdsballonger också, vi hade en svensk som var på gång med ett projekt för några år sedan, men han har inte haft tid med det projektet på ett tag..
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det vore ganska osannolikt att det inte skulle finnas annat liv i universum.
Och det vore ganska osannolik att de skulle vara tillräckligt nära oss (i tid och rum), eller ha en så pass bra teknologi, att de kan kontakta oss.

Så vi här på Tellus får nog ta oss samman och fixa skiten själva...

Om det finns besökare här så tyder det på att livet finns precis överallt och är inte ovanligt på något vis alls och man ramlar på varandra lite då och då när man är ute på resa, eller är extremt ovanligt så de aktivt söker och besöker de få platser med liv som finns.

Jag menar, avstånden!

Inte ens när galaxer "kolliderar" så smäller det rent fysiskt ihop med varandra då avstånden är så ofantliga, samtidigt är antalet planeter löjligt många så i det ofantliga universum finns några alternativ utöver oss.

Men, vi kanske är extremt unika så alla vill träffa oss ned, känner mig lite speciell själv sååå ?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
USA har väl ganska nyligen skaffat sig en teknik att upptäcka ballonger. De har visst inte haft det innan, vilket i sig är ganska förvånande med tanke på deras eget spionballongprogram på 50-70-talet. Men nu när de kan det så har de upptäckt att det driver omkring ballonger lite här och var över deras territorium.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top