UFC/MMA-tråden

Tack så mkt. Bra skit av Alex, Diabate sög ju hårt men såna här vinster är skitviktiga för att bygga upp självförtroende och samtidigt var Alex ändå bra på det han gjorde. Borde kanske inte behövt flera försök att kväva han men det gick ju denna vägen :D Hoppas man får se honom mer framöver.

Preview 120.
Hoppas cane vinner :tummenupp
[YOUTUBE-ID]rRK1x5rgruw[/YOUTUBE-ID]

Jag hoppas som faaaaaaaaaaaaaaaaaan på Cain, jag håller tummarna så hårt så att de kommer slitas av vilken millisek som helst. Jag tror dock ändå att Lesnar vinner, han är inte bara enorm men han har blivit bra nu oxå. Han slår inte bara hejvilt utan han har lärt sig mkt på dessa två år. Vi får se i helgen, fyfan vad jag längtar :yoparty

Last edited:
Preview 120.
Hoppas cane vinner :tummenupp
[YOUTUBE-ID]rRK1x5rgruw[/YOUTUBE-ID]

Lesnar kommer vinna om han tar det till marken är min spådom. Men om han har överego och ska stå upp mot Cain "Brown Pride" Velasquez så kan han åka på en fet propp men likaså Cain för Brock's slag är tunga.

Men vi får inte glömma hur mkt "ursäkta språket" KUK han fick av Shane Carwin men som OCKSÅ stod emot och tog hem vinsten till slut. Brock Lesnar är ett riktigt meat head.

Jag gillade inte Lesnar först. Men måste erkänna att han är grym. Den storleken och den snabbheten är sjuk! Kommer bli en grym fight!

Jag gillade inte Lesnar först. Men måste erkänna att han är grym. Den storleken och den snabbheten är sjuk! Kommer bli en grym fight!

Agree.. Jag håller faktiskt inte på nån i nuläget

Hur är det er, kollar ni bara eller tränar ni MMA eller nån annan kampsport?

Last edited:
Kollar mest nuförtiden, kört thaiboxning sen 06/07 men tröttnade i våras när suget försvann.

Har testat lite olika som goshindo, judo, karate, mma men jag är inte mycket för grepp och kramas på marken så därför har jag hållt mig till thaiboxningen.

Tränat/Tävlat i Taekwondo i flera år och var väldigt bra måste jag erkänna! :yoparty Sen har jag tränat MMA också. Blev ett avbrott där sen när jag tänkte gå tillbaka, ja då hände (se signatur).

Nu ser vi fram emot nästa gala, hoppas som faaaaaaaaaan att Velasquez vinner men det läskiga med Lesnar är dels hans storlek och dels att han faktiskt blir bättre på att brottas mm och inte längre bara ligger på sina motståndare och matar slag. Sen tål han stryk oxå, Carwins vilja dog ju helt när han matade slag i ansiktet på Lesnar en bra stund utan att han blev speciellt dåsig...jävla best.

njaaaa att vända sig om och springa efter dom 2-3 första slagen för att sen kura ihop sig till en liten boll och ligga och ta emot xxx antal slag på armarna ser jag inte som att tåla stryk direkt :/ det var inte många slag som gick förbi hans armar i den matchen, hade carwin vart mer tålmodig och siktat bättre med hälften av slagen så hade han tagit det, men han slog ut sig själv och hade ingen ork kvar i andra ronden.

men jaa velasques måste ta honom på nästa gala, tko andra ronden!
jag misstänker liknande situation som i carwin-matchen men velasques kommer inte slå ut sig själv på en gång.

Började träna thaiboxning runt 2004, men gick över till mma för lite över 3 år sen. Blivit lite för lite träning det senaste året men ska ligga i som fan nu och börja gå shootfighting-matcher sen hoppas jag kunna gå mma-matcher efter det.

Last edited:
Gött att de är så många som fightas.. Jag har kört sw, bjj, mma, jj, kick och thai men nu kör jag bara thai då jag tycker standup är roligast, men jag kommer säkert börja köra ground game igen om nåt år eller två

Trist med olyckan Allstar.. Hur trasig är du?

Jag har tröttnat på flickscoutsporter, jag vill köra Krav Maga. :yoparty

Ah precis.. Börja i krav maga och börja peta ögon och kör handkantsslag - De är manligt :rolleyes: :D

Last edited:
Trist med olyckan Allstar.. Hur trasig är du?

Jag klarade mig väldigt bra enligt läkarna och mig själv med tanke på att jag drog in i en bil i 50-70km/h lätt rakt i sidan och flög inte över utan tacklade bilen som stålmannen. Dom sa mer eller mindre lite häpet du ska va död eller handikappad typ.

Så ligamentet till nyckelbenet pajja så det är opererat med en platta som ska bort nästa vecka. Annars mörbultad, sår/brännskador, multipla revben brutna samt punkterad lunga. Otroligt nog inga skador på nacke eller rygg. Rätt jävla otroligt med tanke på olyckan. Hojen började brinna och bilen blev skrot. Minns ingenting dock.

Vägen tillbaka är lång med tanke på alla skador är inte återställd än som sagt.

Jag klarade mig väldigt bra enligt läkarna och mig själv med tanke på att jag drog in i en bil i 50-70km/h lätt rakt i sidan och flög inte över utan tacklade bilen som stålmannen. Dom sa mer eller mindre lite häpet du ska va död eller handikappad typ.

Så ligamentet till nyckelbenet pajja så det är opererat med en platta som ska bort nästa vecka. Annars mörbultad, sår/brännskador, multipla revben brutna samt punkterad lunga. Otroligt nog inga skador på nacke eller rygg. Rätt jävla otroligt med tanke på olyckan. Hojen började brinna och bilen blev skrot. Minns ingenting dock.

Vägen tillbaka är lång med tanke på alla skador är inte återställd än som sagt.

De är bara att köpa en lott och var glad :) Kämpa med rehabben så är du snart tillbaka!! Lycka till

De är bara att köpa en lott och var glad :) Kämpa med rehabben så är du snart tillbaka!! Lycka till

Tack det är ungefär det jag har fått göra men min tur är förbrukad för en liten framtid hehe.

Du som gillar Thai då så måste jag få skryta om att jag har festat med Buakaw Por Pramuk på Café Opera förut när han va här och körde mot Jomhod Kiatadisak i Solna Hallen, jävligt fet fight btw. :yoparty

Kollade just på TUF säsong 11.. Den näsan blev inte så vacker

Bifogat

• näsa.jpg
    näsa.jpg
    177.6 KB · Visningar: 40
Back