UFC/MMA-tråden

Jag hoppas som fan att han vinner, hans första match var riktigt bra. Kommer inte ihåg vem han mötte i andra men det va synd på den torsken. Det har vart en annan Svensk med som hette nåt med...Biexxx eller nåt sånt. Hur som hur, han TROR jag vann sin första match men fick sen RÅPISK mot någon höjdare i 170 klassen...eller om det var 185. Mkt jag kommer ihåg just nu :D

Just ja, det är en tredje svensk som har fightats i 155 eller 170 klassen. Han sööööööööööög och Dana kicka hem honom efter att han förlora mot Sam Stout där han blev totalt matt efter drygt halva första ronden och spenderade sen resterande 12 min med att ligga på rygg på golvet och försökte sparka Stout så fort han kom nära. Så ställde domaren honom upp...han hamna på marken igen och gjorde samma sak...så värdelös.

Tror inte det är så många fler Svenskar som vart i UFC, om Gustafsson ska komma nånvart så får han iaf ha en "bra matchning" och inte stöta på nån av bjässarna. Han är långt ifrån toppen. Hoppas han vinner denna sista fighten han har kvar på kontraktet så att han får förlängt, hade vart skoj.

Jag hoppas som fan att han vinner, hans första match var riktigt bra. Kommer inte ihåg vem han mötte i andra men det va synd på den torsken. Det har vart en annan Svensk med som hette nåt med...Biexxx eller nåt sånt. Hur som hur, han TROR jag vann sin första match men fick sen RÅPISK mot någon höjdare i 170 klassen...eller om det var 185. Mkt jag kommer ihåg just nu :D

Just ja, det är en tredje svensk som har fightats i 155 eller 170 klassen. Han sööööööööööög och Dana kicka hem honom efter att han förlora mot Sam Stout där han blev totalt matt efter drygt halva första ronden och spenderade sen resterande 12 min med att ligga på rygg på golvet och försökte sparka Stout så fort han kom nära. Så ställde domaren honom upp...han hamna på marken igen och gjorde samma sak...så värdelös.

Tror inte det är så många fler Svenskar som vart i UFC, om Gustafsson ska komma nånvart så får han iaf ha en "bra matchning" och inte stöta på nån av bjässarna. Han är långt ifrån toppen. Hoppas han vinner denna sista fighten han har kvar på kontraktet så att han får förlängt, hade vart skoj.

Ja de va en riktigt fin match den första.. Redigt snygg höger 0.23 [YOUTUBE-ID]0zMl8AjdJsU[/YOUTUBE-ID]

Inget spoilande ni som ser på kanal+ :fakta :fakta :mattias

Ok, vi som är fans och har live har alltså tystnadsplikt så de som väntar på Pirate Bay i morgon inte ska bli ledsna? :hihi

Kanske vi kan diskutera MotoGP:t någon gång nästa vecka också? Så att alla hunnit se det menar jag.

You got it!

Nja jag kan väl hålla mig undan tråden tills imorn, för din skull dårå!

Bielkheden hette han ju, den andra Svensken :)

PS! Om någon är hardcore och vill ha snabbaste/bästa siten för MMA med överlägset mest uppladdningar (nåja) så kan jag kolla om jag har nån invite kvar. Jag tar hem allt från FCZ, bra kvalité på allt och dessutom slipper man Paolo och hans brorsa, istället är det Joe och Mike som kommenterar, finns INGET i MMA som Joe inte vet :yoparty

Last edited:
Bielkheden hette han ju, den andra Svensken :)

Jag tar hem allt från FCZ, bra kvalité på allt och dessutom slipper man Paolo och hans brorsa, istället är det Joe och Mike som kommenterar, finns INGET i MMA som Joe inte vet :yoparty

Både Bielkheden och Per Eklund har två förluster och en vinst. David hade ju lite "otur" och fick möta Diego Sanchez. Fan vad jag njöt när BJ ägde Sanchez apropå ingenting.

Omar är väl annars rätt kunnig men lite boring som kommentator, tycker jag.

Hade ni inte geografi där uppe i småland :va Och nej, ghettodialekten här i byn är inte riktigt lika tuff som den i Alby, Tensta etc :( Jag hoppas att den blir det snart, så man kan få lite RESPECKT!

:hihi

Kvällens gala sänds i repris nästa lördag enligt tv.nu! :tummenupp
Man får ha lite tålamod bara!!

TV4 Sport lördag 23/10
22:45 Kampsport
UFC 120. Från 02 Arena i London, Storbritannien.
/Jim

Tackar.

Last edited:
Både Bielkheden och Per Eklund har två förluster och en vinst. David hade ju lite "otur" och fick möta Diego Sanchez. Fan vad jag njöt när BJ ägde Sanchez apropå ingenting.

Just ja det var mongot Sanchez. Min absoluta favvo i UFC är just BJ men fyfan va han har sugit mot Edgar, nästan som han inte orkar liksom...han fightas ju inte ens. Så jävla synd och se efter att han totalt våldtagit och dominerat Sanchez och hans jävla "cartwheel of YES YES YES" och Florian. Båda två var nitade hårt.

Följer ni grabbar TUF nånting?

Jaha, svensken fick förstås inte vara med i sändningen.

Inte så otippat kanske, har han nånsin fått va med på "main card"?

Last edited:
Dan Hardy fick sig en riktig omgång av Condit, jävlar vad den vänstern satt bra!!!

Det tråkigaste med hela galan var att Kongo inte förlorade. Jag såg det som klar förlust och han borde dessutom fått mer poängavdrag. Han var desperat och gjorde inte ett skit under hela fighten, han är väldigt överskattad tycker jag och de enda fighter han vinner är mot medel eller dåligt motstånd. Visst han slog Crocop men hur bra har han varit i UFC?

Helt OK gala annars, Condit fick verkligen på en kanon och Bisping - Akiyama var roligaste fighten. Gillar Bisping som fan oxå men han är oxå lite för ojämn mot toppkillarna för att jag ska se honom som mästare nån dag.

Nu ser vi fram emot nästa gala, hoppas som faaaaaaaaaan att Velasquez vinner men det läskiga med Lesnar är dels hans storlek och dels att han faktiskt blir bättre på att brottas mm och inte längre bara ligger på sina motståndare och matar slag. Sen tål han stryk oxå, Carwins vilja dog ju helt när han matade slag i ansiktet på Lesnar en bra stund utan att han blev speciellt dåsig...jävla best.

Det tråkigaste med hela galan var att Kongo inte förlorade. Jag såg det som klar förlust och han borde dessutom fått mer poängavdrag. Han var desperat och gjorde inte ett skit under hela fighten, han är väldigt överskattad tycker jag och de enda fighter han vinner är mot medel eller dåligt motstånd. Visst han slog Crocop men hur bra har han varit i UFC?

Helt OK gala annars, Condit fick verkligen på en kanon och Bisping - Akiyama var roligaste fighten. Gillar Bisping som fan oxå men han är oxå lite för ojämn mot toppkillarna för att jag ska se honom som mästare nån dag.

Nu ser vi fram emot nästa gala, hoppas som faaaaaaaaaan att Velasquez vinner men det läskiga med Lesnar är dels hans storlek och dels att han faktiskt blir bättre på att brottas mm och inte längre bara ligger på sina motståndare och matar slag. Sen tål han stryk oxå, Carwins vilja dog ju helt när han matade slag i ansiktet på Lesnar en bra stund utan att han blev speciellt dåsig...jävla best.

Jäkligt synd att dom inte sänder alla matcher på kanal+. Kolla min länk ovan om du vill se Alex

Ja jag tycker Kongo skulle ha torskat där. Han borde ha fått ett till poängavdrag för byxhållningen
Mkt snygg knock på Hardy och Pyle levererade grymt bra som vanligt

Gustafsson såg bra ut. Men jag vet inte om motståndet var så jävla bra, eller bra för han dock. Ang choken han la in i slutet så såg det ut som han gav upp utan att den satt han kände nog att det var över.

En kul grej med Velasquez är att han har gadd på bröstet som säger BROWN PRIDE. Skulle va kul om t.ex Lesnar gadda in WHITE PRIDE.

Gustafsson såg bra ut. Men jag vet inte om motståndet var så jävla bra, eller bra för han dock. Ang choken han la in i slutet så såg det ut som han gav upp utan att den satt han kände nog att det var över.

En kul grej med Velasquez är att han har gadd på bröstet som säger BROWN PRIDE. Skulle va kul om t.ex Lesnar gadda in WHITE PRIDE.

Haha då lär det bli liv i lådan!
Jag tycker det var bra matchat... Motståndaren var en riktigt bra thaiboxare, men han verkade inte klara intensiviteten. Vinsten låg nog mycket i att gustafsson pushade så hårt

Jag har aldrig gillat brock, men efter hans sjukdom så tycker jag han blivit mer ödmjuk.. Inte sett pre-videosen till den här fighten dock. Synd att han inte torskade mot carwin sist..

Back