Väck inte den björn som sover...
Det är i stort sett så enkelt. Finns dock lite regler att följa, bla minst 80mm försprång (nytt för i år) och 50mm markfrigång, och lite regler om gaffel och sånt. Annars så är det rätt fritt, går hojen rakt så är den rätt byggd, annars får du inte köra mer. Behöver det va svårare? Vi är ju inte så hjälplösa som bil-killarna, dom kan ju inte ens klä på sej själva..
Och du har ju sett mina hojar
En fördel med att inte ha en massa regler (och tex ritningar) är ju att om man inte vet hur man bygger en hoj så ger man upp direkt, istället för att försöka bygga efter en regelsamling/ritning och sen tvingas ge upp efter 5 år när man inser att man fortfarande inte vet hur man bygger en hoj
Det är i stort sett så enkelt. Finns dock lite regler att följa, bla minst 80mm försprång (nytt för i år) och 50mm markfrigång, och lite regler om gaffel och sånt. Annars så är det rätt fritt, går hojen rakt så är den rätt byggd, annars får du inte köra mer. Behöver det va svårare? Vi är ju inte så hjälplösa som bil-killarna, dom kan ju inte ens klä på sej själva..
Och du har ju sett mina hojar

En fördel med att inte ha en massa regler (och tex ritningar) är ju att om man inte vet hur man bygger en hoj så ger man upp direkt, istället för att försöka bygga efter en regelsamling/ritning och sen tvingas ge upp efter 5 år när man inser att man fortfarande inte vet hur man bygger en hoj

Last edited: