Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sitter dubbelslang på den, bytte till stålomspunnet just för att jag trodde de var dom gamla med mellankoppling som strula.Hmm, knivigt ..
Prova att hänga upp oken och lufta med dem som högsta punkt. Kan ju funka men känns ändå långsökt.
En bra grej är ju att kasta slavcylindren åt h.vete och använda sig att dubbla slangar upptill pumpen i följd med lite längre banjo. Då slipper man extra resan för vätskan genom cylinder som bara är onödigt motstånd och eliminerar ett problem och får enklaste vägen för bromsvätskan.
Skeva skivor tenderar ju till att kännas "svampigt" som någon tidigare nämnde, dock har inte tätningarna i oken så mycket med saken att göra? Håller de tätt så är de tätt, och kärvar det så får du en trög/slö bromseffekt. Någon annan funktion har de direkt inte.
Plocka loss oken från fästena så de endast hänger i bromsslangarna, lägg nåt i mellan så beläggen ej kan åka ihop helt när du lägger tryck på broms handtaget, tejpa/stripa eller hur du väljer att sätta tryck på handtaget och vrid och vänd på oken när de hänger löst.
Detta fick jag göra då jag hade bytt ok och hela systemet var tomt. Kan finnas luft fickor i oken som aldrig blir helt okej ifall de sitter monterade på hojen.
Ett tips är att ej skaka eller vara för snabb när du fyller på bromsvätska, bildas då massa småbubblor i vätskan.
Ähh,lägg ner hela hojåkning o skaffa nån annan hobby....frimärken?
Beläggen har gått ca 800 mil.Slitna skivor och nya klotsar = svampigt. Så fungerar det iaf på bil, brukar bli ngt bättre när klotsarna slitit in sig men inte lika bra som nya skivor och klotsar.![]()
Plocka loss oken från fästena så de endast hänger i bromsslangarna, lägg nåt i mellan så beläggen ej kan åka ihop helt när du lägger tryck på broms handtaget, tejpa/stripa eller hur du väljer att sätta tryck på handtaget och vrid och vänd på oken när de hänger löst.
Detta fick jag göra då jag hade bytt ok och hela systemet var tomt. Kan finnas luft fickor i oken som aldrig blir helt okej ifall de sitter monterade på hojen.
Ett tips är att ej skaka eller vara för snabb när du fyller på bromsvätska, bildas då massa småbubblor i vätskan.
Ja du måste ha luft i systemet, men man tycker ju inte att det ska behöva vara så besvärligt att få ut det... Jag är bilmek så jag tänker spontant på kassa packningar i pumpen? Går den ända in eller sjunker den?
Lånar tråden lite av dig med
Jag har motsatt problem med min gammelzukka.
Vartefter man kör så blir frambromsen väldigt direkt, tar typ direkt när man rör handtaget och efter 3-4 mm är det helt stumt, sen släpper det när man släpper men har ännu mindre spel, till slut så ligger den på efter en bromsning, och fortsätter man köra då, så nyper frambromsen tillslut.
För att få det att släppa då, måste man antingen öppna luftnipplarna, eller lossa banjon till slananslutningen på oket. Då fungerar det igen och börjar om från början.
Oken funkar (eftersom dom släpper när man släpper trycket) och slangarna är nya original stålomspunna. Kass pump?
Ja du måste ha luft i systemet, men man tycker ju inte att det ska behöva vara så besvärligt att få ut det... Jag är bilmek så jag tänker spontant på kassa packningar i pumpen? Går den ända in eller sjunker den?
Vartefter man kör så blir frambromsen väldigt direkt, tar typ direkt när man rör handtaget och efter 3-4 mm är det helt stumt, sen släpper det när man släpper men har ännu mindre spel, till slut så ligger den på efter en bromsning, och fortsätter man köra då, så nyper frambromsen tillslut.
För att få det att släppa då, måste man antingen öppna luftnipplarna, eller lossa banjon till slananslutningen på oket. Då fungerar det igen och börjar om från början.
Oken funkar (eftersom dom släpper när man släpper trycket) och slangarna är nya original stålomspunna. Kass pump?
Du skriver att du bromsar "mycket sent och hårt". Halvsportiga belägg som du skriver att du har kanske inte klarar belastningen. Prova att byt till rena racebelägg.
Exakt så var min Gsxr750-96 oxå! Renoverade pumpen så blev det bra igenJa du måste ha luft i systemet, men man tycker ju inte att det ska behöva vara så besvärligt att få ut det... Jag är bilmek så jag tänker spontant på kassa packningar i pumpen? Går den ända in eller sjunker den?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |