UaRR gör Gelleråsen

Snygga bilder :tummenupp

Jag har sett Pingvinen på Rörken och han ser snabb ut där oxå.

Slänger upp en bild när jag var på Gelleråsen tidigare i somras och styrde runt banan

Bifogat

• mc gelleråsen_1.jpg
    mc gelleråsen_1.jpg
    80.6 KB · Visningar: 181
Last edited:
Jag blir riktigt avundsjuk när jag ser de fina bilderna :)

Nästa år ska jag försöka åka lite mer på de stora banorna...

M:et skrev:
Eftersom vi inte fick ta tider så kan jag tyvärr inte hjälpa dig

Men uppskattningsvis :rolleyes: så höll sig Penguin och Loranga under 1:20.

Det är därför man har sin egen laptimer ombord :tummenupp Hur sjutton ska man annars veta om man kör skitbra eller bara kanonbra :)

Var det förresten tillåtet med slicks eller var det det sedvanliga tjafset om fullt lagliga hojar (en av anledningarna att det inte blivit så mycket banåka i år för egen del) ?

n'Lasse skrev:
Jag med! Du och jag kan väl svetsa ihop nåt slags stöd och samåka med hyrd släpvagn nästa år??

Det låter som en bra idé :tummenupp

Jag har ingenstans att ställa ett släp om jag nu skulle införskaffa ett, så att hyra fungerar bättre.

TomK skrev:
Det är därför man har sin egen laptimer ombord :tummenupp Hur sjutton ska man annars veta om man kör skitbra eller bara kanonbra :)

Var det förresten tillåtet med slicks eller var det det sedvanliga tjafset om fullt lagliga hojar (en av anledningarna att det inte blivit så mycket banåka i år för egen del) ?

Nåt slicksförbud tror jag inte det var. Såg att åtminstonde en av instruktörerna åkte på slicks

Varför vänta till nästa år?

Kryptonit skrev:
Jag blir riktigt avundsjuk när jag ser de fina bilderna :)

Nästa år ska jag försöka åka lite mer på de stora banorna...

Finns det inte möjlighet att hinna med nån lördag eller söndag i september? Jag kan tänka mig att hänga på om det passar min kallender i övrigt.

/Simba
Gotland Ring gav mersmak!

Re: Varför vänta till nästa år?

Simba skrev:
Finns det inte möjlighet att hinna med nån lördag eller söndag i september? Jag kan tänka mig att hänga på om det passar min kallender i övrigt.

/Simba
Gotland Ring gav mersmak!

Då är det ju oftast kallt och regnigt ju.. :rolleyes:

Kul med så mkt bilder :D :tummenupp Man kan ju tro att
allihopa faktiskt vred på rullen :rock Skönt med egen lap
så man kan stänga av den tidigare om man ligger risigt till
:skrämd Som sagt d va inte sista gången synd bara att
pingvinen låg och snackade halva natten :notme
Han i svart ser tung ut..... :(

Instruktör å instruktör, det var ju bara ett litet inhopp... ;)

...men om rätt ska vara rätt så höll ju läskeblasken i stort sett samma tempo som mej och jag vill minnas att Pingu blev akterseglad en sjömil eller så... :D

Dino skrev:
...men om rätt ska vara rätt så höll ju läskeblasken i stort sett samma tempo som mej och jag vill minnas att Pingu blev akterseglad en sjömil eller så... :D

Sjömil och sjömil, men visst hade jag problem att haka på där ett tag. Det tog ett tag innan jag fick upp ångan, och sedan förblev avståndet mer eller mindre detsamma åtminstone. Men Läskeblasket hade bra fart tyckte jag. :tummenupp
Nästa gång ska jag ha ett framdäck som är runt även på högersidan, så då ska ni få era hycklare! Förutom ni instruktörer (inhoppade eller ej) så var det bara Läskeblask och Comi som kom förbi faktiskt! :p Speedy är också otroligt snabb på sitt Duccemonster! :tummenupp

Tack till Potatoes som låter oss wannabe´s åka med, framför allt Madde! :bow

BLUERIDER skrev:
synd bara att pingvinen låg och snackade halva natten

Hörru, man kanske hade varit ett par sekunder snabbare runt banan om inte du hade legat och kacklat halva natten så att man drabbades av ofrivillig sömnbrist natten innan körningen! :whip

Dino var kanon som instruktör, all heder till honom.

Tack till er andra som var med och förgyllde dagen. Kul att ni uppskattade dagen.

Jag kommer ordna fler bandagar framöver i samma regi som denna och lite bättre. Dock blir dom inte bara för PMC med gäster, utan öppna för dom som vill.

Men inte lika många förare som på vanliga andagar, utan hålla oss till få som nu och jobba på åka billigt. Kanske i kan få till en dag till i år, vi får se.

Har lagt upp på SH om en bandag på Gotland nästa år som ska bli kanon Hoppas någon är kommer med.

Gärna du Dino :) och som instruktör med. Du fick mycket bra beröm.

/Liwa1

Tack för en sjysst helg!

Det måste göras om, fast då ska jag försöka följa Blueriders spår så länge jag hänger på.. (gillade hans spårval)
Kom aldrig underfund med banan förräns på slutet :( men nästa gång så..

Fina bilder Martin/Penguin :tummenupp dock är dom tagna i min hatkurva.

Ska köra bana minst 3ggr nästa år och så hoppas jag dem kör på Midlanda varje måndag kväll som i år då blir det mera, blev ruskigt avis på er som körde.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT