TZR vs NSR...

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Jag tänker skaffa lätt mc och pga ekonomin så ligger det mellan TZR och NSR. Nu är det så att jag inte vet så mycket om dem, så ni som har någon av hojarna kanske kunde berätta lite, för och nackdelar osv.

//en mc-newb.. :confused:
 
TZR är en mycket äldre modell och att jämföra de två är ungefär som att jämföra en BMW E36 med en E45.
NSR'en är mer fullvuxen till storleken, har bättre vägegenskaper och är snabbare än TZR'en.

Dock är NSR inget under av byggkvalitet, vilket du ska vara klart medveten om, om du är intresserad av en sådan.
Men när en NSR går bra så är det en riktigt rolig hoj. :)
 
Silwer skrev:
nsr och tzr finns i årsmodeller sammtidigt.
Vad har det med saken att göra?
NSR introducerades flera år efter TZR och således är modellen äldre och har en mer "gammalmodig" konstruktion än NSR.

Ska man jämföra TZR med en likvärdig Honda så är det NS 125 F eller NS 125 R man ska jämföra med! :fakta
 
Hammet skrev:
NSRen helt klart.....bättre hoj än tzr punkt slut :fakta
eeh? Om man byter motor kanske...
Jag skulle säga såhär: Om du inte är rädd för motorras köp NSR, om du vill ha en hoj som håller och funkar köp TZR!
 
SpeedAbuser skrev:
TZR är en mycket äldre modell och att jämföra de två är ungefär som att jämföra en BMW E36 med en E45.
NSR'en är mer fullvuxen till storleken, har bättre vägegenskaper och är snabbare än TZR'en.

Dock är NSR inget under av byggkvalitet, vilket du ska vara klart medveten om, om du är intresserad av en sådan.
Men när en NSR går bra så är det en riktigt rolig hoj. :)
E46 ;) Har den bätre vägegenskaper? De visste jag inte :) Men större det är den ju. Vilket både är bra och dåligt.
 
jag har haft en nsr en gång i tiden. den röstar ju jag lätt på. Ärlig talat, Hur snygg är en TZR. Däremot är ju Susukis rg 125a från 92 fräck. Kvalitetsmässigt, Ja Honda vs Yamaha? svaret är väl ganska givet Eller? Så självklart att jag inte ens behöver säga det. Men eftersom du letar 125a och kanske inte är så gammal så gör jag det ändå. HONDA :fakta
 
Nisse Järnet skrev:
E46 ;) Har den bätre vägegenskaper? De visste jag inte :) Men större det är den ju. Vilket både är bra och dåligt.
Nej, inte E46. E45!

Aldrig hört talas om den?
Ledtråd = M1...rockar hur hårt som helst! :p ;)

EDIT: Dessutom är det ett faktum att du är överdrivet färgad av Yamaha eftersom du är själv äger och ägt massor av hojar av den modellen. Du har däremot aldrig ägt någon Honda.
Intressant däremot är att jag också ägt fler Skramlahan än Hondan. Trots det tycker jag definitivt att NSR är bättre än TZR.

:fakta
 
Last edited:
en tzr kan förväxlas med moped...

en nsr kan förväxlas med 600cc....

har köärt ns125r2 och nsr125 går fin fint :squid
 
Nisse Järnet skrev:
eeh? Om man byter motor kanske...
Jag skulle säga såhär: Om du inte är rädd för motorras köp NSR, om du vill ha en hoj som håller och funkar köp TZR!

HoHoHo :D :tummenupp
 
Hammet skrev:
NSRen helt klart.....bättre hoj än tzr punkt slut :fakta
Vad vet du om det? Suzuki fjolla. Ska vi rejsa eller? :p

Tzr:en håller ju mycket bättre! Nsr:en har en förmåga att rasa! Nsr:en tycker jag är för stor och tung. Det känns alla fall så. Massor med onädig plast var man än tittar. Tycker jag..
 
SpeedAbuser skrev:
TZR är en mycket äldre modell och att jämföra de två är ungefär som att jämföra en BMW E36 med en E45.
NSR'en är mer fullvuxen till storleken, har bättre vägegenskaper och är snabbare än TZR'en.

Dock är NSR inget under av byggkvalitet, vilket du ska vara klart medveten om, om du är intresserad av en sådan.
Men när en NSR går bra så är det en riktigt rolig hoj. :)


det kom en uppdaterad tzr -93 eller nåt och den är inte ful och gammalmodig, men ganska ovanlig.
 
ska man åka lagligt strypt så kanske det där med effekten kvittar.
TZRen är liten tycker jag, men det gäller ju än med Suckan.
Så det kanske kommer an på hur stor man själv är med.
Själv har jag inte haft nån av dessa hojar.
 
Out_Spinner skrev:
Vad vet du om det? Suzuki fjolla. Ska vi rejsa eller? :p

Tzr:en håller ju mycket bättre! Nsr:en har en förmåga att rasa! Nsr:en tycker jag är för stor och tung. Det känns alla fall så. Massor med onädig plast var man än tittar. Tycker jag..
med din Skramlabra då eller???!!!!
hoppar du skämtar :rofl
du ska väl upp till skogarna i sommar ändå, då ska jag piska din trampmoped :p
 
jag hade köpt en RG125 innan -92 istället. Coolare hoj, en Suzuki! Vilken som är snabbast av TZX/NSR/RG beror helt på dagsformen hos det tilltänkta objektet. 125or slits hårt och tvåtaktare är extremt känsliga för lager och kolvslitage, så en TZR kan mycket väl piska en NSR i acc och toppfart. Kort sagt: en fräsch Rg är bättre än en sliten NSR, en fräsch TZR är bättre än en sliten RG, ja du fattar.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top