TZR Tråden!

Solid snake skrev:
Hmm, vad har det med denna tråden att göra? Snälla berätta för jag ser inte sambandet...


Men förlåt då, vaknade du på fel sida idag eller?

Varför klagar du på just mig? Det finns värre OT på forumet...

Jag skrev ju iaf om yamaha i en yamaha tråd...
 
Paradoxy skrev:
Men förlåt då, vaknade du på fel sida idag eller?

Varför klagar du på just mig? Det finns värre OT på forumet...

Jag skrev ju iaf om yamaha i en yamaha tråd...


Nej jag bara undrade, denna tråden handlar om Yamaha TZR och Yamaha DT inte om att man hoppas att Yamaha ska släppa nån ny modell med R1 design..
 
knut-sporthoj skrev:
det läcker från packboxarna.....

Tips: Köp en packboxutdragare på biltema för 30 spänn, spar du mkt svordommar om dom inte är bytta på ett tag..

edit; meningsbyggnad
 
Last edited:
Slö

min tzr-87 är lite slö kan det vara för att den är ganska nyborrad eller för att tändstiftet är kass eller att det är skit med luftburken? :huvet
 
knut-sporthoj skrev:
min tzr-87 är lite slö kan det vara för att den är ganska nyborrad eller för att tändstiftet är kass eller att det är skit med luftburken? :huvet


Tjao kasst tändstift (byt, 50 spänn liksom) och skit i luftfiltret kan det vara
 
knut-sporthoj skrev:
hur mycket olja skall man ha i framgaffeln på yamaha tzr-87?? vart häller man på den??



tack på förhand :pannkyss

Ta av gaffelbenen, ta av låsringen som sitter där uppe, tryck ihop dämparn o fyll på tills det är cirka 5cm kvar upp.

Det brukar vara standard på dom flesta hojarna.

Du kan fråga anton annars, han vet exakt vad det ska vara.
 
Gaffeln kan sitta kvar! Lyft upp hojen (med lyft, depåstöd, ögla i taket, whatever) Lossa på låsringen och sen locket, du får lirka lite, men passa dig.. det kan flyga ganska bra! Gör likadant på andra benet givetvis.
För att få ut den gamla oljan finns det en plugg på sidan i botten av gaffeln

Häll i olja.. 3 dec/ben? Dont remember, sätt på locket och tryck ner det med en hylsa på ett spärrhandtag (pressa fast det med bröstet om du inte har nån till hjälp) och sätt på låsringen. Inte helt problemfritt första gången.. Kolla så ringen verkligen sitter annars kan det gå illa
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Gaffeln kan sitta kvar! Lyft upp hojen (med lyft, depåstöd, ögla i taket, whatever) Lossa på låsringen och sen locket, du får lirka lite, men passa dig.. det kan flyga ganska bra! Gör likadant på andra benet givetvis.
För att få ut den gamla oljan finns det en plugg på sidan i botten av gaffeln

Häll i olja.. 3 dec/ben? Dont remember, sätt på locket och tryck ner det med en hylsa på ett spärrhandtag (pressa fast det med bröstet om du inte har nån till hjälp) och sätt på låsringen. Inte helt problemfritt första gången.. Kolla så ringen verkligen sitter annars kan det gå illa


Vet du inte så tycker jag han ska ringa yamaha, vore trist att spränga packboxarna med för mycket olja. :näsblod
 
knut-sporthoj skrev:
hur ser man på bromsklossarna att dom är utslitna finns det nott täcken?? (jag har tagit ut klossarna)

:huvet


Haha, 1mm sen byter man, mina förra var nästan nere i botten innan jag bytade.
 
Är det så att någon har en reservhoj, tzr 87, vars frambromskiva är i gott skick.. som har lust att sälja den till mig?
 
Nyheter
Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Back
Top