Rondellen
Beach 08?? beer 08 ;)
Hur mycket olja ska det vara i 90 tzr 125 och vad för nån rekomenderar ni?+ snälla svara ikväll 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Out_Spinner skrev:Häll i tills det känns bra. Vet inga exakta mått just nu men jag kan ta reda på det tills imorn. Måste leta fram handboken.
Just hang in there! Tror blaskan ligegr i förådet och där är det bäcksvart vid det här laget.olaking skrev:Då skulle jag va evikt tacksam ( tror du rövslickeriet funkar...ahh jag tror de) förut var jag schizofren men nu är vi friska
![]()
Vill du ha några sidor till ur min haynes eller vadå? Komma här och mucka med mig va? yee öh åh come on då!Spiken skrev:Kör efter behag, börja med en 3-4 dl. Var noga med att du häller i LIKA mkt i båda benen, så använd något mätglas. Sedan testar du o fyller på mer ju hårdare du vill ha dem.
Out_Spinner skrev:Just hang in there! Tror blaskan ligegr i förådet och där är det bäcksvart vid det här laget.
Out_Spinner skrev:Just hang in there! Tror blaskan ligegr i förådet och där är det bäcksvart vid det här laget.

Åh sorry.olaking skrev:glömt bort mig![]()
ulf_lundin skrev:238 cc 'börja med en 3-4 dl' Välgrundat råd.....
Som vanligt gäller: ska du meka, skaffa verkstadshandbok. Först. Proffsen behöver såna; varför tror många nybörjare att dom INTE behöver det. Suck. Jag köper alltid det till mina hojar o bilar. Har ju bara mekat i 40 år. Tillhör väl dom helt obildbara.
Säkrast (tycker jag) gå på nivån. Det är avståndet från överkanten av gaffelbenet ner till oljan. OBS mätt utan fjäder o m gaffelbenet helt hoptryckt. Om du bytt olja så pumpa utoin ett antal ggr med olja i gaffeln innan du mäter nivån. Annars kan luft nere i gaffeln ge alldeles fel nivå. Inte noga på mm, men benen bör vara lika. 1 el högst 2 cm extra olja gör den hårdare på slutet. 5 cm extra = järnspett.
BTW: sae 10 motorolja ? gaffel olja ? ATF olja ? (automatlådeolja)
/u
Det är förstås ett bekymmer isf. Kolla m Kawasaki direkt, alltså nån Kawahandlare. Orginalböckerna är oftast bättre, men tyvärr dyrare oxå. O så förutsätter dom att man har alla specialverktyg. Haynes/Clymer etc har ofta nåt tips om hur man klarar sig utan specialverktygen. Hittar man ingen till sin hoj så är det inget att göra utan man får hanka sig fram ändå. I ditt fall är det kanske frågan hur olika 100an o 125an är. Är det bara borrningen som skiljer så är det väl ok.KawaF3771 skrev:Var kan man köpa verkstadshandböcker som passar till ens hoj då? Var ska man leta?
Haynes har bara manual till KH 100 men inte 125 o dom e ju lite olika![]()
ulf_lundin skrev:Det är förstås ett bekymmer isf. Kolla m Kawasaki direkt, alltså nån Kawahandlare. Orginalböckerna är oftast bättre, men tyvärr dyrare oxå. O så förutsätter dom att man har alla specialverktyg. Haynes/Clymer etc har ofta nåt tips om hur man klarar sig utan specialverktygen. Hittar man ingen till sin hoj så är det inget att göra utan man får hanka sig fram ändå. I ditt fall är det kanske frågan hur olika 100an o 125an är. Är det bara borrningen som skiljer så är det väl ok.
/u
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Bike är på plats på sommarv... |
|
|
Nortons comeback
Norton gör en triumferande ... |
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |