TZR eller NSR- ?

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
stora höga
Hoj
kawasaki
Eftersom vissa på detta forum inte riktigt klarade av en tråd där vi skulle diskutera accet på alla 125:or, så får vi väl se om alla klarar av att diskutera en specifik hoj :rolleyes:

Hur snabbt accelerade/accelererar din Honda NSR 125/Yamaha TZR 125, strypt/ostrypt, från 0-100km/h, och vilken toppfart hade den vid tillfället?

Ange även metod för mätning.

Ska vi se om detta går då... :)
 
NSR´ska vara aningen kvickare än tzr. 0-100 handlar om ca 8 sek.
Toppfart tzr: 150-165 om den är frisk
 
Min Tzr 91 som jag hade förut:
0-100: 8-8,5s ostrypt
Toppfart: Ca 152km/h ,ostrypt

Mätning av 0-100 gjordes av mobiltidtagarur så det är inte precis exakt, men runt det.
 
Tzr91 skrev:
Min Tzr 91 som jag hade förut:
0-100: 8-8,5s ostrypt
Toppfart: Ca 152km/h ,ostrypt

Mätning av 0-100 gjordes av mobiltidtagarur så det är inte precis exakt, men runt det.


91an är strypt i el-systemet, de visste du va?
 
Men om den gör 152 så lär den ju va helt ostrypt? o varvade bra
 
Tzr91 skrev:
Men om den gör 152 så lär den ju va helt ostrypt? o varvade bra


No clue, biifer vet nog

Dom flesta vet inte att den är strypt i el-systemet och verkar vara krångligt (dyrt?) att fixa

Låter som rimliga värden dock :)
 
Tror man behövde byta till ny race cdi box för att ostrypa helt isåfall?
 
Tackar hjärtligen Anton_Ljunghusen och Tzr91 för två sakliga inlägg som håller sig till topic. :Bugar

Mer inlägg av den typen!

Moderatorer, är det inte dags för en större upprensning här på forumet?

Det vore iaf bra om jag kunde få en rensning i denna tråd.
 
125kubik skrev:
Moderatorer, är det inte dags för en större upprensning här på forumet?

Som överallt finns de scumbags men sålänge dom tillför nåt vettigt får dom stanna, övriga ovettiga inlägg försöker vi ta bort men sidan är rätt seg ganska ofta och då är det inte kul att rensa inlägg, en av anledningarna till att alla trådar inte rensas upp
 
Funderar du på att köpa nsr lr tzr? Tror nsren är lite piggare än tzr. Tror årsm 89-91 nsr är piggast av nsr:arna.
 
Tzr91 skrev:
Funderar du på att köpa nsr lr tzr? Tror nsren är lite piggare än tzr. Tror årsm 89-91 nsr är piggast av nsr:arna.


Skillnaden är försumbar och står valet mellan dessa välj efter utseende och hållbarhet
 
Fått för mig att tzr håller bättre än nsr. Min kunde jag iaf köra ca 1200mil utan ett enda problem.
 
Tzr91 skrev:
Fått för mig att tzr håller bättre än nsr. Min kunde jag iaf köra ca 1200mil utan ett enda problem.


Jo man har ju hört lite rykten :rolleyes:

Kul kommentar här på sh när nån snubbe köpt en nsr, "Förbered dig för en sommar vid väggrenen"
 
Detta känns faktiskt exakt som valet mellan MT50 och DT50. Har hatat/gillat både hojarna växelvis sedan jag gick i 5:an.

Trots att jag skruvat och kört med båda sorterna i 3 år, haft flera MT5:or i molekyler, och mekat en del DT med, trimmat båda sorterna på alla möjliga sätt etc etc. kan jag inte riktigt bestämma mig för vilken som är bäst. Det finns helt enkelt fördelar och nackdelar med båda, som vi inte ska ta upp just nu.

TZR och NSR verkar ju vara riktigt lika, så det är nog ungefär samma sak där. Valet styrs helt av priset.

Någon som har fler intressanta mätvärden?

Vågar man utöka tråden lite och fråga vad det är för acc på en MTX eller DTR?

Tackar moderator för upprensning!
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Jag ser ingen anledning till att välja nsr

Sämre bromsar, fulare, tyngre, dyrare
Borde inte NSR ha bättre bromsar? Den har ju större bromsskiva (318mm har jag för mig) + 2-kolvsok... Eller har jag fel?
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Jag ser ingen anledning till att välja nsr

Sämre bromsar, fulare, tyngre, dyrare


Eller så tänker man som jag,

Varför ska man ha tzr?
Liten.
Äckligt ful och fyrkantig.
Har den bättre bromsar än mina NSR så vet i fan vad dom har mixtrat med.
Kul att kicka igång en sporthoj? :hihi

Just my 2 cents..
 
SolitudE skrev:
Eller så tänker man som jag,

Varför ska man ha tzr?
Liten.
Äckligt ful och fyrkantig.
Har den bättre bromsar än mina NSR så vet i fan vad dom har mixtrat med.
Kul att kicka igång en sporthoj? :hihi

Just my 2 cents..
Du snodde mina 2 cents...

Enbart för att verka snobbig ska jag ge my 3 cents:
NSRen känns mer välbyggd.
 
En strypt CDI på en TZR -91 ger upp vid 8krpm. Varvar det över det är den inte strypt i el-systemet.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top