Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Så länge det inte luktar "oj, glömde ett halvkilo Lego i ugnen"vad ska man ha för temperaturer inne i burken?
Nu kommer någon att säga ju kallare ju bättre, men jag menar vad kan man acceptera för maxtemp?
Så länge det inte luktar "oj, glömde ett halvkilo Lego i ugnen"![]()

Jag brände ur min "nya" stationära idag så nu behöver jag inte köpa några tysta fläktar iaf![]()
Jag såg bilden
Jag ska tjacka på min burk max med minne snart, men först blir det en eller två fläktar. (kan man disabla den i nätagget och montera en tystare?)
Jag siktar på den här godbiten:
Dimensioner 120 x 120 x 25 mm
Spänning 6 - 13 V
Luftflöde 59 m³/h
Effekt 0,60 W
Varvtal 800 RPM
Ljudnivå 8 dBA
Pris ynka 225:-/st
Verkar som att allt som satt i dog....

Jag hade planer för den burken, tog allt mitt bästa och satte i och sen bränner jag upp skiten
Verkar som att allt som satt i dog....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Näerå, plocka ut komponenterna och prova dom en och en i en annan burk, det är nog bara det minnet och morsakortet som har storknat
Jag sitter just nu på en P4 3.4GHz Dualcore med något värstingljudkort/högtalaranläggning och 17" plattskärm som jag fick gratis, jag skulle få 520G disk till den när han hade formaterat den, men just nu kör jag den utan disk, jag slängde Ubuntu på en USB sticka och bootar från den, den känns klart snabb och trevlig, jag ska bara tysta den och maxxa minnena....
Sa någon "mediacenter" ? (jag jobbar på att få igång en DVB TV mottagare på en annan Ubuntudator, flyttar jag den hit sedan så kan man spela in också)
Moderkoret är smällt och kortslutet skulle inte förvåna mig om proccesorn dog också 
Har jag redan gjortMitt flashiga grafikort är dött nättagget dog också (Och nej säkringen gick inte agget dog) Hårddisken som satt i är tyst som döden!
Moderkoret är smällt och kortslutet skulle inte förvåna mig om proccesorn dog också
![]()
Å fan, det låter som det tog illa då.
Ett bättre graffekort kanske jag måste sparka in i burken också, IAF om jag ska köra den som mediacenter.
Men du kan vara säker på att jag kommer att kolla att jag trycker fast grejorna rätt hädanefter!

Jag siktar på den här godbiten:
Jag köpte som sagt den här, kanske kan vara skit samma?

EN DATOR SKA VARA TYST!
Absolut, kör (förutom tysta fläktar)..
- Cooler Master Sileo 500
- Cooler Master Silent Pro 700W
Var på G att fixa passiv kylning till grafikkortet (Asus HD4850), men org är faktiskt riktigt bra.. Inget skrapande/gnissel från fläkten, ett svagt "sus" vid högre belastning..
.

Helst skulle jag vilja ha peltierkylning av datorn så att den blir knäpptyst,
Fast du måste ändå ha kylning på peltierelementet. Vatten rekommenderas, för de brukar bli väldigt varma. Du flyttar ju bara värmen från ett ställe till ett annat med en peltier. Liten parantes bara.![]()
Var försiktiga när ni meckar så det inte börjar brinna 
![]()
![]()
och sedan upptäckte jag att fläkten lät mycket mindre när man körde den lös, så jag klippte bort det stansade gallret ur lådan och det gjorde susen Var försiktiga när ni meckar så det inte börjar brinna
![]()
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen