Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

De vill slippa avgiften för att göra mer vinst, det är väl ingen här som i sin vildaste fantasi tror att något skulle förändras kvalitetsmässigt?
Eller bara låter det vara folkets val vad de väljer att lyssna på?
Gillar ni inte radion så lägg ifrån er hörlurarna, stäng av radion, stäng ner webbradion eller whatever...
Om man inte gillar reklamradio, hur märkte man då tystnaden?
För man är väl inte så dum att man plågar sig själv med något man inte gillar?
Det är inte alltid man kan välja själv. När jag jobbade hade vi inte direkt nåt val, företaget bestämde vad vi skulle lyssna på så det inte skulle bli en massa bråk. Stänga av var inte en möjlighet och att köra med egna lurar funkade inte för då tappar man rätt mycket av kommunikationen man måste ha när man jobbar i team.
Jag skiter i de som pratar, prata på för fan, jag skiter i reklamen - reklamen är ju det enda som är bra i reklamradion - men när jag tvingas höra samma låtar oändligt många gånger under ett åttatimmars arbetspass, då tröttnar jag. Inte bara tröttnar, jag surnar till och blir vresig.
Som tur var kom det upp en lokal station som spelade allt från 60-talet till 2000-talet och faktiskt hade mycket stor variation som vi lyssnade på sista året. Även om det inte är musik jag själv skulle välja att lyssna på så är det mycket bättre när man slipper höra den där jävla låten en gång till.
Och jag tvivlar stort på att slopandet av koncessionsavgiften skulle få radion att spela fler låtar. Som Pelle skrev ovan, de skulle bara söka att maximera sin vinst.
Klart det finns en chans att det skulle bli bättre, men hur mycket intresse av förnyelse har de visat hittills med avgiften? Det måste ju finnas vägar att göra radio intressant utan att det kostar mer, jag vägrar tro annat. Just musikvariationen (eller bristen därpå) är ett bevis på att de inte är intresserade av förädling.
Det är möjligt att avgiften är orättvis, men då tycker jag det räcker som argument. Det är inte avgiften som undanhåller superradiokanalerna från svenska mottagare.
Varför klagar en massa!?
Gillar ni inte radion så lägg ifrån er hörlurarna, stäng av radion, stäng ner webbradion eller whatever... Seriöst, vill man inte lyssna på varken Rix eller Mix så är det ju inte svårt att slippa det...
Fattar inte hur ni tänker eller funkar......![]()

Som att sr skulle va så annorlunda? Alla program leds av en söderbohem som spelar musik ingen hört eller vill höra igen.. Jätte spännande!![]()
Söderbohem? Sant.Som att sr skulle va så annorlunda? Alla program leds av en söderbohem som spelar musik ingen hört eller vill höra igen.. Jätte spännande!![]()
Sen vad gäller morgonprogrammen... Rix Morgonzoo har drygt 700.000 lyssnare, Mix Megapol med Adam o Gry ligger säkerligen inte långt efter, morgonprogrammet i GBG som alla lyssnar på har också en sjysst skara lyssnare... så helt fel kan det inte vara.
Eller som ingel skrev, utan den skyhöga avgiften skulle mindre aktörer ha lättare att etablera sig. Då skulle det skulle finns fler alternativ än vad som erbjuds idag.
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem
WP har länge varit synonymt... |