Tysklands GP 13/7..

Varför söker han sig till Kawasaki? Sämsta fabriksteam:et kombinerat med den förare som sett till sin teamkamrat presterat minst. Det är inte multiplikation vi talar om här, två negativa faktorer blir inte en positiv produkt!

Troligtvis Sete Gibernau

Med en total racingfrånvaro på över 2 år har jag väldigt svårt att tro att Sete skulle prestera mycket bättre än Marco.

Visst det kan kanske inte bli mycket sämre men varför inte ta en som redan är aktiv, ex. Max. :)

Med en total racingfrånvaro på över 2 år har jag väldigt svårt att tro att Sete skulle prestera mycket bättre än Marco.

Visst det kan kanske inte bli mycket sämre men varför inte ta en som redan är aktiv, ex. Max. :)
Sete har testat på Mugello och där körde han varvtider som var 0,5 sekunder efter Stoner och dryga sekunden snabbare än Melandri.

Sete har testat på Mugello och där körde han varvtider som var 0,5 sekunder efter Stoner och dryga sekunden snabbare än Melandri.

Test är test och inte race :mattias :D Nä det är möjligt att han kommer lyckas bättre än Marco men som ersättare tycker jag nog det finns bättre alternativ. Men det lär ju visa sig ganska snart om Sete håller måttet.

Stoners snabbaste varv på Mugello-racet var 1:50.0.
Melandris snabbaste varv på Mugello-racet var 1:51.8.

Gibernaus snabbaste varv var 1:50.5 (ej med kvaldäck). Han körde regelbundet låga 51:or. Rätt ok för någon som inte kört GP på nästan två år och suttit en bråkdel så mycket på GP8 och GP9 som Stoner och Melandri.

:tummenupp

Last edited:
Sete i all ära men inte förknippar jag honom med starka race nerver, har sett honom bli bortkollrad av Valentino för många gånger och nu är Dani, Stoner och en frisk Lorenzo inga dussinförare. Så frågan är väl igentligen vad Ducati vill ha ut av en ersättare i detta läge mitt i säsongen. Att tro Sete går in o kör jämna race med ex Dani, Vale o Stoner är d nog ingen i Ducati som förväntar sig..

Här e en liten fin biljettsida för den som tänkt att se allt LIVE..

http://www.gpticketshop.com/en/motogp/german-motogp/tickets.html

hur som helst kan det knappast bli sämre för melandri.. hoppas han och hopper kan utveckla kawan till en hoj som kan vara med och slåss om pallen!

Gibernaus snabbaste varv var 1:50.5 (ej med kvaldäck). Han körde regelbundet låga 51:or. Rätt ok för någon som inte kört GP på nästan två år och suttit en bråkdel så mycket på GP8 och GP9 som Stoner och Melandri.

:tummenupp

Men sanningen är väl att 4takt 800cc med TC och allt är så snäll och förlåtande att vem som helst t.o.m Sete kan en bra dag göra riktigt hyggliga test tider.. :rolleyes:

Om man av Mugellotesterna kan dra slutsatsen att Sete är minst en sekund snabbare än Melandri på alla banor, vete tusan. Om så är fallet borde dock Sete bli ett viktigt lyft för Marlboro-Ducati i Team-VM, där man knappast kommer att ha något med slutstriden att göra i år så länge Melandri kör, även om Stoner börjar gå på som förra året. Sete kan nog köra in många viktiga poäng där.

Om man av Mugellotesterna kan dra slutsatsen att Sete är minst en sekund snabbare än Melandri på alla banor, vete tusan. Om så är fallet borde dock Sete bli ett viktigt lyft för Marlboro-Ducati i Team-VM, där man knappast kommer att ha något med slutstriden att göra i år så länge Melandri kör, även om Stoner börjar gå på som förra året. Sete kan nog köra in många viktiga poäng där.
Tror även att Hayden skulle vara lämplig som Stoners teamkompis, men av något skäl verkar Ducati inte intresserade av honom.

Tror även att Hayden skulle vara lämplig som Stoners teamkompis, men av något skäl verkar Ducati inte intresserade av honom.

Han är ju knappast lösningen på Ducatis akuta Melandri-problem. Men visst skulle det vara kul att se Hayden på en Ducati nästa år.

Fick nyss reda på en lite kul grej (om det nu är sant), som jag inte visste i alla fall. Pedrosa lider tydligen av dextrofobi, som är en rädsla för saker till höger om honom. Vet inte hur stora problem han har med det, men kan man kanske se att han blir lite extra skraj om nån försöker köra om på höger sida? Nån mer som har hört talas om det?

EDIT: Källa är senaste programmet på www.motogpod.com.

Fick nyss reda på en lite kul grej (om det nu är sant), som jag inte visste i alla fall. Pedrosa lider tydligen av dextrofobi, som är en rädsla för saker till höger om honom. Vet inte hur stora problem han har med det, men kan man kanske se att han blir lite extra skraj om nån försöker köra om på höger sida? Nån mer som har hört talas om det?

EDIT: Källa är senaste programmet på www.motogpod.com.
Måste vara ett aprilskämt. Han kanske ska flytta gasen till vänstersidan då? Kanske köra fler banor i vänstervarv så blir han svårare att köra om?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...