Tyskland o frankrike..Tänka på?

fajjerbläjde900

Gummi gör sig bäst på asfalt
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Västerås
Hoj
suzuki tl1000R
Ska till Normandie o kolla lite dagen-D museer o beacher på måndag med Busan! :banana Är det nå speciellt jag bör veta förutom att fylla packväskorna med så mycket sprit det går på vägen hem...;) Tänkte på vägtullar, betala fortböter direkt vid vägkanten till Hitler.poliserna? osv... Har aldrig kört autobahn förut så det blir ju kul...hoppas jag! Ni som gjort det kan kanske komma med lite goda råd! Thanx.. För övrigt är det jag o min nya brud Berit som åker, en kalasbrud som bor i min GPS o pratar heeela tiden..lite tjatig men... OK ändå, så ser ni nån som slickar på en gps är det jag som hånglar, OK!!!


/M
 

"t.FOGGY"

ixen ska sponsra
Gick med
27 Aug 2003
Ort
ronneby
Hoj
ducati 848,cbr 929rr-01
tripp

fajjerbläjde900 skrev:
2122356 Ska till Normandie o kolla lite dagen-D museer o beacher på måndag med Busan! :banana Är det nå speciellt jag bör veta förutom att fylla packväskorna med så mycket sprit det går på vägen hem...;) Tänkte på vägtullar, betala fortböter direkt vid vägkanten till Hitler.poliserna? osv... Har aldrig kört autobahn förut så det blir ju kul...hoppas jag! Ni som gjort det kan kanske komma med lite goda råd! Thanx.. För övrigt är det jag o min nya brud Berit som åker, en kalasbrud som bor i min GPS o pratar heeela tiden..lite tjatig men... OK ändå, så ser ni nån som slickar på en gps är det jag som hånglar, OK!!!


/M
museerna så snackar giuderna bara franska,så ta en oguidad tripp för på skyltarna så står det på engelska.i övrigt så kan du betala vägavgifterna i frankrike med visa kort.böter betalas på plats.autobahn,går ej att åka så fort där mellan köerna o vägbyggena..god tur
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
fajjerbläjde900 skrev:
2122356Har aldrig kört autobahn förut så det blir ju kul...hoppas jag!
/M

Har aldrig kört mc utomlands men desto mycket mer bil på tyska autobahn. Var uppmärksam på lastbilar. Kommer du snabbt som attans är du bara en liten, liten prick i förarens backspeglar. Chauffören kanske inte uppmärksammar och börjar köra om. Hinner du inte bromsa ner i tid vet du vad som händer... Likadant om det finns bilar som närmar sig lastbilarna. Vissa bilar byter fil väldigt snabbt utan att ha markerat så mycket innan. Man nästan får ha mer koll på höger fil än filen framför dig.

Naturligtvis får du inte frestas att trappa upp farten allt för högt om det kommer en högpresterande bil som vill "leka" lite med dig.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top