Tyskimport klart! Tyvärr, NSR-gänget!

prulle skrev:
2236521 Två dumma bla bla bla

Står det 22kw så är de reggade som 22kw och då måste du givetvis lägga tusenlappar på bänkning och strypning här i sverige.

Nä tror inte det finns det, inte vad jag sett iallafall. blocket möjligtvis?

Förstår lite av det som står på annonsen men vågar inte översätta för då blir det bara fel. Hoppas du blir "en i gänget" som åker till tyskland och importerar.. Hör av dig om hur du bestämmer... :Bugar

NYA PLANER
Nu har vi fått telefonsamtal från en NSRägare i tyskland om att den inte blev såld som de sa att den var när vi frågade. Vi planerar nu att åka en vända till till tyskland nästa helg och hämta den. Denna gång tar vi bilen till trelleborg, färjan till sassnitz och sedan buss vidare till platsen där hojen står. sen får jag själv försöka ta mig tillbaka till sassnitz medan pappa och min flickvän tar buss dit. sen färjan tillbaka och köra hem.

Hör av mig för mer info för de intresserade :D :hihi
 
Last edited:
Fuzzman skrev:
2258911 sämre kvalitet?

Högre effekt i prylarna stavas det :)

(lägg därtill mkt bra olja, regelbunden checkning osv så ska du se på satan)

Haha ja sant, men om ingen annan kan sköta sin rs ordentligt, så kan knappast jag det heller :P haha skrev jag en bok? ;)
 
Sådär.. Gick upp kl 5 igår, åkte till trelleborg, missa färjan, vänta 4 timmar på nästa, åkte till sassnitz, hämtade NSRen på färjelägets parkering, drog in den på samma färja och åkte hem.

Jättebra affär, bra pris, fast startmotorn är kass. Startar dock jättelätt om man springer igång den. Väldigt modifierad, och snyggt "lackad" (med dekaler :) ).

Kom hem runt 12 inatt, hoppa i bingen och somna direkt. Har dock märkt (redan) att jag bara fick en nyckel med den, och den passade såklart inte i tanklocket. Så jag kan inte tanka den.

Enligt vad säljaren sa ska det sitta en strömbrytare till strypningen i CDI-boxen men hittar ingen sådan. Tanken sitter inte fastspänd där framme så man kan lätt lyfta upp den och trycka till knappen om man mot förmodan skulle behöva det.. Förutsatt att man hittar den. Bak-kåporna verkar inte orginal för de passar inte mot tanken, utan går en bit ovanför (och skaver på sidan av tanken, vilket inte är så vackert).

Sadeln är inte riktigt ditsatt och jag undrar hur man får av sadeln så man kan få dit den ordentligt igen. Nån som kan hjälpa mig?

Meningen är ju att jag inte ska behålla den egentligen men nu har jag börjat undra. Den är jätteskön att köra, motorn funkar som ett rosa moln. Bra bottendrag, man slipper gasa upp till 4-5000 varv för att den ska börja rulla som man måste med RSen. Trots att RSen är i bättre skick, så har jag funderat på vad alla på sporthoj säger.. Att man luras att köpa RSen för att den är snygg, men den håller inge bra kvalité, säger de flesta.. Vissa säger tvärt om. Men att denna är skönare att köra än RSen är tveklöst.

Honda är ju även känt för sin kvalité.

Skickar upp lite bilder på den i eftermiddag. Hoppas ni kan hjälpa mig med min fråga och mitt beslutsångest :P




EDIT: Här är bilderna från färjan igår. Vad tycks?

Fortfarande ingen som velat hjälpa mig med att få av sadeln.. får inte rätt på det :(
 
Last edited:
hej

ja det är svårt :) EN sak som är mkt mkt bättre på rs en det är plasten det har du märkt va :)

Jag håller på att sälja min rs pga mellan hoj. så jag kör med min nsr tills vidare jag ifall. ingen väghållning har den tycker jag om man jämför mot prillian

/Tomas
 
Last edited:
Kul med ett svar, trodde nästan alla på sporthoj hade dött. :(

Så du föredrar Prilla? TYcker motorn på NSR är mycket skönare. Bottendraget på NSR är mycket bättre än på aprilian som är totalt obefintligt. På NSRen kan man även låta den stå på tomgång direkt när man startat den vilket inte riktigt går på min aprilia. Plus att NSRen överlever på ett lägre varvtal än min RS.

Plasten vet jag inte om det är nån större skillnad på, inte vad jag märkt.. Förutom att tanken på RS är av plast vilket jag stör mig på.

Det som gör att jag tycker NSR är snyggare är att den ser mer detaljerad ut. RS ser så "platt" och rak ut, medans NSR har mer former. tror faktiskt att jag vill behålla NSRen tills vidare. Fast måste regga den innan jag i så fall säljer prillan :)
 
Last edited:
okej ja jag har alldrig kört en ostrypt aprilia. men i min aprilia är det ett jäklar till bottendrag:) men inge effekthak :) .Men min plast på rsen är skit bra går alldrig sönder. MIn nsr är det skit plast på. min kommpis 01a är det oxå dålig plast på men det är ju inte så dåligt det håller ju om man inte rammlar och sköter den;) Det är nog helt annan sorts plast jaja men det spelar ju ingen roll :tungan

jag tycker min nsr går skit bra i alla register. Hårt går den med. Drar då en nyare nsr ifall :tungan

Lycka till /Tomas
 
Jo plasten kanske krasar för ingenting. Fast nu har jag så pass körvana att risken att trilla är ganska liten, såvida jag inte välter omkull den.

Hittade strömbrytaren under tanken iaf, men måste dra dit en bult i tanken för det är livsfarligt om den inte är fastspänd.

Fortfarande ingen som vill hjälpa mig med att få av sadeln? Har glott runt överallt runtomkring hojen, hittar inget sätt att få av den på.. Nån måste väl ha en -97a som vet hur man får väck den??
 
på min nsr och nyare är det ju där bak vid gjälm låset, man har in nykeln och vrider om sedan är det en spak som man har ner bara
lycka till /Tomas

ungerför som aprilians sadel funkar det :)

men du har ju en annan special sadel :confused: hmm jaja leta leta leta
 
Nä sadeln är orginal, men det sitter en plastkåpa på passagerarsadeln. Ja det sitter ju ettt hjälmlås där bak som en spak åker ner när man vrider, som man låser fast hjälmen med, men menar du att man ska dra ner den när den är öppen? :S Mja den funkar ju inte riktigt som aprilians.. Aja jag måste ut och testa..

tack för hjälpen hittills.. Du är ju den enda som orkar bry sig ;)
 
den såg j'vligt frän ut nsr.n är det inte typ skit billiga i tyskland ? :rolleyes: får man fråga vad du köpte den för :)
 
JojjeL skrev:
2281005 Nä sadeln är orginal, men det sitter en plastkåpa på passagerarsadeln. Ja det sitter ju ettt hjälmlås där bak som en spak åker ner när man vrider, som man låser fast hjälmen med, men menar du att man ska dra ner den när den är öppen? :S Mja den funkar ju inte riktigt som aprilians.. Aja jag måste ut och testa..

tack för hjälpen hittills.. Du är ju den enda som orkar bry sig ;)

bakom det där hjälmlåset finns det en spak som du kan dra ner. då kan du dra loss sadeln. Har du otur så har vajern hoppat ur och åker på o ta bort sidokåporna (har hänt mej 1gång). har en bult liggandes till tanken, fick ge 30kr för den! Köpte den sedan hittade jag min gammla bult!
 
JojjeL skrev:
2281005 Nä sadeln är orginal, men det sitter en plastkåpa på passagerarsadeln. Ja det sitter ju ettt hjälmlås där bak som en spak åker ner när man vrider, som man låser fast hjälmen med, men menar du att man ska dra ner den när den är öppen? :S Mja den funkar ju inte riktigt som aprilians.. Aja jag måste ut och testa..

tack för hjälpen hittills.. Du är ju den enda som orkar bry sig ;)
Har du startat importfirma eller :rolleyes:
 
Ante: Hitta den. Tack för hjälpen.. anledningen till att jag inte märkte det inna var för att den ärgat fast så den gick inte att dra i.. Drog loss den med en skruvmejsel dock.

Lundgren: Haha nä, var inte meningen att hämta denna egentligen, men säljaren sa att den var såld när vi var där gången innan, och för ett tag sen ringde de och sa att det blivit återbud och att den var till salu igen, så vi tog chansen bara.
 
Funderar på att oxå göra så, ska bara övertala pappa :D. Men jag har inte tagit kortet än och här i västerås så kan man inte låna 125a att övningsköra med :(, hur gjorde du?, lånade du 125a på körskola eller köpte du en billig cykel och sålde den för att sen åka ner till tyskland och köpa den du ville ha?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top