Tyska Yamaha R6 - Cup

Vill man inte köra Yamaha i Tyskland så kan man köra Italienska GSX-R K6 cup. Man kör på Dunlop där med. Sidan med info är visst inte riktigt klar än men ska dyka upp på www.suzuki.it

Sen finns det en GSX-R European Cup där man kör med 750 och Pirelli.
www.gsxrcup.com

Borde vara något för Nilsson, Larsson, Backlund och ev övriga Svenska Suzukiförare att testa på!

Hade jag detta varit för ett halvår sedan hade jag verkligen övervägt detta.
Nu har jag skrivit på för nytt arbete och även att köra Kawa nästa år. Så det blir lite svårt... :huvet

Jag är ändå "gammal" och om jag hade kört racing och velat satsa och varit några år yngre så hade jag lätt tagit chansen, 200 papp e ingenting i dessa sammanhang...

flykay76 skrev:
Hade jag detta varit för ett halvår sedan hade jag verkligen övervägt detta.
Nu har jag skrivit på för nytt arbete och även att köra Kawa nästa år. Så det blir lite svårt... :huvet

Jag är ändå "gammal" och om jag hade kört racing och velat satsa och varit några år yngre så hade jag lätt tagit chansen, 200 papp e ingenting i dessa sammanhang...

Då ska du köra Kawasaki Ninja Trophy såklart!

www.ninjatrophy.it

Macke skrev:
Verkar som att man måste vara under 25år också, vilket kan ställa till det för en annan... :hihi

Nä är bara uppdelat med olika prispengar och poäng för dom som är under och dom som över 25 år! :)

Axxexs skrev:
Nä är bara uppdelat med olika prispengar och poäng för dom som är under och dom som över 25 år! :)
Jahaaa... :va

Nel campionato monomarca saranno premiate 2 diverse categorie:
Assoluta e Under 25.
Inoltre per i concessionari che iscriveranno almeno un pilota e che aderiranno all’iniziativa “Ninja Dealer Cup” sarà prevista un’apposita classifica.

Är inte så styv på italienska... :hihi

Verkar som en rätt kul serie att köra. Man får ju köra på alla som "stora" banorna i Italien, och det (efter vad jag förstår av italienskan) verkar inte så dyrt heller.... Coolt..

Macke skrev:
Jahaaa... :va

Nel campionato monomarca saranno premiate 2 diverse categorie:
Assoluta e Under 25.
Inoltre per i concessionari che iscriveranno almeno un pilota e che aderiranno all’iniziativa “Ninja Dealer Cup” sarà prevista un’apposita classifica.

Är inte så styv på italienska... :hihi

Verkar som en rätt kul serie att köra. Man får ju köra på alla som "stora" banorna i Italien, och det (efter vad jag förstår av italienskan) verkar inte så dyrt heller.... Coolt..

Typ att man man har 2 klasser. Ett resultat som alla räknas in i och en där dom under 25år räknas för sig. Kolla på resultaten så ser man att av dom 32st som tog poäng '05 så var 25st under 25år. "Absoluta" är när alla deltagare räknas in även dom över 25år.

Altavista översatt:
"In the championship it monomarks will be rewarded 2 various categories: Assoluta and Under 25."

Last edited:
Axxexs skrev:
Typ att man man har 2 klasser. Ett resultat som alla räknas in i och en där dom under 25år räknas för sig. Kolla på resultaten så ser man att av dom 32st som tog poäng '05 så var 25st under 25år. "Absoluta" är när alla deltagare räknas in även dom över 25år.

Altavista översatt:
"In the championship it monomarks will be rewarded 2 various categories: Assoluta and Under 25."

He he he... Kanske kunde vara nåt i sverige också... Över och under 30.
Då skulle jag nästan bara ha Anders Svensson att konkurrera med.. Ha ha ha... :tummenupp

tyska R6 cup kollade jag in och pratade med en del förare om i sommras på Oschersleben.
Dom tyckte det va en bra serie och jag tyckte det va hyffsat tight racing.

Har hittat en del kul race utomlands till i sommar..

R2 skrev:
tyska R6 cup kollade jag in och pratade med en del förare om i sommras på Oschersleben.
Dom tyckte det va en bra serie och jag tyckte det va hyffsat tight racing.

Har hittat en del kul race utomlands till i sommar..
om dom har kört den här cupen i tyskland tidigare år så måste det ju finnas drivvis med beggade race-R6or i tyskland, eller tar Yamaha in dom och skrotar undan dom??? :va

crashtestdummy skrev:
om dom har kört den här cupen i tyskland tidigare år så måste det ju finnas drivvis med beggade race-R6or i tyskland, eller tar Yamaha in dom och skrotar undan dom??? :va

Det finns en till salu flik på deras hemsida med ganska många R6:or till salu.

Fürstenhoff skrev:
Om inte vi haft en importör som är totalt ointresserad (läs-miljöskadad) som KGK's ledning är så hade vi garanterat haft en mästare i den klassen i form av Miinin för länge sedan!! :fatta!

Kraftigt förvånad att dom överhuvud taget sattsar på vårt superlöfte Backlund - kanske :va en förändring på G eller är det att hoppas för mycket!! :3freak

/Fürstenhoff.

Kan ju finnas en koppling mellan Micke Björklund och Backlund. Micke är teamchef för Suzuki på cross/endurosidan. Båda är från Västerås och har haft en del att göra med varandra under Backlunds cross-tid. Micke har kanske pushat för Backlund. Vilda spekulationer förvisso. Men det kan kanske vara i närheten av sant?

Fürstenhoff skrev:
Om inte vi haft en importör som är totalt ointresserad (läs-miljöskadad) som KGK's ledning är så hade vi garanterat haft en mästare i den klassen i form av Miinin för länge sedan!! :fatta!

Kraftigt förvånad att dom överhuvud taget sattsar på vårt superlöfte Backlund - kanske :va en förändring på G eller är det att hoppas för mycket!! :3freak

/Fürstenhoff.
ja det vore kul som fan att se..
gammla gubbar som du och jag minns ju när Hållinder, Klittmöller med flera härjade i världsfinalen, så jäkla coolt..

Det här låter ju som en dröm! Ska verkligen kolla upp!
Om jag kunde få tag på en bra racebuss så skulle jag nog flytta till tyskland, hitta ett jobb o göra ett försök till nästa sesång, men så är det det här med tyskan....
Är det ngn som har koll på hur det ser ut med den Engelska motsvarigheten?
hemsida???????
Italienska, kanske?
Båda är länder som jag skulle kunna tänka mig...
Har ändå planer på att flytta utomlands efter sommaren...
Hur ung ska man va förresten, är det 14-åringar som det riktar sig till?
Är 23 nu, 24 när det blir aktuellt...

Mr Brownstone skrev:
Det här låter ju som en dröm! Ska verkligen kolla upp!
Om jag kunde få tag på en bra racebuss så skulle jag nog flytta till tyskland, hitta ett jobb o göra ett försök till nästa sesång, men så är det det här med tyskan....
hemsida???????
Italienska, kanske?
Båda är länder som jag skulle kunna tänka mig...
Har ändå planer på att flytta utomlands efter sommaren...
Hur ung ska man va förresten, är det 14-åringar som det riktar sig till?
Är 23 nu, 24 när det blir aktuellt...
Ska du köra i England får du nog raska på eftersom premiären är 24-26 mars.
Det kostade £18.000+VAT förra året men då ingår allt - hoj, bensin, däck, krascher etc etc. Du får resa själv men allt med racingen är betalt.
Kontakta Virgin Mobile Yamaha eftersom de håller i det hela, står dock inget på deras hemsida.
http://www.virginmobileracing.com/contact.php
http://www.virginmobileracing.com/2006-01-04natural_born_racers.php

Mr Brownstone skrev:
...
hemsida???????
...

Engelska R6-Cupen.

www.r6cup.com

Edit: Goodstuff hade en liknande sida visst... :rolleyes:

Läste om Australienaren Billy McConell, i decembernummret av Motorcycleracer, som körde den Engelska R6-serien och när säsongen var avslutad så hade det gått åt £63.000 för dom 7 månaderna som säsongen varat.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back