Tysk bensin mer puder?

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
Hej undrar om den tyska bensinen förbränns effektivare än den svenska?

För min NSR är tysk import = tysk bensin. Sen tog den bensinen slut = tanka svensk bensin 95 .. och med tysk bensin gjorde den iaf 50 på 1 an 80 på 2 an 110 på 3 an.. och nu med svensk bensin 40 på 1 an 60 2 an 90-100 på 3 an :confused: :va
 
0nicke0 skrev:
Hej undrar om den tyska bensinen förbränns effektivare än den svenska?

För min NSR är tysk import = tysk bensin. Sen tog den bensinen slut = tanka svensk bensin 95 .. och med tysk bensin gjorde den iaf 50 på 1 an 80 på 2 an 110 på 3 an.. och nu med svensk bensin 40 på 1 an 60 2 an 90-100 på 3 an :confused: :va

den har sotat igen för att den går så surt :D nee då, ingen aning faktiskt, kan vara så men har mycket svårt att tro det....kanske stiftet...
 
Messiah skrev:
den har sotat igen för att den går så surt :D nee då, ingen aning faktiskt, kan vara så men har mycket svårt att tro det....kanske stiftet...
ja jag kleta igen stiftet idag körde ner den fårn garget å upp igen.. sen så var det oljigt som satan.. torkade av det med sprit å massa skit.. sen fick jag igång den efter jag sprungit med den i nedförsbacke ett antalgånger :tummenupp Så ett nytt stift kanske skulle fixa biffen? :)
 
Jag vet bara att den tyska dieseln innehåller mera energi per volym än motsvarande svenska pga. att den svenska är "utspädd" med lite mera miljövänliga lösningar...
 
0nicke0 skrev:
Hej undrar om den tyska bensinen förbränns effektivare än den svenska?

För min NSR är tysk import = tysk bensin. Sen tog den bensinen slut = tanka svensk bensin 95 .. och med tysk bensin gjorde den iaf 50 på 1 an 80 på 2 an 110 på 3 an.. och nu med svensk bensin 40 på 1 an 60 2 an 90-100 på 3 an :confused: :va


har du råd med en fin nsrjävel måste du väll kunna införskaffa lite finare soppa än 95vattnet ??, kör på 98, kvalitée :hihi
 
n00blund skrev:
har du råd med en fin nsrjävel måste du väll kunna införskaffa lite finare soppa än 95vattnet ??, kör på 98, kvalitée :hihi

Japp ska tanka det nästa gång.. NSR_Martin som gav det förslaget.. sen har jag jöö Castrol TTS olja den smörjer fint.. och ett nytt tändstift får det bli.. men fan jag ee fattig nu.. har sparat sen jag var 1 år till min NSR nu har jag inte ett skit kvar.. fast jag drar nog med moppepojkarna från skolan till kebaben imron det ee jöö så gött.. fast jag måste ändå spara å jobba ihop pengar till ett giannelli :)
 
0nicke0 skrev:
Japp ska tanka det nästa gång.. NSR_Martin som gav det förslaget.. sen har jag jöö Castrol TTS olja den smörjer fint.. och ett nytt tändstift får det bli.. men fan jag ee fattig nu.. har sparat sen jag var 1 år till min NSR nu har jag inte ett skit kvar.. fast jag drar nog med moppepojkarna från skolan till kebaben imron det ee jöö så gött.. fast jag måste ändå spara å jobba ihop pengar till ett giannelli :)

Tror det är det att du tankade 95...

Som jag sa till dig på MSN, Så sa han som jag köpte hojen av att dom haft problem med att den slaggade igen på stiftet, då köpte han vättig olja (TTS) Och tankade 98 oktanig soppa, då funkade det kanon igen! Eftersom du kör på bra olja borde det va belsinen...

Lite surt om du tankat fullt bara, hehe, blir lite problem, du får elda nått eller så... :D
 
n00blund skrev:
har du råd med en fin nsrjävel måste du väll kunna införskaffa lite finare soppa än 95vattnet ??, kör på 98, kvalitée :hihi

Håller med till fullo, varför ens tanka 95 :gnissla
 
Det kan vara så att den Svenska 95 oktaniga bensinen innehåller MER energi per viktenhet än den Tyska bensinen. Då måste du minska ned på huvudmunstycket för att få en korrekt bränsleblandning.

95 oktan innehåller mer energi än 98 oktan per viktenhet.

0nicke0 skrev:
Hej undrar om den tyska bensinen förbränns effektivare än den svenska?

För min NSR är tysk import = tysk bensin. Sen tog den bensinen slut = tanka svensk bensin 95 .. och med tysk bensin gjorde den iaf 50 på 1 an 80 på 2 an 110 på 3 an.. och nu med svensk bensin 40 på 1 an 60 2 an 90-100 på 3 an :confused: :va
 
ja varför det? :va
Snackad med min granne igår. Han sa att det säjs att den svenska bensinen är väldigt ren, men den är mycket sämre än den tyska bensinen. När finnarna kommer till sverige med bil och tankar så har dom klagat mycket på att bilarna går mycket sämre. 98 är dyrar i literpris men i längden blir den billigare att köra eftersom den förbränns effektivare.. :tummenupp
 
0nicke0 skrev:
Snackad med min granne igår.

Din granne verkar veta en hel del. :D Då kanske han kan förklara
hur det rent kemiskt är möjligt för 98 oktan att innehålla mer
energi än 95 oktan. Jag är väldigt nyfiken hur det är möjligt.

Däremot vintertid innehåller Svensk bensin små mängder alkohol
för att förhindra isproppar och kondens. Men även 98 oktan
innehåller alkohol, i samma mängd som 95 oktan.
 
andersbrink skrev:
Din granne verkar veta en hel del. :D Då kanske han kan förklara
hur det rent kemiskt är möjligt för 98 oktan att innehålla mer
energi än 95 oktan. Jag är väldigt nyfiken hur det är möjligt.

Däremot vintertid innehåller Svensk bensin små mängder alkohol
för att förhindra isproppar och kondens. Men även 98 oktan
innehåller alkohol, i samma mängd som 95 oktan.

95 oktanig soppa på östra sidan av landet innehåller 5% etanol.. året runt..
http://www.agroetanol.se

/B
 
andersbrink skrev:
Din granne verkar veta en hel del. :D Då kanske han kan förklara
hur det rent kemiskt är möjligt för 98 oktan att innehålla mer
energi än 95 oktan. Jag är väldigt nyfiken hur det är möjligt.

Däremot vintertid innehåller Svensk bensin små mängder alkohol
för att förhindra isproppar och kondens. Men även 98 oktan
innehåller alkohol, i samma mängd som 95 oktan.

ja jag vet inte om han har rätt... för han brukar snacka ganska mycket :tungan
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top