Tysk bensin mer puder?

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
Hej undrar om den tyska bensinen förbränns effektivare än den svenska?

För min NSR är tysk import = tysk bensin. Sen tog den bensinen slut = tanka svensk bensin 95 .. och med tysk bensin gjorde den iaf 50 på 1 an 80 på 2 an 110 på 3 an.. och nu med svensk bensin 40 på 1 an 60 2 an 90-100 på 3 an :confused: :va
 

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Aprilia SXV550
0nicke0 skrev:
Hej undrar om den tyska bensinen förbränns effektivare än den svenska?

För min NSR är tysk import = tysk bensin. Sen tog den bensinen slut = tanka svensk bensin 95 .. och med tysk bensin gjorde den iaf 50 på 1 an 80 på 2 an 110 på 3 an.. och nu med svensk bensin 40 på 1 an 60 2 an 90-100 på 3 an :confused: :va

den har sotat igen för att den går så surt :D nee då, ingen aning faktiskt, kan vara så men har mycket svårt att tro det....kanske stiftet...
 

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
Messiah skrev:
den har sotat igen för att den går så surt :D nee då, ingen aning faktiskt, kan vara så men har mycket svårt att tro det....kanske stiftet...
ja jag kleta igen stiftet idag körde ner den fårn garget å upp igen.. sen så var det oljigt som satan.. torkade av det med sprit å massa skit.. sen fick jag igång den efter jag sprungit med den i nedförsbacke ett antalgånger :tummenupp Så ett nytt stift kanske skulle fixa biffen? :)
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Jag vet bara att den tyska dieseln innehåller mera energi per volym än motsvarande svenska pga. att den svenska är "utspädd" med lite mera miljövänliga lösningar...
 

n00blund

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
sundsvall
Hoj
fucking utan !!, men snart så =)
0nicke0 skrev:
Hej undrar om den tyska bensinen förbränns effektivare än den svenska?

För min NSR är tysk import = tysk bensin. Sen tog den bensinen slut = tanka svensk bensin 95 .. och med tysk bensin gjorde den iaf 50 på 1 an 80 på 2 an 110 på 3 an.. och nu med svensk bensin 40 på 1 an 60 2 an 90-100 på 3 an :confused: :va


har du råd med en fin nsrjävel måste du väll kunna införskaffa lite finare soppa än 95vattnet ??, kör på 98, kvalitée :hihi
 

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
n00blund skrev:
har du råd med en fin nsrjävel måste du väll kunna införskaffa lite finare soppa än 95vattnet ??, kör på 98, kvalitée :hihi

Japp ska tanka det nästa gång.. NSR_Martin som gav det förslaget.. sen har jag jöö Castrol TTS olja den smörjer fint.. och ett nytt tändstift får det bli.. men fan jag ee fattig nu.. har sparat sen jag var 1 år till min NSR nu har jag inte ett skit kvar.. fast jag drar nog med moppepojkarna från skolan till kebaben imron det ee jöö så gött.. fast jag måste ändå spara å jobba ihop pengar till ett giannelli :)
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
0nicke0 skrev:
Japp ska tanka det nästa gång.. NSR_Martin som gav det förslaget.. sen har jag jöö Castrol TTS olja den smörjer fint.. och ett nytt tändstift får det bli.. men fan jag ee fattig nu.. har sparat sen jag var 1 år till min NSR nu har jag inte ett skit kvar.. fast jag drar nog med moppepojkarna från skolan till kebaben imron det ee jöö så gött.. fast jag måste ändå spara å jobba ihop pengar till ett giannelli :)

Tror det är det att du tankade 95...

Som jag sa till dig på MSN, Så sa han som jag köpte hojen av att dom haft problem med att den slaggade igen på stiftet, då köpte han vättig olja (TTS) Och tankade 98 oktanig soppa, då funkade det kanon igen! Eftersom du kör på bra olja borde det va belsinen...

Lite surt om du tankat fullt bara, hehe, blir lite problem, du får elda nått eller så... :D
 

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
n00blund skrev:
har du råd med en fin nsrjävel måste du väll kunna införskaffa lite finare soppa än 95vattnet ??, kör på 98, kvalitée :hihi

Håller med till fullo, varför ens tanka 95 :gnissla
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det kan vara så att den Svenska 95 oktaniga bensinen innehåller MER energi per viktenhet än den Tyska bensinen. Då måste du minska ned på huvudmunstycket för att få en korrekt bränsleblandning.

95 oktan innehåller mer energi än 98 oktan per viktenhet.

0nicke0 skrev:
Hej undrar om den tyska bensinen förbränns effektivare än den svenska?

För min NSR är tysk import = tysk bensin. Sen tog den bensinen slut = tanka svensk bensin 95 .. och med tysk bensin gjorde den iaf 50 på 1 an 80 på 2 an 110 på 3 an.. och nu med svensk bensin 40 på 1 an 60 2 an 90-100 på 3 an :confused: :va
 

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
ja varför det? :va
Snackad med min granne igår. Han sa att det säjs att den svenska bensinen är väldigt ren, men den är mycket sämre än den tyska bensinen. När finnarna kommer till sverige med bil och tankar så har dom klagat mycket på att bilarna går mycket sämre. 98 är dyrar i literpris men i längden blir den billigare att köra eftersom den förbränns effektivare.. :tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
0nicke0 skrev:
Snackad med min granne igår.

Din granne verkar veta en hel del. :D Då kanske han kan förklara
hur det rent kemiskt är möjligt för 98 oktan att innehålla mer
energi än 95 oktan. Jag är väldigt nyfiken hur det är möjligt.

Däremot vintertid innehåller Svensk bensin små mängder alkohol
för att förhindra isproppar och kondens. Men även 98 oktan
innehåller alkohol, i samma mängd som 95 oktan.
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
andersbrink skrev:
Din granne verkar veta en hel del. :D Då kanske han kan förklara
hur det rent kemiskt är möjligt för 98 oktan att innehålla mer
energi än 95 oktan. Jag är väldigt nyfiken hur det är möjligt.

Däremot vintertid innehåller Svensk bensin små mängder alkohol
för att förhindra isproppar och kondens. Men även 98 oktan
innehåller alkohol, i samma mängd som 95 oktan.

95 oktanig soppa på östra sidan av landet innehåller 5% etanol.. året runt..
http://www.agroetanol.se

/B
 

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
andersbrink skrev:
Din granne verkar veta en hel del. :D Då kanske han kan förklara
hur det rent kemiskt är möjligt för 98 oktan att innehålla mer
energi än 95 oktan. Jag är väldigt nyfiken hur det är möjligt.

Däremot vintertid innehåller Svensk bensin små mängder alkohol
för att förhindra isproppar och kondens. Men även 98 oktan
innehåller alkohol, i samma mängd som 95 oktan.

ja jag vet inte om han har rätt... för han brukar snacka ganska mycket :tungan
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top