Typsnitt Marlboro?

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Nu när den andra säsongen börjar funderar jag på att trimma Duccen lite. Nån som vet vilket typsnitt "Marlboro"-texten på MotoGP-hojen är?

/M

Superlight skrev:
Nu när den andra säsongen börjar funderar jag på att trimma Duccen lite. Nån som vet vilket typsnitt "Marlboro"-texten på MotoGP-hojen är?

/M

Dekal Mattias vet säkert!

kajlyl skrev:
Säkert ett eget... googla efter "fonts" och marlbro så hittar du säkert det tillslut

Superlight, är det inte lite dumt att lägga ner en massa pengar å arbete på att dekaltrimma din "pärla"?
Sist du gav dig på att modda en hoj så blev du ju torpederad bakifrån vid premiärturen... :gnissla

/PG

PeGe skrev:
Superlight, är det inte lite dumt att lägga ner en massa pengar å arbete på att dekaltrimma din "pärla"?
Sist du gav dig på att modda en hoj så blev du ju torpederad bakifrån vid premiärturen... :gnissla

/PG

Skam den som ger sig! Den här gången ska jag ligga BAKOM vederbörande (dock inte på bankörningarna :tummenupp )

/M

kan ju till lägga att det du planerar inte är lagligt... kollade upp det iom sponsring.. och dog just hojjar som har marlbro/crona lack orginal som exempel, och enligt en ny lag så ska det förbjudas.. dock många steg innan man får straff.. massa varningar först!

kajlyl skrev:
kan ju till lägga att det du planerar inte är lagligt... kollade upp det iom sponsring.. och dog just hojjar som har marlbro/crona lack orginal som exempel, och enligt en ny lag så ska det förbjudas.. dock många steg innan man får straff.. massa varningar först!

Menar du på gata? Så om jag slänger på en Marlboro-logga på hojen så får jag böter???

Vet att det inte är tillåtet med tobak/sprit-reklam innom tävlingsverksamhet som RR, men att får böter på en gathoj vore ju rent löjligt.

Last edited:
kajlyl skrev:

Usch då! Vilken lag då?

/M

kajlyl skrev:
Går under en bestämmelse ang. utomhusreklam

Det är alltså inte lag idag? För det enda jag kan hitta är regeln i tobakslagen och sen finns det ett rätts fall i EG-domstolen gällande franskt förbud mot alkohol- och tobaksreklam i offentliga miljöer.

/M

Superlight skrev:
Det är alltså inte lag idag? För det enda jag kan hitta är regeln i tobakslagen och sen finns det ett rätts fall i EG-domstolen gällande franskt förbud mot alkohol- och tobaksreklam i offentliga miljöer.

/M

...men du kommer ju göra reklam för deras kläder så det är luuuungt!

Nej inte som jag förstod det.. men som sagt en bestämmelse mellan tillverkarna och staten... frågan är hur man kan få straff om det inte är en lag :va

Iskalla killen: ska bli/är förbjudet att marknadsföra ett företagsnamn som äv gör tobak eller associeras till tobak!

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats