Tyg till däckvärmare??

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Tjena gott folk.

Har "snubblat" över ett par sämre begagnade däckvärmare där tyget på insidan är utslitet. Med andra ord, värmeslingorna är synliga. Behöver sy dit nytt tyg MEN vad ska det vara för sorts tyg??
Att det ska tåla en viss temperatur vet jag redan.

Någon som har något vettigt förslag att komma med??

bissmark skrev:
Tjena gott folk.

Har "snubblat" över ett par sämre begagnade däckvärmare där tyget på insidan är utslitet. Med andra ord, värmeslingorna är synliga. Behöver sy dit nytt tyg MEN vad ska det vara för sorts tyg??

Ring nån tyg grossist. ex Tyglagret i kållered, eller nått liknande...

eller köp en begangnad brandmans dräckt och skarva ihop...;)

Ha... brandman ja, rolig ide men det funkar nog inte eftersom den måste släppa igenom värmen till däcket!!

MVH

och för att sedan få isolering köper du ett par sånna här
funkar även utmärkt att ha på banåkningar när det inte finns ström eller om man inte äger däcksvärmare, däcket behåller värmen bra mycket längre och har då bättre grepp nästa pass, + att däcket slits långsammare när det inte behövs värmas upp lika mycket/ofta

Bifogat

• Skinsmonterat.jpg
    Skinsmonterat.jpg
    18.1 KB · Visningar: 64
bissmark skrev:
Tjena gott folk.

Billiga budgetförslaget måste vara att slakta några gamla jeans, ganska grovt och tåligt tyg. Men då måste ju lite inköp av nya kläder rymmas i räjsbudgeten också.
Slitstarkare tyg som inte kostar miljoner får du leta länge efter.

*/ ?>
Back