tycker ni om Glidarn???

Nockis skrev:
..bara inte nsr martin börjar jämföra den med sin hoj som hjan brukar=) :arsele

Va en snäll pöjke nu så ska jag va snäll tillbaks... :rolleyes:

Förlåt för att jag gillar min hoj jäkligt mycket förresten, såfort jag ska betygsätta nån hoj blir det lätt att man, iaf jag, jämför med sin egen...

Trevligt att du är orolig för vad jag kommer säga iofs :D

Smaken är som baken, jag ser ingen fördel (men många nackdelar) i att åka runt på en "blysläde" med 15 hk i 16 års ålder, det hoppas jag du gör... Du missförstog mig lite i andra tråden, vilket inte va så konstigt, skrev kanske lite felaktigt... Jag tycker inte man ska skuta huvvet av dom som kör custom, jag kan bara inte förstå varför man väljer en sån hoj, ska det va custom ska det, som nån sa, va över 1000 cc och man ska va 50+, ha långt skägg och skinnväst, tycker jag, hehe... (jag kommer förmodligen inte åka custom då heller, men iaf...)
 
Last edited:
Mikael Cagiva skrev:
Tja, själv har jag ingen direkt kritik mot deras utseende. Under sommarn fanns det två flickor och en pojk lika gamla som mig som körde glidare/custom 125:or i min skola.
De verkade vara helt ok, ända tills man startade motorn. Ljudsensationen man hade väntat sig med diverse extra krimskrams på avgassystemet kom helt enkelt inte, det lät mest som som en gammal Tunturimoppe :huvet .
Men man kanske inte behöver ha igång motorn hela tiden, det är väl lika bra att bara posera med en sådan hoj :) .

Kan ju bero på att det är en Aprilia Red Rose 125 som är 2-takt och låter förjävligt... ska ju vara 4-t om det ska vara nått...

Nockis skrev:
hahahah ok å själv åker du omkring på en RD?????????de är ju sööta de också=)=)==) :fyllisar

Tror ärligt att man kan ha mycket roligare med en RD 125 än en glidar 125:a :fatta!
 
Last edited:
KawaF3771 skrev:
Kan ju bero på att det är en Aprilia Red Rose 125 som är 2-takt och låter förjävligt... ska ju vara 4-t om det ska vara nått...
Jo, det är ju helt sant att det är en som kör en Red Rose. Men jag tror att maskinen jag syftade var en Kymco fyrtaktare.
 
fax skrev:
Kul med nån som vågar vara annorlunda och köpa en 125à custom :tummenupp jag trodde alla ynglingar villa ha så snabba hojjar som möjligt ?
Där hade du fel :tungan här kollar man efter möjligheter också. Cagiva och liknande kan ju bara åka raktfram och svänga lite. men med Dt kan man göra det och mycket annat tex. bakhjulet :D




Nockis. Hojen ser ju rätt shyst ut. men inte riktigt min smak.
 
Johanjulgran skrev:
Där hade du fel :tungan här kollar man efter möjligheter också. Cagiva och liknande kan ju bara åka raktfram och svänga lite. men med Dt kan man göra det och mycket annat tex. bakhjulet :D




Nockis. Hojen ser ju rätt shyst ut. men inte riktigt min smak.
ok fan had eockså siktet inställt på en offroad et ttag..men i dne prisklasen som jag ahde tänkt så tyckte jag dte var bätter med en hoj som bara är et tpar år gammal än en lite äldre dtr eftersom jag inet är nått mekar geni....terevligt med en normal kille!!!! :Bugar
 
Nykan skrev:
Den nya NSR:en är den slöaste av dom nyare sport 125:orna? Eller har jag fel?

Den har väll 29 hk med ostrypt CDI-box, det är inte kasst. Det är skillnad på 13 och 29 hk, men inte överdrivet stor på 29 och 34, jag ser många fördelar i NSRn, den hojen passar mig, bra körställning, go motor med skapligt jämn och bra effektkurva för att vara tvåtakt och snygg design, det är några av sakerna som tilltalar mig...

Över 25 hk är okej, men vad är det i en custom? 15? lär ju inte gå att trimma dom så mycket, det är det jag menar... Dom är rätt tunga med....
 
NSR_Martin skrev:
Den har väll 29 hk med ostrypt CDI-box, det är inte kasst. Det är skillnad på 13 och 29 hk, men inte överdrivet stor på 29 och 34, jag ser många fördelar i NSRn, den hojen passar mig, bra körställning, go motor med skapligt jämn och bra effektkurva för att vara tvåtakt och snygg design, det är några av sakerna som tilltalar mig...

Över 25 hk är okej, men vad är det i en custom? 15? lär ju inte gå att trimma dom så mycket, det är det jag menar... Dom är rätt tunga med....
men du att lila gubben allt går :D beror på vad man vil bara!!!!hahaha
 
Nockis skrev:
men du att lila gubben allt går :D beror på vad man vil bara!!!!hahaha
Jag tror jag hade tröttnat snabbt på en seg 15-hks fyrtakts motor, och ha ständiga fotpinneskrap...

Custom ska väll va över 1000cc och man sk va 40+ ungefär, bli gubbe i 16 års ålder och köra 125a som ändå inte låter som "en custom ska låta" känns fel, den sitlen passar inte mig...

Du värkar ta åt dig rätt hårt, dåligt tecken... Men, ta inte åt dig va jag säger, du har väll inte hojen för min skull, jag kan bara inte fatta varför man väljer en custom, jag måste vara :kocko :hihi
 
Last edited:
NSR_Martin skrev:
Jag tror jag hade tröttnat snabbt på en seg 15-hks fyrtakts motor, och ha ständiga fotpinneskrap...

Custom ska väll va över 1000cc och man sk va 40+ ungefär, bli gubbe i 16 års ålder och köra 125a som ändå inte låter som "en custom ska låta" känns fel, den sitlen passar inte mig...

Du värkar ta åt dig rätt hårt, dåligt tecken... Men, ta inte åt dig va jag säger, du har väll inte hojen för min skull, jag kan bara inte fatta varför man väljer en custom, jag måste vara :kocko :hihi

Man tröttnar ganska snabbt på 30 hästar också.
 
Nockis skrev:
ok fan had eockså siktet inställt på en offroad et ttag..men i dne prisklasen som jag ahde tänkt så tyckte jag dte var bätter med en hoj som bara är et tpar år gammal än en lite äldre dtr eftersom jag inet är nått mekar geni....terevligt med en normal kille!!!! :Bugar
Har du bråttom när du skriver eller?
 
*host*.. annorlunda?

Inget ont om sådana hojar, men den är inte snygg.

Och vågar man ens fråga hur mycket den kostade :confused:

Och jämför man vikt/effektförhållande så blir man inte alltför upphetsad.

aja, det vara bara min åsikt det.
 
helt ok hoj men säger som dom flesta andra, det är inte min smak.
Som NSR martin sa: minst 25hk :banana
 
Back
Top