Twinsucker

SENSEI skrev:
2451234 Någon som vet hur det står till med Danny?
PMa gärna....

/Ezzo

Enligt pippi så är det efter omständigheterna ok. När hon pratade med honom igår så utryckte han att han känner att han lever.

PM:a om du vill veta mer.

Han krockade med en bil på Essingeleden med sin Mille.

Han är utskriven och mår bra.
Ont och lite dåligt minne.
Hade tur i oturen.
Han får berätta resten själv.

Krya på dig Danny.

Last edited:
Skönt att höra att han är ok iaf.
Misstänker att du läser detta Danny så krya på dig.
En del sh-instruktörer som hört av sig och undrat om jag viste något..
//Ezzo

Hahahaa...

Vem är det som är kändis egentligen... egen tråd och allt :)

Oh yes, bilar ÄR hårda :3freak :näsblod

Okej, här kommer det jag minns iaf...

Det var i onsdags som jag skulle in till polarn i La Stada, drog på mig utrustningen som vanligt och körde in mot stan. Inne vid Globen så hade jag svårt att bestämma mig vilken väg jag skulle ta... Essingeleden eller genom stan, helt plötsligt så var jag nere i Södralänken så då va det ju ingen fråga längre utan ett faktum.
Rullar upp på Essingeleden och det börjar korva ihop sig till rusningstrafik så det gick inte våldsamt fort, runt 80 km/t i början på leden.
Jag kommer ut på Essingebron en bit innan Fredhällstunneln så ska jag ta mig in till det högra körfältet... det är fyra fält där.
Jag ser att det går sakta i det högra fältet och det rullar lite bättre i det fältet som är närmast mig.
Byter in en fil, nemas problemas. Ser en fet lucka i det högra fältet som jag tänkte att där är perfekt att rulla så jag börjar pila, kollar döda vinkeln, börjar svänga och när jag vänder fram huvet igen så står kön helt STILLA :skrämd SATAN... min hastighet var väl ca 50-60 km/t och jag hinner fan knappt bli skraj ens engång.
Jag hann i varje fall tänka att jag skulle försöka ta ett diargonalt spår över den luckan som fanns kvar och gå på med så mycket broms som möjligt... men nånting här gick inte så bra för det sista minnet jag har är att jag har bakhjulet i en 12 o´clock och att jag tryckte till på ena styrhalvan för att försöka få mig att komma bort från bilen... sen blev det svart.
Jag kvicknade till när dom lyfte in mig i ambulansen sen bar det av till KS och massa röntgen och morfin matning.
Jag hade tydligen flugit ganska bra och till slut landat på ryggen å där hade jag en ryggsäck och den fortplantade allt tryck genom ryggplattan, ryggen och lungorna för att på så sätt lyckas bilda en fraktur på bröstbenet och en på ett revben.
Jag låg på intensiven under kvällen för dom ville ha koll på mina lungor sen blev det vanlig avdelning och utskrivning dagen efter med en hög med recept... jag tror att jag kan hjälpa vägverket med att skänka några varningstrianglar från mina askar så kan dom använda dom på vägarna :tummenupp

Jag mår bra bortsett från att jag är mörbultad från bröstkorgen och uppåt (va fan nu det finns att ha ont i där uppe :hihi ) stel i nacken som fan men men jag ska inte klaga, jag sitter här iaf :)

Det jävliga är att jag har ännu inte en aning om hur hojen ser ut :död måste ta mig iväg och hämta den nu i veckan.
Som tur é så är vintern lång och :tomten är snäll så det blir åka av igen nästa år.

Over and out
/Danny

TwinSucker skrev:
2453098 Vem är det som är kändis egentligen... egen tråd och allt :)

Det var i onsdags som jag skulle in till polarn i La Stada, drog på mig utrustningen som vanligt och körde in mot stan. Inne vid Globen så hade jag svårt att bestämma mig vilken väg jag skulle ta... Essingeleden eller genom stan, helt plötsligt så var jag nere i Södralänken så då va det ju ingen fråga längre utan ett faktum.
Rullar upp på Essingeleden och det börjar korva ihop sig till rusningstrafik så det gick inte våldsamt fort, runt 80 km/t i början på leden.
Jag kommer ut på Essingebron en bit innan Fredhällstunneln så ska jag ta mig in till det högra körfältet... det är fyra fält där.
Jag ser att det går sakta i det högra fältet och det rullar lite bättre i det fältet som är närmast mig.
Byter in en fil, nemas problemas. Ser en fet lucka i det högra fältet som jag tänkte att där är perfekt att rulla så jag börjar pila, kollar döda vinkeln, börjar svänga och när jag vänder fram huvet igen så står kön helt STILLA :skrämd SATAN... min hastighet var väl ca 50-60 km/t och jag hinner fan knappt bli skraj ens engång.
Jag hann i varje fall tänka att jag skulle försöka ta ett diargonalt spår över den luckan som fanns kvar och gå på med så mycket broms som möjligt... men nånting här gick inte så bra för det sista minnet jag har är att jag har bakhjulet i en 12 o´clock och att jag tryckte till på ena styrhalvan för att försöka få mig att komma bort från bilen... sen blev det svart.
Jag kvicknade till när dom lyfte in mig i ambulansen sen bar det av till KS och massa röntgen och morfin matning.
Jag hade tydligen flugit ganska bra och till slut landat på ryggen å där hade jag en ryggsäck och den fortplantade allt tryck genom ryggplattan, ryggen och lungorna för att på så sätt lyckas bilda en fraktur på bröstbenet och en på ett revben.
Jag låg på intensiven under kvällen för dom ville ha koll på mina lungor sen blev det vanlig avdelning och utskrivning dagen efter med en hög med recept... jag tror att jag kan hjälpa vägverket med att skänka några varningstrianglar från mina askar så kan dom använda dom på vägarna :tummenupp

Jag mår bra bortsett från att jag är mörbultad från bröstkorgen och uppåt (va fan nu det finns att ha ont i där uppe :hihi ) stel i nacken som fan men men jag ska inte klaga, jag sitter här iaf :)

Det jävliga är att jag har ännu inte en aning om hur hojen ser ut :död måste ta mig iväg och hämta den nu i veckan.
Som tur é så är vintern lång och :tomten är snäll så det blir åka av igen nästa år.

Over and out
/Danny

Bra att det gick bra... är det RIP på din mille?

TwinSucker skrev:

Trist med olycka, men skönt höra att du trots allt klarat dig relativt väl!

/B

Lam-Kaka skrev:
2453119 Bra att det gick bra... är det RIP på din mille?
Det hoppas jag inte att det är, jag har planer på att fixa den men det beror självklart på hur den ser ut.

Men shit vad rädd jag blev när jag läste i trådens början! Skönt att du efter omständigheterna mår så pass bra som du gör. Krya på dig!:pannkyss

TwinSucker skrev:

Over and out
/Danny

fii fan...hjärtat stannade en sekund där när jag såg att du hade en egen tråd...tänkte att det måste ju bara vara en klotning :D

Skämtåsido, skönt att du klarade dig mannen :tummenupp och krya på dig nu. Glöm inte att du ska lära mig att köra bana nästa år :yoparty

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back