Tvekande hoj.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Min hoj "tvekar" lixom ibland då man ligger i farter över 200. Om man inte håller "riktigt" fullt på gasen går det bättre, men drar jag på fullt blir det lixom "blööööö". Vad kan vara problemet? Soppabrist? Vad ska man börja felsöka?

MatteKholm skrev:
Min hoj "tvekar" lixom ibland då man ligger i farter över 200. Om man inte håller "riktigt" fullt på gasen går det bättre, men drar jag på fullt blir det lixom "blööööö". Vad kan vara problemet? Soppabrist? Vad ska man börja felsöka?

KÖP en hoj som är gjord för farter..!!! :arsele

Låter som att luften tar slut för den, lät så på min förra 125a när jag hade öppet luftfilter i högre farter.

Berätta gärna vad du har gjort i övrigt åt hojen. Moddad luftburk eller bytt till annan typ av luftfilter eller avgassystem. Är hojens förgasare originalbestyckad?

Ivfsh riskerar du att bränna hål i kolvarna om du fortsätter att försöka köra på "full gas".

andersbrink skrev:
Berätta gärna vad du har gjort i övrigt åt hojen. Moddad luftburk eller bytt till annan typ av luftfilter eller avgassystem. Är hojens förgasare originalbestyckad?

Ivfsh riskerar du att bränna hål i kolvarna om du fortsätter att försöka köra på "full gas".

På min gamla ninja (ZX9R 96:a) så fick jag ryckningar och kraftförslöelse mellan 4-5000 varv på alla växlar, registret innan och efter det går skitbra. Det enda som var gjort med den var wileyco-slipon. Fick aldrig nån klarhet i vad det var, typ bara bita ihop o lära sig köra över 5000 i varv vart man än var hehe.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back