TV-support: Bravia utan kanaler.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag har en Sony Bravia som precis slutat visa kanaler. Kör med den inbyggda digitalboxen och Comhems utbud. Kollade på TV senast i Torsdags och då funkade allt frid och fröjd men nu hittar den inga kanaler alls.

Har testat att göra återställning och en full kanalsökning igen men den hittar inget alls. Kan det vara boxen som lagt av? Com Hems support var till föga hjälp med sitt "läsa innantill på felsökningslappar".

[EDIT] När jag kör en kanalsökning så slutar det med: -"Inga tjänster hittades. Var god kontrollera ditt nätverks-ID" trots att det är rätt ID satt.

Last edited:
det är inte så att com-hem slutat sända MPEG2 ? och din TV inte har någon MPEG4-decoder ?

Något liknande hände mig (dock på min samsung). Jag lånande hem en extern mottagare och där funkade det ju. Samsung kom hit och bytte ut mainboard i teven på plats sen funka skiten! :)

Något liknande hände mig (dock på min samsung). Jag lånande hem en extern mottagare och där funkade det ju. Samsung kom hit och bytte ut mainboard i teven på plats sen funka skiten! :)

Anar nästan att det är digitalmottagaren i TV'n som lagt av då det ju funkar med en extern digitalbox. Blir till att ringa Sonys support imorgon och se vad dom säger.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti