TV-spels konsoller.

• Thread starter Thread starter kjuze
  • Start date Start date

kjuze

Guest
Hej!

Jag tror detta tagits upp tidigare så jag är nöjd med hänvisningar till var jag kan hitta informationen.

Jag är intresserad av både trådar och sidor med information om PS2 och Xbox, åsikter och tester, gärna "up to date" så man får med nya spel.

Kanske tester som jämnför de olika konsollerna, allt från priser, teknik, funktionalitet, spelutbud osv.

Helt enkelt vilken konsoll ska jag köpa och varför?
Tycker om GTA-spelen, vill testa lira doom3 och kanske Halo lite sånt.
Också tänkt mig något shysst rallyspel som colin mcrae, och varför inte ett RR spel eller kanske vattenscooter-racespel till tjejen..

Tack på förhand!

Vad behöver jag köpa till? Chip? Minneskort?

(Ja jag vet att nya xbox och ps3 snart kommer;)

Last edited:
Nu är ju båda konsollerna (xbox och ps2) såpass billiga så du kan skämma bort dig själv med båda om du är osäker på vilken av dem du vill ha. Ska du iaf bara köpa en av dem så röstar jag för ps2. Bäst spel, bäst handkontroll, snyggast enhet. Enda som talar för xboxen är ju att det finns väldigt många färdigchippade med hårddisk, det finns inte många ps2 med diskar ute på marknaden.

Ännu bättre sida (fanboy-varning ofta) www.ign.com

Slår ett slag för Xbox, överlägsen enl. mig, bästa grafiken, bra dvd-spelare. Grymma handkontroller, (de små som nu är standard).
Bra spel, finns klockrena spel i alla genrer, visst det finns fler till ps2, men många av dem är rena piss-spel :arsele
Halo = finns till Xbox (och pc)
Doom3 = finns till Xbox
Gta-spelen = finns till Xbox
Colin Mcrae = finns till Xbox (+ en massa andra rallyspel)
Roadracing finns det gott om, vill du ha realism är Forza Motorsport ett bra köp, har fått skyhöga betyg, ett av mina favvo-spel.
MotoGp 1 och 2 finns till Xbox.

Dee_cati skrev:
Nu är ju båda konsollerna (xbox och ps2) såpass billiga så du kan skämma bort dig själv med båda om du är osäker på vilken av dem du vill ha. Ska du iaf bara köpa en av dem så röstar jag för ps2. Bäst spel, bäst handkontroll, snyggast enhet. Enda som talar för xboxen är ju att det finns väldigt många färdigchippade med hårddisk, det finns inte många ps2 med diskar ute på marknaden.

Det där med handkontroll är en smaksak...Jag har alltid gillat kontrollen till ps men efter att ha spelat krysslåda i ett halvår så är jag helt omvänd.
Och huuuuur skulle ett ps2 kunna vara snyggare än mitt genomskinliga x-box? :kocko :tungan
Angående spelen så finns ju det nya GTA till krysslåda också :)

Enkelt, köp en PS2. Överlägset bäst utbud till den, om du är ute efter bra spel dvs. Vill du använda konsollen till mer än bara spela så kanske du ska snegla på en Xbox... doom3 och den typen av spel hör hemma på en PC och inte på en konsoll. Och hör sen! :fatta! :D

FUBAR skrev:
När kommer dom nya konsollerna? Typ Ps3 mm.
MS planerar att få ut Xbox360 till julhandeln i år och Sony kommer att lansera PS3 till våren 2006. Då i Japan, och förmodligen USA; blir det som vanligt så får vi i Sverige och Europa vänta ett par månader till.

Satt o funderade på samma sak för en dryg månad sen...
Efter att snackat med många kompisar som har olika och testat en del blev valet lätt, Xbox...
Köpte det för 1200:- nytt och chipa det 30min senare och satte i en 120gb jag hade liggande för 500:- ...på kvällen satt jag där med ca 20 roliga spel :)

visst PS2 har några titlar som inte xbox har, men det finns alltid snarlika spel till xbox, vissa bättre :tummenupp ..och jag tycker xbox är överlägsen i grafik!

Jag har båda, men favoriserar xboxen. Bättre prestanda, färre japs-spel, fler roliga titlar, hårddisk, mkt möjligheter med chip, skönare kontroll (Till skillnad från ps2's kontroll, så är det fysiskt möjligt att lira fps)... Ps2'an gillar jag endast för GTA-serien (Som också finns till xbox, men gör sig bättre på Ps2), Ace Combat 5 och Gran Turismo-spelen.

som jag har sagt tidigare så finns alla bra xbox spel till ps2 men alla bra ps2 spel finns inte till xbox. Förutom några få som t.ex halo. Kontrollerna är skitäckliga, ps2 har mycket skönare och gamecube har de skönaste eller egentligen så tyckte jag nog att dreamcastet hade skönast dosor. Störande att jag sålde det. Störtskön konsol.

MadManAxel skrev:
Ännu bättre sida (fanboy-varning ofta) www.ign.com

Slår ett slag för Xbox, överlägsen enl. mig, bästa grafiken, bra dvd-spelare. Grymma handkontroller, (de små som nu är standard).
Bra spel, finns klockrena spel i alla genrer, visst det finns fler till ps2, men många av dem är rena piss-spel :arsele
Halo = finns till Xbox (och pc)
Doom3 = finns till Xbox
Gta-spelen = finns till Xbox
Colin Mcrae = finns till Xbox (+ en massa andra rallyspel)
Roadracing finns det gott om, vill du ha realism är Forza Motorsport ett bra köp, har fått skyhöga betyg, ett av mina favvo-spel.
MotoGp 1 och 2 finns till Xbox.

Undrar om inte spelen just vägde över för min del. Hur är det att lira doom3 och halo på konsoll? Har bara lirat sånna spel på pc förut och då med mus och tangentbord. Är det värt?

Alla snackar chippa, större disk, ladda hem spel osv. Kan någon klargöra? Jag vill inte ha min xbox för att kunna lira dvd, utan för spel.

Varför chippa? Vilken storlek på disk bör man ha? Köper man en vanlig ide disk eller? Är det lätt att ladda hem xbox spel? Dvs finns dem att hitta på tex torrent eller dc?

Vad ska man göra efter man köpt ett nytt xbox och varför? Dvs vad ska man köpa? chip? Disk?

Skitsurt att spela FPS spel på konsoll, Halo är dötrist i längden snacka om hypat spel måste jag säga, krääk!

PS2 vann ju denna konsollomgången kan man säga, nu står nya konsoller och ett nytt krig för dörren.

Gillar man att använda lådfan till massa annat än att just spela spel så är nog Xbox det man ska ha, det är mer en universialmaskin för att visa filmer i olika format och emulatorer o vad tusan man nu vill.

Det handlar inet om grafiken när det gäller spel, det ska vara roligt att spela med, det glömmer många när de sitter och fantiserar med siffror.

Last edited:
Dee_cati skrev:
Enda som talar för xboxen är ju att det finns väldigt många färdigchippade med hårddisk, det finns inte många ps2 med diskar ute på marknaden.

Det enda som talar för?!? Xbox-live är inte så mycket å bry sig om dårå? :7peta Köp en xbox! Mycket bättre än PS2. Sen ska jag låta det vara osagt hur nya xbox 360 och PS3 står sig. Så du kanske ska hålla dig tills jul :tomten om du vill ha vurstingsboxen (tror den lanseras då). PS3 kommer nog till våren -06.

För dig som frågade varför man chippar sitt X-Box kan jag svara följande.

Jag chippade mitt X-Box inte för att kunna stoppa in en megastor hårddisk och lägga över tusentals spel utan för att jag skulle kunna spela upp DVD-skivor och brända skivor kort och gott. Fördelen med X-Box jämfört med PS2 är glasklar, bilspel, simulatorer osv. är betydligt bättre på X-Box! Däremot klassiska fightingspel som Dead Or Alive osv. är nog faktiskt bättre på PS2. Så det så! :D

Själv skulle jag döda för att få tag på ett fungerande NES 8-bit.

Sen skulle jag spela Zelda och Super Mario hela natten.

Husabrud skrev:
Det enda som talar för?!? Xbox-live är inte så mycket å bry sig om dårå? :7peta Köp en xbox! Mycket bättre än PS2. Sen ska jag låta det vara osagt hur nya xbox 360 och PS3 står sig. Så du kanske ska hålla dig tills jul :tomten om du vill ha vurstingsboxen (tror den lanseras då). PS3 kommer nog till våren -06.

Xbox-live är endast för lama lamers, ungefär såna som spelar fps-spel på nätet dygnet runt :7peta Menlöst mao.

Angående design på xbox så kan jag inte fatta hur man ens vågar ha det stå framme, ens omd et är genomskinligt. Men om man inte är petig med design så kvittar det ju.
Jag var sugen på att skaffa en xbox och använda som mediecentral men insåg ganska snabbt att kvaliteteten aldrig går att få lika bra som en BRA DVD-spelare tex. Men nya konsollerna med dvi/Hdmi så lär det fungera klanderfritt. Som någon sa så vann ps2 denna omgång men de måste göra något drastiskt för att klara av kommande omgång då xboxen tog marknad duktigt på slutet.

Köpte en Xbox Crystal med Xenium Chip samt en 140 GB HD. Inget jag ångrat!! :yoparty

Det finns ett flertal grymma motorspel, som Forza Motorsport, Moto GP 2, NFSU2, Midnight Club III, RalliSport Challenge 2 osv... alla med sina fördelar!

Skulle aldrig komma på tanken att byta bort den mot en PS2. Inte en chans. PS2 kompletterar man isf bara med... :tungan

Snyggare är den också än PS2.
Nä. Köp en Xbox! :tummenupp

Gustav1 skrev:
Själv skulle jag döda för att få tag på ett fungerande NES 8-bit.

Sen skulle jag spela Zelda och Super Mario hela natten.
hehe klassiker, men de går att emulera på de modernare konsollerna, men äkta är ju äkta förstås.

I övrigt tat spelen skulle vara bättre på Xbox är bara nys, smaken är som baken, jag tycker inte så alls iaf.

Rosell skrev:
Snyggare är den också än PS2.
Nä. Köp en Xbox! :tummenupp
fel, den nya slimmade ps2 är faktiskt riktigt stilig.

Men som sagt en ny generation är på gång nu.

I övrigt så märkte jag tat ni glämde Nintendos Gamecube? är den för barnslig för er?

Jag köpte en när de sålde ut dem för småpengar iaf och trots att spelen kanske kan vara lite färgglada och barnsliga så är många skitkul och håller att lira länge.

Silwer skrev:
hehe klassiker, men de går att emulera på de modernare konsollerna, men äkta är ju äkta förstås.

I övrigt tat spelen skulle vara bättre på Xbox är bara nys, smaken är som baken, jag tycker inte så alls iaf.

Nej, bara för att grafiken råkar vara rågrym så betyder inte det att spelet är roligt.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8