Tvåtaktsmaffian, hur mycket skruva blev det i helgen?

Hur många timmar skruvade ni under helgen?

• Antal röstningar
    0
Torsdag morgon: Riktade in styrena eftersom jag råkade tappa hojen lite lätt när jag höll på att lasta av den.

Kväll: Bytte kolvar eftersom det var dags och för att reta alla 4-taktarna med att skruva ner hela hojen! :tungan Upptäckte en liten spricka i ett av avgasrören som jag fick svettsat av #3 i Rookie 1000 (Hoppas din axel är bättre nu!) Upptäckte dessutom att ett litet clips som ska hålla en fjäder innuti en ventil brytits av och fick lite extra mek där. Bytte växellådsolja.

Fredag morgon: Bytte däck. Kväll:Kisa bytte däck åt mig. Satte dit min "race-kedja". Rengjorde bromsskivorna och bromsoken från fett/bromsdamm.

Lördag kväll: Fick ta av avgasröret igen då jag fått en ny spicka som uppkom på första varvet på andra kvalet vilket gjorde att tiden inte kunde förbättras från kval ett.. Tack till Peter Lindén som svetsade! Bytte även gasvajern då jag upptäckte att den börjat äta sig igenom höljet. Bytte växellådsolja.

Hjälpte dessutom både Jonny Toldnes och Pär Karlsson med att ställa in avgasventilerna och Therése Scherp med att kolla hennes växellåda. Fick låna ut min extra låda till henne vilket gjorde att hon kunde köra sitt första race och dessutom kunde vinna utlottningen av framdäcket! (grattis!)

Körde alla passen tors-söndag vilket blev ca 4 timmars körning. Hur mycket tid som gick åt att skruva har jag ingen aning om och bryr mig inte heller! Anledningen till att det skruvades var ju för att hojen skulle va i topptrim till racet och jag mekade i lugn o ro eftersom allt skulle göras rätt! Att jobba på ackord e inge kul å rätt mycket tid går åt att prata med alla nyfikna om vad man gör.. :)

Får passa på att tacka Fredrik och Henrik för ett roligt race och tack till alla 125 jnr som släppte förbi oss vid varvningarna trots att ni bara fick blåflagg en gång!

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...