Nr:18
Snabbare än Don Queer
Som rubriken säger, hur mycket skruvade ni kontra hur mycket körde ni? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nr:18 skrev:Som rubriken säger, hur mycket skruvade ni kontra hur mycket körde ni?![]()
Tyckte du körde mycket braMiss BrInK skrev:Jag har en super-meck, som har hjälpt mig.Tack för all hjälp Andy!
Om jag inte hade klotat på 2;a kvalet så hade det inte blivit så mycket meck...
Men jag tyckte att jag fick köra mycke...![]()
Miss BrInK skrev:Jag har en super-meck, som har hjälpt mig.Tack för all hjälp Andy!
Om jag inte hade klotat på 2;a kvalet så hade det inte blivit så mycket meck...
Men jag tyckte att jag fick köra mycke...![]()
oFFkeFF skrev:Du körde jäkelsnyggt, stenhård fight dessutom![]()
Men du kom juh inte i målChris Ash skrev:Gick bra denna helgen på den fronten.
Lyfte toppen två gånger och cylindern en gång, bestyckade om ett par gånger, bytte hjul.
ca 2 timmar allt som allt
Nr:18 skrev:Som rubriken säger, hur mycket skruvade ni kontra hur mycket körde ni?![]()
GSXR1100R skrev:Men du kom juh inte i mål![]()
Palte skrev:Vet i tusan om det inte är värre att köra Ex supersport fullkit. Två utav våra grannar skruvade hela Tors-Fredag, mellan kvalen på Lördag och före rejs på Söndagen.....
Har aldrig påstått att 4-takt är underhållsfritt, men en ex-superbike eller supersport kan man faktiskt klara en helg med enbart tankning och smörja kedjan. Det händer aldrig på en 125R eller 250RChris Ash skrev:Nänä...bara att byta olja och filter så löser det sig vettu!![]()
Nr:18 skrev:Har aldrig påstått att 4-takt är underhållsfritt, men en ex-superbike eller supersport kan man faktiskt klara en helg med enbart tankning och smörja kedjan. Det händer aldrig på en 125R eller 250R![]()
Nordgren skrev:Det är egentligen inga problem att köra en racer 30-35 mil som en SM tävling är utan att ens lyfta toppen. Nya Yamahan går 100mil utan kolvbyte och en Honda 80mil. Så bestycka den lite fett och du "diesla" hela helgen om det är målet med en tävlingshelg.
Tex när jag körde i Våler i höstas gjorde jag inte mer än tankade och bytte däck, så visst går det. Visst hade jag gärna gjort mer men jag hade ryggskott så därför var jag bekväm av mig.
Pja om man skruvar bra så kommer man i målChris Ash skrev:Och vad har det med skruvandet att göra?
Ernst skrev:![]()
.... Det är allt fler som vill ha "underhållsfritt" & "problefri lösning" i sitt garage.. mm kuul NOT! nästa steg är väl plomberade gaffelbenför att göra racingen ännu mer statisk o enkel för alla.
/E
Chrille skrev:Jasså? Vänd på det då. Vilka, annat än fantaster som Filip o Nordgren, åker ut i EM och skruvvar hela nätterna? Vilka chanser som förare har man då? Jämför det med en välhållen R6-supersportare som du kan göra iordning före och efter rejshelgen.
-Statisk och enkel??? Eller kanske mer förare och mindre material?? Visst är det mycekt material fortfarande men skillnaden finns ju.
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |