Tvåtakt om ringsignal?

Det finns en sån bana för linbilar vid supermoto banan i Täby, Örebro. Tydligen en väldigt berömd bana i de kretsarna, tävlingar på hög nivå hålls där och en del rekord har även plockats där.
Helt sjukt att se, kameran gör inte hastigheten rättvisa, och ljudet som där små maskinerna framkallar låter och känns som en vinkelslip med dåliga lager rätt i kraniet.
Bäst av allt är ju sopkvasten som dom stänger av maskinen med, det finns alltid med :tummenupp

Aha! Det måste vara därifrån min filmlänk kom då? Det står ju Örebro i faktarutan till höger i YT-fönstret!

Yeap, sopkvasten...kolla slutet på filmen som Jörgen Karlsson länkade till. Bilarna har en killswitch på toppen så man kan stänga av dom, och för att trigga den switchen så måste den slås på...och du vill inte sticka ner en planka på nått som gör 320 knyck :fakta :tummenupp
Gammal hederlig beprövad lösning som är otroligt elegant i sin enkelhet.

Gammal hederlig beprövad lösning som är otroligt elegant i sin enkelhet.

Faktiskt! Mitt Legotåg hade något liknande när jag var liten. En strömbrytare som stack ut från batterivagnens sida som kunde få det att vända riktning, stanna och ha sig.

Till trådstartaren: Jag har en kallstartande Husqvarna 258 som ringsignal. Tvåtakt så det stänker om det. Den kan du få. :rofl

(Ja, alla hatar när min telefon ringer.)

Kanske skulle dra igång RDn och spela in när man tokvarvar,göra en signal av det och sälja sen.
Har jollys på så den låter ju.

Henrik

Gustav har spelat in en ringsignal från när han varmkör sin TZ250. Kungligt! Jag har fått den sickad till mig, men teknikanalfabet som jag är har jag inte lyckats få den att fungera i min telefon. :gnissla

Gustav har spelat in en ringsignal från när han varmkör sin TZ250. Kungligt! Jag har fått den sickad till mig, men teknikanalfabet som jag är har jag inte lyckats få den att fungera i min telefon. :gnissla
NU har jag en mycket bättre ringsignal från KM:et när Fredde gasar förbi på rakan. Mycket bättre ljud än min gamla.

Farsan flög linflyg, speed på 50-talet. Redan då var dom en bra bit över 200 blås med balsaträ plan med 30 cm vingspan, 3 mm tjocka vingar, handgjorda träpropellrar och en 2.5cc eller 6.5cc aptrimmad 2-takts "diesel" med pipa i nosen som varvade runt 25k. Har faktiskt kvar tre såna motorer jag fått av farsan.

Då såg kärrorna i alla fall avlägset ut osm flygplan, värstingarna numera har bara en vinge, en stabbe och ett propellerblad + en motvikt.
Dom går avsevärt fortare än på 50-talet kan jag säga...

Beskrivningen "låter som hysterisk vinkelslip med dåliga lager" är inte helt fel :) Men det är ballt.
/Danne

Jag har en båt med en Rossi 10cc glödstift. Trimmad med resonansfoder och annat. ca 6 hk @ 40000 rpm :yoparty Ytskärande berylliumbrons prop. Ejectorpipa. Kanske nått för en ringsignal

:crash den absolut fånigaste sporten jag vet det där.. och som pastapuck säger så ligger den en bana ca 7,5 meter från våran där dom satte världsrekord förra året, 338kmh ?.. jätte mycket folk var det där och kollade oxå.. typ gubbens fru som satte rekordet

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP