Mookie
Har katt.
- Gick med
- 7 Apr 2003
- Hoj
- VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Min gamla tvåknackare har fått ett lustigt hys för sig. När jag släpper gasen så att hojen ska gå ner på tomgång så får jag olika tomgångsvarv på den. Ibland så ligger den på 1000 och ibland på 3000.
När den hamnar på den höga gången så kan jag, med växel i, släppa lite på kopplingen och mota ner varvet lite så går den så snällt ner till 1000 igen.
Varför är det såhär? Jag vill att den ska gå ner till 1000rpm i tomgång varje gång och inte välja själv beroende på humör.
Tjuvluft? Flottörerna? slitna trottlar? kassa reeds? eller är det helt enkel tomtar på loftet?
Någon som har en idé?
När den hamnar på den höga gången så kan jag, med växel i, släppa lite på kopplingen och mota ner varvet lite så går den så snällt ner till 1000 igen.
Varför är det såhär? Jag vill att den ska gå ner till 1000rpm i tomgång varje gång och inte välja själv beroende på humör.
Tjuvluft? Flottörerna? slitna trottlar? kassa reeds? eller är det helt enkel tomtar på loftet?
Någon som har en idé?