Två sköna bilder.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Cadwell 2006. Dean & Craig. Måtte sommaren komma snart...

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    71.5 KB · Visningar: 565
  • 2.jpg
    2.jpg
    108.3 KB · Visningar: 485
The Mountain skulle man vilja prova innan man slutar, fast med tanke på hur feg jag är över krönet innan hornålen på Knutstorp så skulle det inte se ut så där direkt. :)

Don Quixote skrev:
2696378Måtte sommaren komma snart...

Amen.

Hade jag vetat att vintern skulle bli så här jobbig skulle jag aldrig bestämt mig för att börja köra rr. Tror jag lägger av efter sommaren om inte nästa vinter blir lättare än denna.... ;)

ja det hoppas jag med va ute i garaget idag tittade på hojen och helt plösligt fanns suget där igen :näsblod

bsb6_11_1389.jpg

bsb6_11_0307.jpg

Syns ju på varvräknaren att han inte håller fullt. Vilken mes... :rolleyes:

Ska försöka köra race där i sommar så att man får testa "berget"! :)

Gustav O skrev:
2696380 The Mountain skulle man vilja prova innan man slutar, fast med tanke på hur feg jag är över krönet innan hornålen på Knutstorp så skulle det inte se ut så där direkt. :)

The Mountain är mycket lugnare att hålla hårt uppför, det är ingen hårnål efter utan 300 meter raka (nåja, nästan i alla fall men det liknar raka) innan du gör en kort bromsning och dyker in i Cory bends ?

300 meter istället för 100 meter är en hel del att få ordning på hojen och dig själv igen.

Det räcker med en 250 veteran för att bli helt luftburen, dock inte en meter över marken :näsblod

För mig blir det tredje gången gillt på Cadwell nästa år, får se om man kan slå något personligt rekord eller något...

Nyteknik skrev:
2696794 Vad är det för tävling du kör där? Dyrt?
Det körs massor av olika klubbtävlingar så priserna bvarierar. I England kördes det över 300 roadracingtävlingar 2006....

För er som vill prova att flyga lite kan jag rekommendera Monzta :D

flyga

sandstream skrev:
2697483 För er som vill prova att flyga lite kan jag rekommendera Monzta :D
Sandis du måste hålla med om d att det är väldigt lätt o flyga i skogen där(på monzta) om man har otur:crash

Nyteknik skrev:
2697878 Nästan en tävling om dagen. Året runt. Herregud, Sverige är verkligen ett roadracing-U-land.

ja inte undra på att man funderar på att flytta :va

Nyteknik skrev:
2697878 Nästan en tävling om dagen. Året runt. Herregud, Sverige är verkligen ett roadracing-U-land.

Fast det bor ca 6gg fler folk där. Så bara det gör att fler race automatiskt måste till.

Fast om det blir ca 50 race för oss i Sverige för att motsvara England på ett år med alla våra tävlingar som SM, SO, b-race, klubbrace, VEIDEC, classic, NEC, REC osv har jag ingen aning om.

Vi har dessutom ganska så tätt med banor. Runt 1 bana per 1 miljon invånare. England har nog inte 50 banor?

Last edited:
Nyteknik skrev:
Det finns nog bara ett sätt att få upp ögonen för svensk RR, göra det möjligt att spela om pengar, vilka som vinner, bäst varvtid osv. Det gav ju ett visst uppsving för hundsport i Sverige, å ingen jävel skulle väl bry sig om trav om man inte spelade om pengar :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT