Två sköna bilder.

Det ser onekligen lite fränt ut...
 
Last edited:
Nyteknik skrev:
2696794 Vad är det för tävling du kör där? Dyrt?

I år gick europamästerskapet på Snetterton, Englands snabbaste bana med en raka som Sviestads långa och den andra rakan en hyfsad bit längre!

Men för att inte frakta hojar över nordsjön utan race anmälde vi oss till ett clubrace:tummenupp :D :yoparty

Ibland läser man inte reglerna riktigt eller förstår vad en klass är.

250 rejser var ett heat, solklart. 125-1300 Allcomers lät som någon variant av rookieklass men var späckad av tusenkubikare.

Medlemsavgift i klubben för att få köra klubbmästerskap hela 25 qid, men jag tror de bjöd på den i slutänden. Sedan kostade 2 klasser 100 eller 120 qid, vi fick 25% rabatt på anmälningsavgifter för OVERSEAS.

Inte så mycket träning men det går alltid en bandag dagen innan men det kostar 100 qid för en dag. Sedan blev det 4 heat på lördag och 4 heat på söndag. MYCKET köra för pengarna.

Startposition lottas i England (i princip allt under BSB) i första heatet och sedan är det placeringen som avgör.

Störtkul och lärorikt.

Axxexs skrev:
2697928 Fast det bor ca 6gg fler folk där. Så bara det gör att fler race automatiskt måste till.

Fast om det blir ca 50 race för oss i Sverige för att motsvara England på ett år med alla våra tävlingar som SM, SO, b-race, klubbrace, VEIDEC, classic, NEC, REC osv har jag ingen aning om.

Vi har dessutom ganska så tätt med banor. Runt 1 bana per 1 miljon invånare. England har nog inte 50 banor?

De har 12 banor av hög klass där BSB körs, sedan har de parkbanor etc i stort sett överallt. Kör du bil en timme har du sett en 2-3 skyltar om racebanor minst. Och det är inte motocross eller speedway...
De har roadracing slingor ungefär som motocrossbanor här hemma. Då har jag inte räknat tillfälliga stadsbanor etc som de gillar skarpt :va
 
Last edited:
Syns ju på varvräknaren att han inte håller fullt. Vilken mes... :rolleyes:

Ska försöka köra race där i sommar så att man får testa "berget"! :)

Kötthuvud! Varför ska han ligga på varvstoppet I LUFTEN!?!? Han håller ju fullt fram till dess, fattaruväll! :arsele

Köp två 600cc så att jag kan spöa dig med ena! :D
 
Sandis du måste hålla med om d att det är väldigt lätt o flyga i skogen där(på monzta) om man har otur:crash
Japp, det gäller att hålla till höger och se till att få ner farten innan högern kommer. Är övertygad om att killarna på bilderna i den här tråden hade flugit en bit på Monzta.
 
flygaaaa

Japp, det gäller att hålla till höger och se till att få ner farten innan högern kommer. Är övertygad om att killarna på bilderna i den här tråden hade flugit en bit på Monzta.

hahah avisst de här gossarna har väl några skruvar lösa, de viker sig inte för lite träd o stenar:jisses
 
Sveriges svar på Cadwell Park....
Jocke Stensmo på Knudan 2006 följd av Oscar
 

Bifogat

  • jocke.jpg
    jocke.jpg
    121.3 KB · Visningar: 125
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top