Två års fängelse var för mycket ...

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Det handlar inte bara om pengarna, det handlar om attityd och om att inte låta skitsäckarna hålla samhället gisslan (ge oss mer i socialbidrag eller ge oss jobb annars bränner vi ner...vår stadsdel). Fuck you och fuck eran skitiga stadsdel ! Kastar ni sten - blir det INGA ambulanser, ingen sophämtning, ingen brandsläckning och ni får ruttna tills ni lär er ! Det ska fan stävjas skoningslöst. Jag har INGA problem med att polisen skjuter av några stenkastare i Rosengård på måfå, för att statuera exempel och visa att samhället inte tolererar den här typen av svineri. Kastar du sten på polisen - då blir du och killen närmast skjuten och INGEN kommer att bry sig. Hur många kommer att kasta sten efter det ? Dessa "tuffingar" med sina kepsar på snedd och analfabetsnack kommer att gå lallande i chock i flera år innan de fattat att det inte är en lek längre.

Varför ska vi skydda vårt samhälle i enbart 2 år ?? Varför kan inte kärringen få 32 år ? Varför kan inte offrens familjer få en upprättelse genom att åtm veta att hon som mördade de får också sitt liv utraderat. De får inte sina nära tillbaka, men om faktum att mördaren är i princip avlivad (30 år i fängelse för en medelålders människa är dödsstraff) får de att må en milimeter bättre så är det värt det. Någonstans måste man börja, man kan inte bara ge upp ju för helvete ! Även om EN mördare är borta från vägarna, även om EN pedofil är borta från lekplatsen...även om EN tjuv sitter 13 år för bilstöld så ..har vi ju minskat antalen med åtm EN.

Du anar inte vad jag fick kämpa för drygt 15 år sedan när en tuffing med keps på snedd och kassa kunskaper i Svenska försökte stjäla mina fälgar (för andra gången) och vid flykten snubblade och hamnade med ansiktet mot granitskva på mitt stängsel med förödande och permanenta skador som följd. Sedan påstod att jag satte krokben för honom. För mig var det en chock att Polisen inledde ens förundersökning kring detta, men nu vet jag att det inte är mycket omtanke kring offer i samhället. Det är kräket och avfallet som är i fokus. Därav "rehabilitering" och "humana straff"...Vilket jävla hål i huvudet !

Som jag sa tidigare: vi är inte helt oense när det gäller hur vår rättsskipning tillämpas, vad man fokuserar på, offer kontra gärningsman, och vad det i förlängningen ger för signaler. Ditt fall är åt helvete såklart och jag fattar att du vill ge igen big time. Och visst, det finns säkert fall där det skulle vara jävligt effektivt ur ett brottspreventivt, pragmatiskt syfte att låsa in folk och slänga bort nyckeln, tillämpa kemisk kastrering, arbetsläger, stupstock eller det optimala: avrättning. Men vad får vi för samhälle då? Du verkar tro att det blir rättvist och "styrs" upp, jag tror att det kommer att bli rätt obehagligt.

Vi har helt klart olika människosyn. Du förefaller utgå ifrån att alla personer som begår brott ensidigt väljer detta som deras primära mål. Att det finns ett klart syfte och nöje att köra rattfull, våldta småbarn, råna banker, mörda, tömma sitt bolag på alla pengar mm. Därefter är man avfall och devalverad till ett objekt, ett nummer som ska ensidigt ska sona sina övergrepp och hållas borta från gatorna. Jag tror att det är lite mer komplext än så. Tro fan att folk är ansvariga för sina handlingar och får stå för konsekvenserna men om vi verkligen vill komma tillrätta med orsaken till varför folk begår vissa brott så krävs det helt andra andra metoder än fler Hallbunkrar.

Vad gäller stenkastande snekepsar med bristande kunskaper i svenska: tror du verkligen att Rosengårds "avskräde" skulle kasta sten på polisen o bränna ned skolar om de hade bättre saker för sig? Om de hade någonting att se fram emot? Det är ju för fan ett SYMPTOM på en integrationspolitik som helt har havererat. Hur svårt kan det vara att se kopplingen mellan socialt, ekonomisk och politiskt utanförskap och kriminalitet?

Jag ska tala om vad som händer om snuten skjuter en av de där skitsäckarna. Du får en eller två döda poliser inom ett halvår...riktigt bra utveckling. Som i Frankrike ungefär där invandartäta förorter brinner med jämna mellanrum. Och där spelar det ingen roll om man går in Främlingslegionen, det är ingen lösning, det har tom Sarkozy insett. Mer fritidsgårdar & fotbollsplaner och mindre vattenkanoner och fjäderbatonger.
 

Hagis

Riders Stockholm
Gick med
22 May 2010
Ort
Arlanda
Hoj
00 KTM LC4
Jag har bara skummat igenom tråden och fått en enkel bild av vad det handlar om. Det var en kille i grannkommunen som gång på gång körde både berusad och narkotikapåverkad. Sista gången, 2007 tror jag det var, så satt han åter igen i bilen påtänd via sin spruta. Denna gången tappa han totalt kontrollen, plöjde ner på gångvägen (ca 1 meters skillnad max, mellan gångväg och bilväg) höll på att köra över en mamma med barnvagn, i vagnen låg deras nyfödda unge, fortsätter rakt igenom ett stort bullerplank där resan tar slut!

det framkom senare att personen har åkt dit för närmare 30 olovliga körningar och då oftast i stulna bilar och påverkad av någon drog (inräknat alkohol) MEN.... snuten kan inget göra och förövaren släpps ganska fort på frifot. Har vi inte straff mot narkotikabrott, bildstölder m.m.?

.... Säger som Misfits, mother, can i go out and kill tonight....
 

Ancalagon

Snart i ett räcke nära dig.
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Linköping
Hoj
N/A
Från myndighetshåll har man alltid stött sig på forskning och sagt att hårdare straff inte minskar lagbrotten, UTOM häromåret när man höjde bötesbeloppen för fortkörning kraftigt med motiveringen att det skulle avskräcka.

Men böter ger ju intäkter o att ha folk som sitter inne kostar pengar.... :fakta
 

Isak

Åk ni i förväg så väntar jag där framme
Gick med
10 Jun 2008
Ort
lidköping
Hoj
Ktm 625,er6-n
Från myndighetshåll har man alltid stött sig på forskning och sagt att hårdare straff inte minskar lagbrotten, UTOM häromåret när man höjde bötesbeloppen för fortkörning kraftigt med motiveringen att det skulle avskräcka.

Men böter ger ju intäkter o att ha folk som sitter inne kostar pengar.... :fakta

:Bugar
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
....tillämpa kemisk kastrering.

Att det finns ett klart syfte och nöje.....

......så krävs det helt andra andra metoder än fler Hallbunkrar.

Vad gäller stenkastande snekepsar med bristande kunskaper i svenska: tror du verkligen att Rosengårds "avskräde" skulle kasta sten på polisen o bränna ned skolar om de hade bättre saker för sig? Om de hade någonting att se fram emot? Det är ju för fan ett SYMPTOM på en integrationspolitik som helt har havererat. Hur svårt kan det vara att se kopplingen mellan socialt, ekonomisk och politiskt utanförskap och kriminalitet?

Du har inte helt fel, men det blir fel när du silar bort vissa parametrar. Att det faktiskt ganska tydligt tycks vara ett kvällsnöje för valda delar av invandrarkåren att bränna, våldta o.dyl. Du minns kanske att du gjorde olämpliga hyss & tänjde gränser när du var liten, ..och det var jättekul tills någon tydligt förklarade att det inte var lämpligt. Hade det inte gjorts hade du sannolikt fortsatt att testa & flytta fram positionerna.

Miserabelt beteende kan bero på socialt, ekonomisk och politiskt utanförskap, ..men att förorterna brinner beror idag inte på sådana "svenska" samhällsproblem (förutom huvudlös massinvandringspolitik & total brist på tydliga beteendekrav & konsekvenser om dessa inte följs), utan problem som är medtagna från krigs- & förtryckckarmiljöer/ -kulturer. Varför skulle annars vissa invandrargrupper från ännu mer fjärran länder inte visa denna problematik ?

Så jo, ..sålänge man inte nyttjar möjligheten att skicka hem folk som inte beter sig som just folk, eller sänker invandringsmängden till en nivå som är hanterbar, så är det hallbunkrar som gäller, ..eller fortsätta misshandeln & massakern på vårt samhälle.
Integration, ..hur kan man hinna integrera en sån mängd människor, ..varav en stor del inte har lust att integreras, utan vill ha kvar sin förtryckarkultur här i Sverige, ..fast lite bekvämare än hemma.

http://www.youtube.com/watch?v=FpQTZgLKsrI

http://www.sydsvenskan.se/varlden/article896106/Polen-infor-kemisk-kastrering.html
 

kalle kaviar

Bannad
Gick med
12 Mar 2010
Ort
vällingby
Hoj
ZZR 1100
Du har inte helt fel, men det blir fel när du silar bort vissa parametrar. Att det faktiskt ganska tydligt tycks vara ett kvällsnöje för valda delar av invandrarkåren att bränna, våldta o.dyl. Du minns kanske att du gjorde olämpliga hyss & tänjde gränser när du var liten, ..och det var jättekul tills någon tydligt förklarade att det inte var lämpligt. Hade det inte gjorts hade du sannolikt fortsatt att testa & flytta fram positionerna.

Miserabelt beteende kan bero på socialt, ekonomisk och politiskt utanförskap, ..men att förorterna brinner beror idag inte på sådana "svenska" samhällsproblem (förutom huvudlös massinvandringspolitik & total brist på tydliga beteendekrav & konsekvenser om dessa inte följs), utan problem som är medtagna från krigs- & förtryckckarmiljöer/ -kulturer. Varför skulle annars vissa invandrargrupper från ännu mer fjärran länder inte visa denna problematik ?

Så jo, ..sålänge man inte nyttjar möjligheten att skicka hem folk som inte beter sig som just folk, eller sänker invandringsmängden till en nivå som är hanterbar, så är det hallbunkrar som gäller, ..eller fortsätta misshandeln & massakern på vårt samhälle.
Integration, ..hur kan man hinna integrera en sån mängd människor, ..varav en stor del inte har lust att integreras, utan vill ha kvar sin förtryckarkultur här i Sverige, ..fast lite bekvämare än hemma.

http://www.youtube.com/watch?v=FpQTZgLKsrI

http://www.sydsvenskan.se/varlden/article896106/Polen-infor-kemisk-kastrering.html

:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Du har inte helt fel, men det blir fel när du silar bort vissa parametrar. Att det faktiskt ganska tydligt tycks vara ett kvällsnöje för valda delar av invandrarkåren att bränna, våldta o.dyl. Du minns kanske att du gjorde olämpliga hyss & tänjde gränser när du var liten, ..och det var jättekul tills någon tydligt förklarade att det inte var lämpligt. Hade det inte gjorts hade du sannolikt fortsatt att testa & flytta fram positionerna.

Miserabelt beteende kan bero på socialt, ekonomisk och politiskt utanförskap, ..men att förorterna brinner beror idag inte på sådana "svenska" samhällsproblem (förutom huvudlös massinvandringspolitik & total brist på tydliga beteendekrav & konsekvenser om dessa inte följs), utan problem som är medtagna från krigs- & förtryckckarmiljöer/ -kulturer. Varför skulle annars vissa invandrargrupper från ännu mer fjärran länder inte visa denna problematik ?

Så jo, ..sålänge man inte nyttjar möjligheten att skicka hem folk som inte beter sig som just folk, eller sänker invandringsmängden till en nivå som är hanterbar, så är det hallbunkrar som gäller, ..eller fortsätta misshandeln & massakern på vårt samhälle.
Integration, ..hur kan man hinna integrera en sån mängd människor, ..varav en stor del inte har lust att integreras, utan vill ha kvar sin förtryckarkultur här i Sverige, ..fast lite bekvämare än hemma.

http://www.youtube.com/watch?v=FpQTZgLKsrI

http://www.sydsvenskan.se/varlden/article896106/Polen-infor-kemisk-kastrering.html

Well kalla mig naiv då men jag har lite mer tilltro till människor generellt -fortfarande.

Rötägg finns det överallt visst, och traumatiserade rötägg är naturligtvis extra farliga och svåra att nå. Men att inte se kopplingen mellan utanförskap och extrema beteenden ja då har man missat en rätt fet bit av vår moderna historia. Att som du klumpa ihop en grupp människor med enormt skiftande historia och förhållanden till en "invandrarkår" (där många faktiskt är födda i Sverige) och påstå att alla dessa är mer benägna än Svenne Banan att regelmässigt tutta på skolor och våldta som en del av en "importerad kultur", det är att göra det enormt enkelt för oss.

Extrema beteenden gror och utvecklas till vardag och norm under extrema förhållanden. En hund som får stryk och hetsas blir aggressiv. Hur hanterar man det, med en större piska? Vi vill ha demokrati och inga talibanera i Afganistan, hur löser vi det? Mer kryssningsmissiler? Fler jagare och marinsoldater utanför Somalias kust eller ska vi satsa resurserna på att de se till att de kan börja fiska igen genom att be alla japanska och portugiskiska trålare att dra åt helvete? Orkar man inte gå till orsakerna till extrema beteenden utan fokar på symptomen ja kommer man till slut att bli mer en del av problemet än lösningen. "Om du inte hittar något att leva för ja då kommer du att hitta något att dö för" är ett berömt uttlande för att förklara varför folk blir självmordsbombare, den kanske mest extrema formen av terrorism. Och det krävs jävligt mkt mer än en Koran och lite ungdomlig dumhet för att välja den karriären.

Låt oss iaf se denna förtappade skara som potentiella skattebetalare, dvs en resurs, iaf på lite sikt? Ok ingen av dem vill säkert jobba eftersom de av naturen inte bara är kriminella utan också jävligt lata men låt oss bortse från det, för exemplets skull ok? Vore det inte värt att undersöka om denna resurs faktiskt skulle bidra istället för att sitta inlåsta? Ta alla skitjobb du är för fin för och bidra till statskassan och allt det där "svenska" som du värnar om? Är det inte bättre med 20 somalier som städar än 20 på Österåker?

Och visst, jag tänjde gränser även i min välordnade villadyll, vilka barn gör inte det? Men de "farliga" kidsen i skolan bodde inte på min gata, de tog fulmopparna upp till betonggettona på berget. Visst vi hade "farliga" killar bland syrenhäckarna: Rogge som var skitbra i hockey men även sålde snodda cykeldelar o var ute på nätterna med en RM250 när han var 11. Han farsa sket i hockeyn, söp som ett svin och jagade ut morsan i snön på vintern. Och Peter N, som kunde göra vadsomhelst med en träbit och en morakniv men som också plågade katter o av ren vana slog på alla som var mindre och enligt hans förmenande såg ut som "mongon". Hans morsa hade nya gubbar varje helg och snattade julskinka på Konsum.

Idag är Rogge död (överdos) och Peter sitter inne på 10 år för narkotikabrott. Nu var detta iofs helyllesvenskar som gillade Hammarby och Grovsnus men hade deras historia kanske slutat annorlunda om de haft andra förutsättningar? Känt sig uppskattade, att de betydde något och inte bara var i vägen? Om de någongång fått höra att "fan det där gjorde du bra"? Jag tycker den kopplingen är fullständigt glasklar jag tror även den funkar även på somalier och irakier. I synnerhet om de är 10-11 år.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top