Tvättstugeelände

Vem är skyldig till detta allvarliga brott?

• Antal röstningar
    0
Elda upp huset.

Knyt näven i den otvättade byxfickan.

:rofl

Självklart är det du som är den skyldige med denna "skjut först och fråga sen"-mentalitet. :mattias

"-Vafaan, någon jävel tvättar på min tiiid!!"
Åtgärd 1: Dubbelkolla bokningen

Då hade du direkt noterat den nya kalendern och tagit det därifrån. Jag gissar på ett ärligt misstag från vaktmästaren, som sedan fortplantat sig till dina ännu otvättade kläder...

// sir Arthur Conan Doyle

någon klåpare varit vänlig och tömt hela min nya Vanishburk samt halva tvättmedelsburken.

Du skall ha en tvättmedelsburk med 50/50 kaustik soda/borax plus några
procent vanligt medel för doften. Då slutar de snart att sno.
Du behöver en rätt stor burk eftersom det visst blev över 100%, men whatever. :rolleyes:
Å så får ni kanske nya maskiner på köpet! :tummenupp

Ta bara inte fel burk själv! :huvet

/e

:rofl

Självklart är det du som är den skyldige med denna "skjut först och fråga sen"-mentalitet. :mattias

"-Vafaan, någon jävel tvättar på min tiiid!!"
Åtgärd 1: Dubbelkolla bokningen

Då hade du direkt noterat den nya kalendern och tagit det därifrån. Jag gissar på ett ärligt misstag från vaktmästaren, som sedan fortplantat sig till dina ännu otvättade kläder...

// sir Arthur Conan Doyle

Hmm, kanske. Men jag kollade ju bokningen dagen innan när jag påbörjade min tvätt(jag hade bokat två dagar i följd, och innan ni säger att de får man inte så hade grannarna nu bokat TRE dagar i följd!) och då hängde den gamla kalendern med rätt datum iskrivet.

Man kan ju även tycka att om man kommer ner i tvättstugan och det helt uppenbarligen syns att nån håller på och tvättar så kanske man inte lägger i sina grejor.

Där jag bodde förut så satte man sitt tvättlås i dörren så ingen annan kom in. Där hände aldrig sånt här. Utom en gång då jag glömde låset. Blev ett jävla skrivande av lappar innan killen fattade att han hade fel vecka.

Jävla tvättstugor.

I min kåk har vi kommunisttvättstuga. Så skönt, 15 maskiner, 6 tumlare och 4 torkskåp. Man kan gå ned och tvitta när man vill. Miss i nassen tom. Finns en ledig maskin så är det bara att ladda. Har en maskin tvittat klart men tvitten ligger kvar så lyfter man omtänksamt ur tvitten och lägger i en av korgarna och är noga att allt kommer med, sedan laddar man maskinen med egen tvitt. Av miljö- och slöhetsskäl lufttorkar jag all min tvitt uppe i min krypta, tumlare och torkskåp använder jag bara när jag tvittat adidaspjuck och båtdynor.

Ibland är det ngn nyinflyttad kälkborgerlig ärthjärna (född i gipsvilla och med dröm om lönsam ombildning av vår innerstadshyreskåk) som tycket det är ecklitt att ngn har greppat hennes tvitt, och röstar på bokningstvittstuga... Men förslaget blir tack o lov genast nedröstat. Så skönt.

Själv har jag levt hela mitt liv på egen hand och jag inser naturligtvis den rena almanackans fördelar och bokningstvittstugans nackdelar: Om jag en ösregnskväll i ren inspriration bokar upp en tvättid om 14 dagar så kan jag ge mig f*n på att det då är kanonsommarkväll och läge för en pilsnertur med polarna i i tändkulebåten.

I ungdomar som ännu har ett liv! Rädda de få kvarvarande kommunisttvittstugorna!
Sämre verkningsgrad än en bokningstuga finns inte.

Last edited:
Bränn en hel lördag med dina livstilspolare på din precious bokningsstuga innan du mopsar upp dig.

Tog du illa vid dig :va

Det var verkligen inte illa menat iaf =)
Hade gärna haft en sån tvättstuga som du har men så är inte fallet.
Jag får nöja mig med att boka tider åt andra :rolleyes:

Är det någon mer än jag som har noterat en hysterisk inställning till städning av
tvättstugor hos många kvinnor?

Hur lång tid spenderar man i tvättstugan under ett tvättpass?
Max 30min gissar jag.
Efter det måste golvet skuras.
Vem skurar sin egen lägenhet två gånger i timmen?

Om det är en liten, liten dammtuss kvar i torktumlarfiltret går jorden under.
Men efter 30 sekunder av ens egen tumling är det mer damm än så i filtret.
Vem rensar filtret två gånger i minuten när man tumlar?

Är det någon mer än jag som har noterat en hysterisk inställning till städning av
tvättstugor hos många kvinnor?

Max 30min gissar jag.

Det är väl det att om inte varje person städar efter sig så anser snart alla att just de inte behöver städa. Utan att det ska falla på någon annans lott. Och till slut så städar ingen alls.

Men visst kan jag hålla med om att det känns som lite överdrivet att städa tvättstugan i tid och otid.

Det är väl det att om inte varje person städar efter sig så anser snart alla att just de inte behöver städa. Utan att det ska falla på någon annans lott. Och till slut så städar ingen alls.

Men visst kan jag hålla med om att det känns som lite överdrivet att städa tvättstugan i tid och otid.

10cm ifrån, på andra sidan om tröskeln som det är katastrof om det finns ett
dammkorn innanför, är det en städfirma som städar en gång i veckan. (Jag tror att de
städar inne i tvättstugan också.) Och det är helt OK för honorna.

På förra stället där jag bodde var reglerna, som honorna bestämt, att utanför tröskeln
skulle det dammsugas två gånger per år. 10cm där ifrån, på andra sidan tröskeln, var
det katastrof om det inte skurades fyra gånger om dagen.

Det händer något magiskt med honorna när de passerar den där tröskeln.
De har säkert någonting nedärvt i generna som talar om vilka människors
kläd-damm som får blandas.

Tvättstugan är honornas revir helt enkelt, män har ingenting där att göra.

På den tiden jag var hänvisad till delad tvättstuga så rensade jag luddfiltret när jag var klar, det var aldrig någon som klagade på att golvet inte var skurat.

om jag hoppade över det så blev det ju ändå skurat 3 gånger den dagen....

När vi skaffade barn skaffade vi egen maskin, vilken befrielse....

Är det någon mer än jag som har noterat en hysterisk inställning till städning av tvättstugor hos många kvinnor?

Max 30min gissar jag.

:rolleyes: http://www.argalappen.se/tvattstugelappar/

Bifogat

• granne-i-tvittstian.jpg
    granne-i-tvittstian.jpg
    39.3 KB · Visningar: 46
...
På den tiden jag var hänvisad till delad tvättstuga så rensade jag luddfiltret när jag var klar, det var aldrig någon som klagade på att golvet inte var skurat.
...

Nä det är ju klart. Det syns ju ingen skillnad om du har skurat eller inte.
För det handlar ju egentligen inte om att golvet ska vara rent utan om att DU SKA
SKURA GOLVET!!!

Jag är ganska lång. Om jag sträcker på mig kan jag se ovansidan på vårt torkskåp.
Det är helt täckt av ett 1 cm tjockt lager av gammalt packat äckeldamm, som
ingen av honorna kan ha sett. Det ser ut som om någon har lagt en gammal luddig filt där.
O någon hona kommer och klagar på min städning bokar jag bara in tiden efter
henne nästa gång. Och går sedan och visar henne hur hon har städat torkskåpet! :)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!