Tvättstugeelände

Vem är skyldig till detta allvarliga brott?

• Antal röstningar
    0

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Inträffade en liten incident idag som lämnade en sur smak i munnen på mig då jag inte vet vem som har rätt eller fel. Men här kanske nån vet.

Jag bor i ett hus med fem lägenheter och en tvättstuga i källaren. Tvättstugan har bara en vanlig 230v tvättmaskin och tumlare. Totalt värdelösa, en 60 maskin tar tre timmar och man får köra två rundor i tumlare(2x60 min) för att tvätten ska torka. Tvättlina finns ingen då den rasade ner i maj och hyresvärden har inte gjort nåt åt det, trots påringning från mig. I tvättstugan finns en almanacka där man bokar heldagar för tvättning.
Jag har ingen jättebra kontakt med mina grannar då jag är inflyttad utifrån men alla andra verkar känna varandra bra. De verkar dock gilla att tvätta då det nästan alltid tvättas där nere.
För 6 dagar sen gick jag ner i tvättstugan för att boka tvättid. Almanackan som hängde där var från 2010 men folk hade kluttrat dit sina namn och tider vid sidan så jag gjorde likadant och bokade upp Torsdag och fredag 13-14/1.
Igår gick jag ner och tvättade tre maskiner och lämnade kvar tvätt i tumlaren där nere, tvättmedel, sköljmedel och tvättsäck, så det syns klart att nån tvättar.
Idag när jag kommer ner så är det nån som håller på att tvätta på min tid. Jag blir givetvis förbannad och stoppar maskinen, tar ur deras tvätt och lägger den åt sidan och lägger i min egen.
Senare hör jag hur mina grannar diskuterar läget(det är rätt lyhört här) och jag tar för givet att de fattat att man inte tvättar på annans bokade tid.
Jag går ner med nästa maskin tvätt och då har de plockat ur min tvätt och lagt den bredvi och lagt i sin egen skit. När jag då ska plocka fram almanackan och lägga den där nere med en dräpande lapp bredvid så ser jag att nån har bytt ut den gamla almanackan mot en 2011 almanacka. Min tvättid är flyttad en vecka bakåt och grannarna har skrivit in sitt namn på de dagar som jag bokade innan. Den gamla almanackan är väck.
Nu vet jag ju inte om det är grannarna som hängt dit den nya kalendern, men jag tvivlar på det. Troligen har vaktmästaren varit här och bytt ut den och skrivit in min tvättid på fel dag. Så det känns fel att bråka med dom. Och menlöst att ringa vaktmästaren. Bättre att skriva ett långt inlägg här istället som ingen ändå kommer att läsa. Surt bara att jag måste vänta två veckor innan jag kan tvätta igen.

Satan.

Jag tror denna traumatiska upplevelse gör att det krävs minst ett längre blogginlägg samt att en ny, lämpligt namngiven, grupp startas på FB för att få händelsen ur systemet.

Problemet är att du använder dig av en tvättstuga som du måste dela med annat löst folk. Tvättmasken i sitt eget hem är det som gäller för att man ska slippa bränna en säkring i skallen.

Sno några av kläderna. Då kommer ägaren bli tvungen att konfrontera dig.

Eller så kan du lägga nåt riktigt äckligt i sköljmedelsfacket.

Hah, ta ur nån annans tvätt o lägga brevid, ja det har ju säkert löst många problem tidigare. :rofl

Asså, hur har du tänkt nu?
I pollen så får man välja om jag är skyldig?
Hur fan lyckades du blanda in mig i det här?

Nej, en offentlig ursäkt i aftonladet eller på tv4 text tv, då kanske vi kan bli vänner igen.

Vi har automatisk tvättbokningsystem som gör att endast den som tvättar kommer in (två tvättstugor i en så två personer kommer in)

Tre ggr så har en och samma tant tagit min tid, och använt mina maskiner plus sina egna bara bara för att jag kommer ner 30 min efter påbörjat 4 timmars tvättpass :huvet

Sist gång var jag 1 minut sen för att hämta tvätt och således kom jag inte in i stugan, utan fick vänta till dagen efter då det fanns ledig tid.

Trotts att mina tvättmedel låg i min tvättkorg så hade någon klåpare varit vänlig och tömt hela min nya Vanishburk samt halva tvättmedelsburken.

Det verkar som om att det råder djungelns lag i stugan.

Dock är jag preparerad med mothugg om någon tar min tid igen i form av ett styck rött klädesplagg som flyger in i den maskin som tvättar på min tid :FU

Det är ju självklart ditt fel.

Hur kan du skriva tvätt tid på en 2010 almanacka och sedan få tvätta på 2011 :va

Last edited:
Givetvis skrev jag inte i något datum i 2010 almanackan utan på baksidan där andra tidigare skrivit. Denna låg precis bredvid den nya almanackan på morgonen när jag var nere. Senare hade mina grannar kastat den i soptunnan. Helt klart för att dölja alla bevis.

Angående som många tycker att köpa en egen tvättmaskin så hade jag gärna gjort det men tyvärr finns det varken plats eller uttag i badrummet för detta. Jag var faktiskt inne ett tag på att ha en i garaget men det visade sig vara rätt bökigt att få till.

Jag ska fan börja slänga alla gamla kläder och köpa nya istället så jag slipper tvätta.

"Tredje världskriget kommer att starta i en svensk tvättstuga".

Efter hästägare och hundägare kommer folket i tvättstugan. Fy f-n för tvättstugefolket ! :mad:

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla