Tvätta mc hoodie med skydd i

Miiiiilton

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2025
Hoj
2015 Honda CB500F
Tjo!!

Jag har en mc hoodie som det inte går att ta ut skydden ur. Det står i den att det går att handtvätta den i 30 men på deras hemsida rekommenderar de att man tar ut skydden innan tvätting, generellt för alla deras plagg. Finns det chans att man skadar skydden eller tar det bara längre tid att torka?
Plagget är Alpinestars Ageless Hoodie för ref.

Tack!

Tjo!!

Jag har en mc hoodie som det inte går att ta ut skydden ur. Det står i den att det går att handtvätta den i 30 men på deras hemsida rekommenderar de att man tar ut skydden innan tvätting, generellt för alla deras plagg. Finns det chans att man skadar skydden eller tar det bara längre tid att torka?

Tack!
Om du handtvättar hoodien så är det 100% helt safe att låta skydden sitta kvar i. Möjligen kan det vara ett problem om du handtvättar i klorin men då har du nog andra mer akuta problem efteråt ändå…

Tjo!!

Tack!
Är du helt säker på att skydden inte går att ta ur? Om de nu har det som allmän rekommendation för alla deras plagg så känns det ju konstigt att just dina inte går... Kolla en extra gång efter väl dolda/diskreta dragkedjor och/eller kardborreöppningar, vräng plaggen ut och in och kolla både över, under och mitt på de "fickor" som skydden sitter i. Finns det inga öppningar så är det så, men det borde finnas kan jag tycka...

Är du helt säker på att skydden inte går att ta ur? Om de nu har det som allmän rekommendation för alla deras plagg så känns det ju konstigt att just dina inte går... Kolla en extra gång efter väl dolda/diskreta dragkedjor och/eller kardborreöppningar, vräng plaggen ut och in och kolla både över, under och mitt på de "fickor" som skydden sitter i. Finns det inga öppningar så är det så, men det borde finnas kan jag tycka...
Japp, har kollat ordentligt. De är insydda helt och hållet. Trodde det skulle finnas men det gjorde det inte!

Någon mild maskintvätt på 40° lär inte vara någon fara. Centrifugeringen är nog det som plagget inte gillar mest.

Så ett program med mycket vatten och ingen eller mild centrifugering alltså.

Jag fattar inte grejen, varför skulle centrifugeringen skada plagget? Vad är skillnaden på att krascha genomsvettig i 110 och centrifugera plagget i 1800rpm? Det håller garanterat bättre i tvättmaskinen, skydden brukar vara gjorda i någon "closed foam" så det suger knappast vatten, kevlar tål upp till 300°C kontinuerligt. Jag hade både tvättat med maximal centrifugering och på låg temp i torktumlaren, folk är så jäkla mesiga i Sverige...

Jag fattar inte grejen, varför skulle centrifugeringen skada plagget? Vad är skillnaden på att krascha genomsvettig i 110 och centrifugera plagget i 1800rpm? Det håller garanterat bättre i tvättmaskinen, skydden brukar vara gjorda i någon "closed foam" så det suger knappast vatten, kevlar tål upp till 300°C kontinuerligt. Jag hade både tvättat med maximal centrifugering och på låg temp i torktumlaren, folk är så jäkla mesiga i Sverige...
Kanske får testa om man blir lat.... 👀

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back